Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
09 jan 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
BABBELHOEK / POEZENPRAAT over vanalles en nog wat

Onderwerp: Van alles en nog wat

Glasvezel 03 dec 2013 10:07 #15086

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13216

Vandaag komt er een glasvezel aansluiting die begin volgend jaar in gebruik genomen gaat worden. Ik hoop dat de werkzaamheden deze keer wel doorgaan na de vrieskou van afgelopen nacht. Vorige keer was de buitentemperatuur een stuk beter dan vandaag want alle deuren staan dan tegen elkaar open in huis. Goed de poezels in de gaten houden want hiervoor moeten de monteurs in de kruipruimte van de woning zijn en het luik zit in de vloer van de keuken, maar even een mat op het open gat leggen zodra hij onder de grond zit. Zal een koude bedoeling worden deze ochtend want dat luik is toch wel dik 1 uur open en daar komt me toch een kou uit onder die vloer.

Daarna lekker de verwarming even op een hoge stand.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

Re: Glasvezel 04 dec 2013 05:53 #15087

• desorayo
  • desorayo's Profielfoto
  • aanwezig
  • volwassen poezel
  • volwassen poezel
  • Nobody Is Perfect !!!
  • Ontvangen bedankjes 1045
wat is een glasvezel aansluiting?ik ken wel glasvezel.maar dat is een soort behang om tegen de muur te plakken
Desorayo
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

Glasvezel / antwoord voor Chris. 04 dec 2013 11:33 #15088

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

desorayo schreef : wat is een glasvezel aansluiting?ik ken wel glasvezel.maar dat is een soort behang om tegen de muur te plakken

Dat is niet erg, ik leg het even uit!

Nu zijn de verbindingen van telefonie en internet nog van koper, dit is nu in onze wijk vervangen door een nieuwe bekabeling onder de grond tot aan de woningen en is geïnstalleerd in de meterkast van de woning of zoals men wil bij het kastje van de t.v. in de huiskamer.
Vanaf 2014 zal deze in werking gaan en heb je de mogelijkheid om hiervan gebruik te maken.

Wat zijn de voordelen:
Glasvezel is een haar dunne vezel gemaakt van een speciaal soort glas. Door middel van laserlicht kan digitale informatie via een glasvezel worden getransporteerd. Dit gebeurt door het laserlicht heel snel aan en uit te schakelen. Hoe sneller de laser knippert, des te sneller wordt de informatie van je pc af verzonden.

-Een glasvezelverbinding kan snelheden tot 1.000 Mbp/s opleveren, up- en down-stream (dataverkeer pc etc.)
-De kwaliteit over glasvezel is vele malen hoger dan die van huidige technieken.
-Via glasvezel is het mogelijk om alle diensten over één glasvezelverbinding te laten verlopen. (telefoonverkeer, computer en televisie) Hierdoor worden de totale kosten voor uw internet, telefonie en datacommunicatie stukken lager.

Ik hoop dat het nu duidelijk is en dat deze verbinding de vele storingen op pc en telefoonverkeer oplost want mijn internet en telefoon heeft er nog al eens uitgelegen met de oude koperdraadverbinding die we nu nog hebben.
:verliefd:
Is deze mogelijkheid om hierop over te stappen in België nog niet dan? Wie weet komt dit bij jullie ook spoedig?
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Re: Glasvezel / antwoord voor Chris. 05 dec 2013 05:43 #15094

• desorayo
  • desorayo's Profielfoto
  • aanwezig
  • volwassen poezel
  • volwassen poezel
  • Nobody Is Perfect !!!
  • Ontvangen bedankjes 1045
het is de eerste keer dat ik hiervan hoor.of het hier bestaat weet ik niet.mischien weet marleen meer?
Desorayo
Discussie gesloten.

Re: Glasvezel / antwoord voor Chris. 05 dec 2013 09:12 #15095

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1926
Glasvezel is veel sneller en heeft meer mogelijkheden voor internet, in tegenstelling tot koper, waar men steeds dikkere kabels moet leggen voor meer verkeer en aansluitingen. In Vlaanderen heeft Telenet altijd glasvezel gehad en Belgacom werkt nog met koper.
Groetjes van Marleen en een van Abby en Luna.
Discussie gesloten.

Re: Glasvezel / antwoord voor Chris. 05 dec 2013 10:19 #15100

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
zo te lezen hebben jullie het in België dus toch wel...wie weet Chris is het voor jou straks ook toekomstmuziek en heb je straks ook zo'n aansluiting tot de mogelijkheid. :goodone:
Onze Marleen weet overal raad op, dat zie je wel weer!
Super dat je weer online bent op poezenvrouwtje verhalen. Je bent gemist, dat merk je wel inlove
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena