Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
10 jan 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:

Onderwerp:

#Sumi’s katerstreken & avonturen - 2023 /Sumi weer lekker in z’n vel… 07 jan 2023 12:19 #27657

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14296

Sumi weer lekker in z’n vel…ik heb ‘n doos gescoord!

hmm k’weet niet…mij nog te nat buiten…wacht liever tot ‘t zonnetje doorkomt en alles is opgedroogd…

_voetje Eenmaal binnengekomen observeerde Sumi wat ik aan ‘t doen ben, de doos uitpakken en alles in de opslag voor de poezels zetten. Ahh zal hij gedacht hebben, dit biedt perspectief, hier komt zometeen een doosje vrij…en die is voor mij! thumbsup

En ja hoor, hij is not niet leeg en zijn geduldig wachten werd beloond met een sierlijk hoge sprong lande hij mooi in ‘t midden als een ranke gazelle lande hij bijna geruisloos in ‘t midden van de lege doos. Je zou het niet zeggen met zijn lompe grote lijf van 6,5 kg…maar hij kan bijna geruisloos landen (als hij dat wil..)

paw Zo die is vandaag de mijne…vind ‘t heerlijk om op karton te liggen en ik denk nu ik zo over ‘t randje kijk dat ik hier mijn middagslaapje in ga doen. Nu maar hopen dat die kleine puber van een Kiki mij niet komt storen…want die heeft nogal eens van die streken en ik ben erg op mijn rust gesteld.

Gelukkig zit die dreumes nu buiten op ‘t poezenterras samen met Toutie.

_voetje Tja … de verwarming is nog amper aan (ook toen het nog vroor i.v.m. de stookkosten) en dat missen de poezels wel hoor. In de ochtend lagen ze altijd met z’n allen op de verwarmde vensterbank, die is nu vaak koud. Toch zet ik (ook voor ‘t vocht dat zich ontwikkeld in de nachten) de verwarming in de ochtend en de avond even aan nadat ik het condenswater dat zich heeft verzameld in de sponning van het kozijn, heb verwijderd.
Zodra ze mij met het doekje zien lopen zitten ze al in een rijtje op de vensterbank omdat ze weten dat ik de verwarming voor korte tijd even aanzet. Ditzelfde doe ik in de avonduren waarna de thermostaat na zo’n 20 minuten weer op 15 graden ingesteld wordt.
Dan is zo’n kartonnen doos een uitkomst en een :welkom slaapplek.
Hij mag dan ook nog een tijd in de woonkamer blijven staan.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva † Pepé † Lieveke † Shiye † Knoetje †

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

#Sumi’s katerstreken & avonturen - 2022 /Sumi verzorgt zich weer… 13 jan 2023 14:05 #27668

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14296

Sumi verzorgt zich weer…

paw Tijd voor wat hygiëne…

paw Daar ga ik eens goed voor zitten (liggen)

paw Dit moet grondig gebeuren…

_voetje Dit heb ik Sumi de laatste maanden niet meer zien doen…gelukkig heeft hij deze taak weer opgepakt. Alleen zijn ogen die zijn elke ochtend een drama. Ik blijf gestaag doorgaan met het geven van L-Lysine voor zijn weerstand. Dikke donkere randen en harde korsten rond zijn beide ogen. Daarna wat oogzalf erin want ik zag dat hij ook een kleine beschadiging op zijn oog had. Zo wil ik erger leed voorkomen en hoop ik twee vliegen in 1 klap te vangen.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva † Pepé † Lieveke † Shiye † Knoetje †

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena