Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
28 nov 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

belevenissen ondeugden en poezen-avonturen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral heel veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:

BABBELHOEK / POEZENPRAAT over vanalles en nog wat
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

BABBELHOEK Poezenvrouwtje/ Moederdag 2022 / poezenvrouwtje verhalen 08 mei 2022 11:52 #27176

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

Poezenvrouwtje wenst een fijne zonovergoten Moederdag toe!
Hier zitten alle 5 de Persjes buiten op ‘t poezenterras om de nodige vitamientjes op te doen en hun velletje te laten verwarmen.
Geniet ervan….
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

BABBELHOEK Poezenvrouwtje/ Boerenzakdoek ,steun de boeren 2022 / poezenvrouwtje 05 juli 2022 13:18 #27210

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Boerenzakdoek ,steun de boeren 2022

tinypaw Wij steunen de boeren ook, zonder boeren geen eten voor ons vrouwtje, alleen nog maar huizenblokken en cement, geen open landschap meer en….voor ons geen vlees meer in onze bakjes. Ons vrouwtje steunt de acties en wij doen mee….

BABBELHOEK Poezenvrouwtje/ Boerenzakdoek ,steun de boeren 2022 / poezenvrouwtje 06 aug 2022 20:29 #27236

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023
Daar kan ik alleen maar akkoord mee gaan, het beste voor het milieu is dat de dingen en al helemaal verse dingen zoals eten van dichtbij komen, want dan zijn er o.a. minder uitlaatgassen omdat er minder afstanden worden afgelegd om alles ter bestemming te krijgen.
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

BABBELHOEK Poezenvrouwtje/ Boerenzakdoek ,steun de boeren 2022 / poezenvrouwtje 07 aug 2022 12:41 #27240

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Daar kan ik alleen maar akkoord mee gaan, het beste voor het milieu is dat de dingen en al helemaal verse dingen zoals eten van dichtbij komen, want dan zijn er o.a. minder uitlaatgassen omdat er minder afstanden worden afgelegd om alles ter bestemming te krijgen.

Ja mijn idee Marleen, de boeren zijn belangrijk, wij hebben hier in de Supermarkt van PLUS bijna alleen maar fruit , groentes, aardbeien, eieren van lokale boeren. Ik vind dat ook veel lekkerder en het smaakt ook beter. Vooral de tomaten en aardbeien daar proef je het goed bij.
Mijn zegen heb je dus zeker in deze.

Tof ook dat de boeren zakjes met hutspot voor de armen onder de mensen aan t uitdelen waren…Zo TOP van deze mensen.

BABBELHOEK Poezenvrouwtje/theelichtoven- LEVENSGEVAARLIJK voor uw kat(ten) 28 sept 2022 18:51 #27408

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

LEVENSGEVAARLIJK theelicht-oven voor uw kat(ten) / WAARSCHUWING, doe dit niet!!!

_voetje Ook ik zocht naar een oplossing voor de absorbitante gas-stroomrekeningen. Dacht dat dit een mooie oplossing zou zijn om de verwarming nog amper te gebruiken komende winter. Doch ik ben van veel informatie opzoeken en omdat ik er een mooie versie van wilde maken die ook veilig is voor mijn katten, zij lopen hier immers in huis rond en de temperatuur in deze bloempot-ovens met waxinelichtjes loopt op tussen 250 en 300 graden (wat ook meteen het gevaar is omdat er “ zelfontbranding van de waxinelichtjes ontstaat)

Door zijn speurwerk en het lezen van veel reacties en bekijken van voorbeeldfilmpjes…kwam ook dit Duitstalige WAARSCHUWINGSfilmpje langs. Ik ben er enorm van geschrokken omdat de brand NIET te blussen is tenzij je een chemische brandblusser hebt. Maar het gaat zo snel..in een mum van tijd loopt de temperatuur enorm op en omdat de samenstelling van de paraffine met nog een ander goedje is vermengd maakt het dit EXTRA gevaarlijk. Gaat het spatten en komt het ergens op de bank , ‘t vloerkleed, meubels etc terecht dan vat dit meteen vlam.

Dieren kruipen weg…dat is een gegeven, daarom verbranden ze heel vaak. Je krijgt niet meer de tijd om ze te zoeken en het huis uit te krijgen want de paniek slaat toe als de hitte zo groot is en de vlammen tot het plafond uitslaan.
Afijn…vanavond kwam ik bij Editie NL weer een voorbeeld van deze zelf gefabriceerde bloempotoventjes tegen zonder de waarschuwing, wel mondeling benoemd maar niet visueel gemaakt.Waarom waarschuwen ze mensen niet…iemand in nood gaat zelf iets in elkaar klungelen om de hoge kosten te omzeilen met alle gevolgen van dien.
Dit wil je toch niet…ik vond ‘t tijd om het onder de aandacht te brengen.
Neem het alsjeblieft serieus!!!
Doe het niet…’t is ‘t niet waard lieve lezers. Ik vraag me ook überhaupt af of de verzekering vergoed na een eigen fabricage van zo’n waxine-licht oventje. Het is open vuur!

Doe ermee wat je wil maar wees gewaarschuwd, wij moeten verstandige beslissingen nemen om onze lievelingen in veiligheid te houden…weet dat zij (onze katjes) niet kunnen kiezen, dat is onze verantwoordelijkheid. Alsjeblieft 🙏 bekijk t filmpje en deel t want een “vet-brand” is bijna niet te blussen 🧯

BABBELHOEK Poezenvrouwtje/ Boerenzakdoek ,steun boerin Jolanda Nooien 2022 24 okt 2022 16:30 #27464

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Boerenzakdoek ,steun de boerin Jolanda Nooijen 2022

tinypaw Wij steunen de boeren ook, zonder boeren geen eten voor ons vrouwtje, alleen nog maar huizenblokken en cement, geen open landschap meer en….voor ons geen vlees meer in onze bakjes. Ons vrouwtje steunt de acties en wij doen mee….

Ik ben in de gelukkige omstandigheden dat wij vele boeren rond ons hebben wonen in het dorp en direct daarbuiten. Aardbeien haal je bij de boerderij, evenals eieren , prei, wortelen zo uit de verse grond, alles smaakt veel lekkerder en het is nog goedkoper ook. Zak appelen voor nog geen euro en daar zit wel zo’n 2 kg in.
Dit gaat verloren met deze ministerraad. Kunnen ze nu de boeren zo niet wegkrijgen…dan stuurt men een brief die je koud op de mat valt. Ik begrijp de boosheid van deze hardwerkende boerin die ook voor haar personeel in ‘t verweer komt. Maar het allerbelangrijkste, het weer is nog prachtig …morgen voorspellen ze voor eind oktober zo’n 20 graden met zon. Gewassen groeien niet op een datum en tijd..die passen zich aan de weersomstandigheden aan, of ‘t kouder wordt ofdat ‘t vriest…

Ik heb zelf geen INSTAGRAM maar ontving deze link en wil graag dat dit niet stil blijft maar publiek erfgoed gaat worden. Iedereen mag deze boerin horen wat zij te vertellen heeft en dat moet ook…tenminste als u volgend jaar nog groenten en aardappelen op tafel wilt kunnen zetten…en niet alleen groentes die uit Spanje of andere verre landen geïmporteerd gaan worden. Dan heeft het kabinet ‘t voor het zeggen en bepalen zij de regels en de prijzen.
Ik ben ‘t daar niet mee eens en blijf achter de boeren staan “geen boeren …geen eten!”!

Alsjeblieft deel dit met zoveel mogelijke mensen want dit moet aan de kaak gesteld worden .

Ik hoop dat u ‘t berichtje van deze boerin die de ALARMKLOK luidt….kunt en wil bekijken en delen met zoveel mogelijk mensen want deze hardwerkende mensen hebben onze steun nodig.
Laat boerin Jolanda Nooien (want dat is haar naam) niet in de kou staan…laten we haar steunen.

KLIK op het pijltje om te luisteren waar ze ons haar medemensen voor wil waarschuwen!

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Gemaakt door Kunena