Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Lees hier alles over de Litter-Robot elektrische kattenbak.

Onderwerp: #LR-Bubble / oude Litter robot 2 Bubble/ alle lichtjes knipperden

#LR-Bubble / oude Litter robot 2 Bubble/ alle lichtjes knipperden 10 juni 2020 14:50 #26134

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13517

#LR-Bubble / oude Litter robot 2 Bubble/

alle lichtjes knipperden

_voetje Mijn oude Litter-Robot 2, ook wel de Bubble genaamd omdat hij een uitsparing met kijkglas aan de achterzijde van de bol heeft wilde ik even in de keuken plaatsen om de LR Open Air die daar normaliter zijn functie doet een grote schoonmaakbeurt te geven.
Eigenlijk was er niets aan de hand, hij functioneerde normaal want ik heb ook deze Bubble LR2 eerst het grit laten dumpen, toen de bol uitgesopt en met de tuinslang helemaal schoongespoten. (De basis natuurlijk niet!!!) IK neem aan dat iedereen dit inmiddels wel weet dat daar alle techniek in zit.

De basis uitgezogen in alle hoekjes en gaatjes en daarna met een vochtige oude lap nog even schoongeveegd. La helemaal uitgesopt en schoongespoten en goed droog gemaakt want die schuift immers in de basis en komt in de buurt van de techniek..dus droge lade is een “must” .
De adapter meegenomen uit de garage - waar de cattery zit en deze aangesloten na verwisseling van de grote open air unit onder het aanrecht.
Uh..wat is dat nu...een geel lampje dat constant blijft branden , een keer de stekker eruit en gekeken of de plug aan de achterzijde goed zat...wederom een geel lampje in ‘t midden dat bleef branden. Mijn gedachten even laten gaan van wat het euvel kan zijn...terwijl ik er zo bij zat sprong het gele lampje opeen naar rood. Toen bleef ineens het rode lampje branden. He..dat is vreemd. Nog eens op CYCLE gedrukt en ook de aan-uit-schakelaar aan de achterzijde van de basis aan en ook weer uit gezet. Even hoorde ik een “opstartmoment” , heel kort alsof de motor wilde gaan draaien maar niet verder kon.

Zou het verplaatsen iets veroorzaakt hebben? Staat hij wel waterpas? Is het display goed aangesloten ? Alles nagelopen maar geen oorzaak kunnen vinden en net als ik het boekje er nog eens op na wil slaan begint heel de kermis te knipperen. In een versnelde disco-versie alle drie de lampjes tegelijk...er leek een stroboscoop aansluiting op te zitten..zo snel het flikkerde. Niet op foto vast te leggen.

Aangezien ik geen onderdelen meer op de plank heb liggen maar gaan bestellen ..ik heb geen keus! Dit moet opgelost! Wat een tegenslag..hier had ik niet op gerekend. Heel mijn planning van het schoonmaken van de 3 LR-units liep in de soep. Oké bestelling onderdelen naar de hoogste prioriteit en daarna de klus afmaken van het volledig uit elkaar halen van de andere 2 Open Air units. Beide bollen ledigen, uitsoppen en uiteindelijk schoonspuiten in de goot aan de straatkant , daarna de waterblazer van de Persjes uit de cattery gehaald en hiermee de bollen volledig drooggeblazen. Ook goed tussen het rubber van de bodem en de bol zelf.

Daarna alles weer in elkaar en wachten op ‘t leveren van ‘t nieuwe test-grit om uit te proberen.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

#LR-Bubble / oude Litter robot 2 Bubble/ alle lichtjes knipperden 10 juni 2020 17:03 #26136

pff wat een gedoe bij jou he.
als de drie lampjes achter elkaar branden is het meestal einde motor..?
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

#LR-Bubble / oude Litter robot 2 Bubble/ alle lichtjes knipperden 10 juni 2020 19:52 #26137

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Tegenslag... heel de bedrading en alles vervangen!

Ik dacht dat doe ik even vlug...nou vergeet ‘t maar. Alles heb Ik vervangen (Motor was echt hard nodig hoor) .
Gelijk alle bedrading, Motor nieuw , Cat Sensor micro switch met bedrading vervangen...en wat denk je...hij deed ‘t nog niet.
Andere adapter geprobeerd met dezelfde voltage uiteraard om te zien of het daar niet aan lag. Nee dus...nog steeds probleem.

Opeens kom ik op ‘t heldere idee om de andere nieuwe Circuitboard MET panel eraan vast te proberen. Wat denk je...jij doet ‘t gewoon.
Lijkt erop dat ik een defect Circuitboard ZONDER panel heb ontvangen.
Tja dan maar in de pen met Robot Shop want zo’n ding ..ook zonder Panel is best prijzig.
Daar druk mee geweest. Nu moet ik nog de rommel opruimen en het aanrecht desinfecteren want toen het zo problematisch werd ben ik op hoogte gaan werken met een goede lichtbron erboven...maar dat betekend wel dat ik nu alles moet soppen en ontsmetten.

Afijn..hij draait en kan weer een paar jaar mee , nu nog zien dat ik deze (vermoedelijk) defecte vergoed krijg en anders maar een MET panel voor 10,00 euro meerkosten. Want die deed het meteen goed.
Heb ik weer...had dat circuitboard goed geweest dan was ‘t sneller gegaan, nu moest ik alles losschroeven en alle bedrading nog eens nalopen , weer in elkaar zetten en proberen of hij werkt.
Nu is ‘t nog laat geworden!
Weer heel de middag niets gegeten en gedronken en alsmaar in de weer geweest.
Ik ga vlug aan de slag want anders wordt ‘t zo laat en ik moet nog wat avondeten klaarmaken.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

#LR-Bubble / oude Litter robot 2 Bubble/ alle lichtjes knipperden 10 juni 2020 20:06 #26138

gelukkig dat je dat allemaal in huis had.
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.

#LR-Bubble / oude Litter robot 2 Bubble/ alle lichtjes knipperden 10 juni 2020 20:18 #26139

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Nee joh.. dat heb ik vandaag net ontvangen, had ik besteld om mijn bubble te refurbishen
Alles nieuw erin om problemen te voorkomen !
Niet wetende dat ik beter meteen ook voor compleet nieuw display had moeten kiezen.
Zuinigheid he... als t goedkoop kan en t oude display te behouden maar alleen de te hniek erachter te vervangen.. tja kon ik weten dat deze nou weer bij mij terecht moet komen.. nou ja ik ga er an uit dat ik er een vervangende voor krijg!

Gemaakt door Kunena