Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
BABBELHOEK / POEZENPRAAT over vanalles en nog wat

Onderwerp:

Noodweer pakjesavond zet in... 05 dec 2013 17:42 #15103

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13617

Het noodweer heeft zojuist op zijn hoogste punt bereikt, onweer, windstoten, hagelstenen tegen de ruiten, bliksemflitsen in de lucht.
Poes Shiye zat verschrikt te kijken hoe de ruiten bijna gezand-straalt werden door de fikse hagelstenen.
Ze is op veilige afstand gaan zitten en vloog voor het raam vandaan toen het begon.
Nu maar hopen dat het ruige weer zonder schade ons huisje voorbij mag gaan. :bidden:

Fijne pakjesavond voor degene die het vieren.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Re: Noodweer pakjesavond zet in... 08 dec 2013 22:07 #15115

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1927
In het binnenland van Vlaanderen was er niet zoveel van de storm te merken, het leek bijna een storm in een glas water. Wel was het in de voormiddag heel druk in de winkel, net of iedereen voor de 'grote' storm nog zijn inkopen wilde gaan doen.
Groetjes van Marleen en een

van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

pakjesavond ... 08 dec 2013 22:56 #15121

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Hier heeft het heel hard gehageld en de wind is flink aangetrokken met hoos en stortbuien...mijn platen bij het poezenterras hebben het gehouden en dus ben ik er goed vanaf gekomen..zo ook de pannen op het dak zijn deze keer blijven liggen.
In de tuin was wel e.e.a. weggewaaid maar dat was een kwestie van opzoeken, afwassen en weer terugplaatsen.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

IJSHAAR winterpracht, zo mooi & zeldzaam 13 dec 2013 13:15 #15152

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Omdat het zo'n mooi en fascinerend fenomeen is dat maar heeeeel erg zeldzaam voorkomt plaats ik deze foto.
Zelf had ik het nog nooit gezien en daarom wil ik het zo graag even delen.
Prachtig toch wat de winter ons hier brengt!
:toonmijnhar
IJshaar, ook wel "de baard van Koning Winter" genoemd

Voor boswachter Tjeerd Langhout is vrijdag de 13e allesbehalve een ongeluksdag. Hij spotte vanochtend in de bossen bij het Drentse Hooghalen het zeldzame ijshaar en legde de spookachtige witte draden meteen vast met zijn camera.

Wie getuige is van het bijzondere natuurverschijnsel, ook wel bekend als 'de baard van Koning Winter', mag volgens hem van geluk spreken. 'Voor je het weet is het weer verdwenen. Zodra de temperatuur stijgt, smelten de ijsharen.'

'Fijn die mist en kille temperaturen', dacht Langhout toen hij vanmorgen handen wrijvend op pad ging door de bossen. De huidige weersomstandigheden zijn volgens hem ideaal voor het spotten van ijshaar. 'Je ziet het alleen bij een hoge luchtvochtigheid en een temperatuur tussen de nul en min vier graden. Dan drukt een schimmel het vocht in dood hout naar buiten, wat meteen bevriest.'

Langshouts vermoeden dat hij vandaag wel eens ijshaar zou kunnen tegenkomen, bleek juist. 'Opeens zag ik de betoverend mooie witte draden op een dode tak. Ik kon wel juichen want drie weken geleden zag ik het natuurverschijnsel voor het eerst. Terwijl ik al mijn hele leven in de bossen rond loop.'

Dat ijshaar zelden wordt gespot, ligt volgens hem niet alleen aan de weersomstandigheden maar ook aan het soort hout. 'De baard van Koning Winter groeit alleen op dood hout van beuken en Amerikaanse Eik.'

Discussie gesloten.

Re: IJSHAAR winterpracht, zo mooi & zeldzaam 14 dec 2013 00:41 #15157

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1927
Ik wist zelfs niet dat het bestond scratch , maar ik zou het wel graag eens in het echt zien. Hoewel ik met de kou die ervoor vereist is, niet graag buitenkom :grin: .
Groetjes van Marleen en een

van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

Re: IJSHAAR winterpracht, zo mooi & zeldzaam 14 dec 2013 10:51 #15159

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Marleen schreef : Ik wist zelfs niet dat het bestond scratch , maar ik zou het wel graag eens in het echt zien. Hoewel ik met de kou die ervoor vereist is, niet graag buitenkom :grin: .

Dan moet je inderdaad de kou trotseren want je moet vroeg in de ochtend zijn, zodra de temperatuur oploopt of 't zonnetje laat zijn stralen erop schijnen smelt het onmiddelijk weg. Het zijn maar heel fragiel.

Zo mooi wat de natuur zelf maakt. Vroeger had ik op mijn slaapkamer ijsbloemen aan de binnenzijde van mijn raam staan en als het heel hard had gevroren dan lagen er ook ijskristallen op mijn wollen deken waar we toendertijd onder sliepen. Ik praat dan over de jaren 60 en centrale verwarming was er toen nog niet..je ging naar bed met een warme kruik en daar moest je het mee doen. Brrr... :unsure: als ik er nu nog aan denk dan is de verwarming een uitkomst.

Om naar buiten te kunnen kijken krabte je met je nagel het ijs weg aan de binnenzijde van het glas en met je warme adem blies je het helder om door het gemaakte ijsvrije gaatje naar buiten te kunnen kijken hoe het buiten eruit zag voor die ochtend want ook ik moest 8 km fietsen naar school iedere ochtend. Dus even spieken wat voor glijpartijen te verwachten zijn..daar was je benieuwd naar.
Waar is de tijd gebleven...ik praat al over vroeger, mijn jeugd...ik begin oud te worden handje_mond

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena