Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
16 okt 2019

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
De Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen wat vreugde en een glimlach te brengen in dit leven. Alle zielen krijgen hier een warm onthaal.
Advertentie uit ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit hebben we speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje dat u leuk vind of waarover iets te vragen hebt.

Lees meer...

Onderwerp: Kater Sumi 2019/ katerstreken/ Sumi tracht “vriendjes” te worden...

Kater Sumi 2019/ katerstreken/ Sumi uit zijn frustratie op t kleed 22 aug 2019 16:06 #25140

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 12953
Sumi uit zijn frustratie op t kleed...

Gisteren begrafenis, ik zat niet lekker in m’n vel, emoties lopen op zo’n dag hoog op... Sumi was vervelend en samen met poesje Shiye aan t pesten. Mijn geduld raakte op en ik schoot danig uit mijn slof” na vele keren waarschuwen en wederom een aanval van zijn kant op een van de persjes lager in rang.. was t klaar voor mij.

Even duurde het maar toen deed hij iets wat ik niet had verwacht.. hij trok met zijn nagels aan t witte kleed in de voorkamer en deed voor mijn ogen een grote plas. Toen ik hem uiteindelijk te pakken had heb ik hem in zijn nekvel gepakt en buiten gezet met de deur dicht.. “ zo blijf jij maar een tijdje buiten in je uppie!

Vandaag was ik natuurlijk de klos met dat grote kleed.. de stomerij is veel te duur... dat is een “ no-go” !!
Dan een paar emmers Biotex-groen gemaakt, het zware kleed door de twee deuropeningen heen gesleept naar buiten en toen na veel trekken en tillen het over de twee containers heen getrokken zodat t afhing en de Biotex eraf liep wanneer ik t erover heen goot. Daarna de tuinslang erop en met een flinke straal water schoongespoeld.. nu hangt t uit te druipen en hoop ik t vanavond weer ietwat droog naar binnen op zijn plek te kunnen slepen. Zo is t toch weer schoon en spaart t een groot bedrag uit.

Wat een deugniet.. nu maar hopen dat dit eenmalig is geweest want zo’n nat kleed is een heel gewicht en het moet straks ook weer door die twee deuropeningen naar binnen gemaneuvreerd worden. Pfff de pareltjes staan op mijn voorhoofd. Gelukkig zit t weer wel mee!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Kater Sumi 2019/ katerstreken/ Sumi uit zijn frustratie op t kleed 22 aug 2019 17:05 #25141

Ja in het verleden had ik ook een kleed in de kamer liggen maar ben daar maar afgestapt
Want de doerakken liggen liever op het laminaat of in de douche op de tegels.
Ik blij want van tijd tot tijd was het kleed even aan de beurt en ging er 1 van de dames lekker op los.
Kleed opgerold en weggegeven .
Groetjesss van Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Kater Sumi 2019/ katerstreken/ Sumi komt “babbelen”... 04 sept 2019 11:13 #25151

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Kater Sumi komt elke morgen even “babbelen” bij vrouwtje...

_voetje Kater Sumi kan dan wel zo nu en dan een plaag zijn voor de andere poezels hier in huis maar voor mij is hij oh zo lief. Elke morgen loopt hij babbelend rond en komt even bij mij zitten en wanneer ik dan tegen hem praat en zeg van “ oh ja Sumi...is dat zo wat je daar allemaal tegen mij miauwt?” , geeft hij direct weer in babbelende miauwgeluidjes een antwoord terug. Zo zitten we dan even terwijl ik mijn koffie nuttig. Hij weet dat ik dan even tijd neem om te gaan zitten en maakt daar dankbaar gebruik van. Even quality-time met ‘t vrouwtje..haar helemaal opeisen en voor mij alleen moet hij denken!

Hij is heel aaibaar en lief en kruipt dan met zijn enorme kop en lijf echt tegen mij aan. Zijn grote mooie ogen ver opengesperd kijkt hij me dan vragend aan om een antwoord. Elke aai neemt hij dankbaar in ontvangst en geniet er dan ook zichtbaar van. Hij vlijdt zijn grote lijf neer en geniet...waarna al snel de spin-geluiden zich laten horen. Steeds harder en harder naarmate het strelen aangenamer ervaren wordt. Het is ook zo een grote ondeugende knuffelbeer. Hij is enorm ...met een echte grote katerkop en zijn prachtige dikke vossenstaart...maar oh zo lief voor zijn vrouwtje.
Purrr, purrrr gaan de geluidjes...zijn lijf vibreert onder mijn hand..nog even zitten we zo samen en dan moet ik weer aan de slag want de koffie is op!
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:

Kater Sumi 2019/ katerstreken/ Sumi tracht “vriendjes” te worden... 21 okt 2019 13:46 #25273

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Sumi tracht “vriendjes” te worden...

_voetje Ach ... kijk nu toch eens, de laatste tijd wat gesprekken gevoerd met kater Sumi dat hij vriendjes moet worden in plaats van de huisgenootjes op de kast te jagen met zijn pestgedrag!

Nu zie ik hem heel voorzichtig de eerste stappen maken richting kleine Zatou.
Goed van jou... Sumithumbsup

Bijlagen:

Gemaakt door Kunena