Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
11 mrt 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...

Onderwerp: SUMI / kleine kereltje van Shiye

Re: katertje SUMI / weegmoment / kleine kereltje van Shiye 21 juli 2013 09:31 #14306

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1927
Komen je poezels nooit eens naar je pc-scherm kijken ? Want ik denk dat ze wel kunnen lezen _happyrollin
Groetjes van Marleen en een van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

katertje SUMI /nachtelijk escapades/ kleine kereltje van Shiye 21 juli 2013 10:32 #14307

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13299
Afgelopen nacht was het weer zo ver...ineens schrok ik wakker, je kent dat wel zo'n waarschuwing...ook wel het moederinstinct genoemd. Als een speer mijn bed uit en met een slaperig hoofd zo slaapdronken van de trap af. En jawel hoor mijn intuïtie had gelijk een lege kraambox.
_huilen:
Dit is toch niet waar hé nu heb ik gisteravond voor het slapen gaan een goed gesprek met Shiye gehad en haar aangegeven dat ze zich overdag zo goed had gedragen en geen stappen had ondernomen om SUMI te verleggen elders in huis dat ik dan de bovenkant niet af zou sluiten.
Samen met deze voornemens alle poezels een geode nacht toegewenst en met Knoetje en Spotje naar boven vertrokken. Doch de slaap heeft niet lang geduurd wan rond 02.00 uur deze ochtend schrok ik met dit gevoel wakker, had ze me toch bij de neus genomen en was met het kitten samen elders gaan liggen.

Met een zaklamp gewapend alles afgezocht en op mijn knieën gelegen om overal onder te kijken. Zo heel de kamer door tot ik uiteindelijk op het idee kom om ook even in de hoek van de vensterbank te kijken voor het grote raam en ja hoor..daar ligt het kitten alleen op de koude vensterbank en Shiye was vlug in de kittenbox gesprongen met een snoet van: "hier ben ik toch wat maak jij je toch weer druk, :whistle: ik zit gewoon in mijn kittenbox hoor!" BLLL

Het voelde alsof ik voor de gek gehouden werd en dat is ook zo, alle poezels lagen met grote ogen te kijken hoe ik over de grond aan het kruipen was en waarom ik mij zo ongerust maakte op dit nachtelijke uur. Dat vrouwtje van ons...wat die de laatste tijd toch heeft, vind je het gek dat die slaap tekort komt! :P

Afijn SUMI terug in de kittenbox, Shiye erbij , deksel erop onder wat gemopper van mij en terug mijn bedje in.
Spotje kwam meteen even naar met toe en heeft mijn voorhoofd afgelikt alsof ze zeggen wilde, "het is goed nu vrouwtje, ga maar weer lekker slapen, Spotje is bij je" zo lief die Spotje, ze is echt mijn SLAPIE geworden!
Ik heb haar bedankt voor de wasbeurt met haar ruwe tong en heb nog een paar uurtjes kunnen rusten, wat een nacht toch weer!
:toonmijnhar
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dina
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Re: katertje SUMI /nachtelijk escapades/ kleine kereltje van Shiye 21 juli 2013 10:43 #14308

• Dina
  • Dina's Profielfoto
  • aanwezig
  • poezel
  • poezel
  • Keep on Dreaming
  • Ontvangen bedankjes 675
opinion Als ik jou was Petra, zou ik als je er niet bent en s'nachts toch de deksel op de kittenbox doen _empoyes:
Als ze eenmaal gaan slepen, blijven ze dat doen totdat de /het kitten een week of 4 is. scratch een oerinstinct denk.
In het wild slepen katachtigen ook met de kleintjes. :unsure: zwaai
Discussie gesloten.

Re: katertje SUMI / weegmoment / kleine kereltje van Shiye 21 juli 2013 10:45 #14309

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Weegmoment

zondag 21 juli / 9 dgn oud

203 gram

Goede morgen allemaal...en ja hoor, het was weer zover moest ik weer met mijn lekker warme, dikke volgegeten buikje op dat koude ding. Er stonden deze ochtend alweer hogere getalletjes te lezen, goed hé.
swing

Ik blijf het niks vinden dat koude ding waar ik op moet liggen en dat laat ik flink merken ook ..ik schreeuw gewoon moord en brand want ik heb inmiddels doorgekregen dat vrouwtje mij er meteen vanaf haalt ook omdat mijn moeder dan op hoge poten :angry: aan komt rennen.
Vrouwtje was helemaal in d'r nopjes met mij, ze zei dat ik het goed had gedaan en vooral zo door moest gaan met drinken bij mijn mama Shiye.

pootje tinypaw van SUMI
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dina
Discussie gesloten.

Re: katertje SUMI / weegmoment / kleine kereltje van Shiye 21 juli 2013 10:50 #14311

• Dina
  • Dina's Profielfoto
  • aanwezig
  • poezel
  • poezel
  • Keep on Dreaming
  • Ontvangen bedankjes 675

poezenvrouwtje schreef :

Weegmoment

Ik blijf het niks vinden dat koude ding waar ik op moet liggen en dat laat ik flink merken ook ..ik schreeuw gewoon moord en brand want ik heb inmiddels doorgekregen dat vrouwtje mij er meteen vanaf haalt ook omdat mijn moeder dan op hoge poten :angry: aan komt rennen.

Je kan op dat ,, koude " ding een stukje keukenpapier of een tissue leggen :) dan is het niet meer zo koud. hmm idee vraagteken
Doe ik altijd swing
Discussie gesloten.

katertje SUMI /nachtelijk escapades/ kleine kereltje van Shiye 21 juli 2013 10:52 #14312

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Dina schreef : Als ik jou was Petra, zou ik als je er niet bent en s'nachts toch de deksel op de kittenbox doen
Als ze eenmaal gaan slepen, blijven ze dat doen totdat de /het kitten een week of 4 is. Een oerinstinct denk.
In het wild slepen katachtigen ook met de kleintjes.

Ja ik weet het maar ze legt het op van die koude plaatsen, zoals nu ook weer op die vensterbank, ik begrijp haar wel hoor daar ligt ze zelf overdag als het kitten in de kraambox direct onder haar ligt en ze zal gedacht hebben van:

"mooi zo, die is slapen gegaan, nu kan ik in alle rust heel de nacht lekker doen wat ik wil want die komt morgenvroeg pas kijken! "

Alleen had ze pech want MIJN "oerinstinct" waarschuwde me onmiddellijk en ik heb kunnen ingrijpen, stel je voor (nog een ander gevaar) dat het van die hoge vensterbank zou kruipen en op de plavuizen zou vallen, moet er niet aan denken.

Nee die blijft vanaf nu mooi in de box en dan maar met de deksel erop , ik ben onverbiddelijk en veel te blij met SUMI.
stel je voor zeg!
Nu is het niet "Shiye's way" maar "Poezenvrouwtjes wil is wet" hi..hi.hi. handje_mond
:toonmijnhar
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, Dina
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena