Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Lees hier alles over de Litter-Robot elektrische kattenbak.

Onderwerp:

Litter robot Open air III/ ALTIJD DOEN voorkom problemen met LR. 04 dec 2019 18:36 #25415

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13602

ALTIJD DOEN en NOOIT VERGETEN...

dit is de button die veel kan voorkomen door hem op ‘t juiste moment te gebruiken!

Hiii om onnodige problemen te voorkomen en omdat het bijna niet gelezen is in de handleiding (want ben nu eerlijk...WIE leest de hele handleiding?) Elk baasje dat jaren heeft moeten sparen wil die grote doos uitpakken en hem in werking zien met je eigen Poezels..toch!
Ook ik had in 2017 vluchtig over de belangrijkste punten heen gelezen om de litter robot waar ik zo nieuwsgierig naar was in elkaar te zetten en aan te sluiten.
Daarom meld ik ‘t hier nog maar eens in een speciaal topic, dit kan je namelijk heel wat onnodige storingen doen voorkomen. In ‘t begin is ‘t even wennen om eraan te denken en het uit te voeren. Ik hing er een geel plakkertje op als “reminder” dat werkt goed. Nu doe ik ‘t automatisch en denk er nog amper bij na!

thumbsup na 't openen of sluiten van de lade bij ledigen inhoud of verschuiven volledige LR-unit

thumbsup druk ter afsluiting van deze handelingen 1x op de RESET-button, zo stelt hij zich opnieuw in.

thumbsup na 't bijvullen net onder de vullijn (zie zwarte PVC-liner)...

thumbsup ook dan 1x oop de RESET-button drukken om de instelling te activeren...

_voetje Ik hoop dat het extra onder de aandacht brengen van deze eenvoudige handeling vruchtbaar zal zijn voor een storingvrij gebruik.
Doe er je voordeel mee...fijne avond!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Litter robot Open air III/ voorkom problemen met LR. 14 dec 2019 19:05 #25453

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

poezenvrouwtje schreef :

Poezenvrouwtje probeert iets uit...
Kan dit voorkomen klompvormend grit VASTgeplakt blijft zitten aan de rubberen bodem van LR -Open Air

Grit zit vastgeplakt terwijl bol roteert en de gang naar afvallade dus mist...

Dit wil ik zoooo ontzettend graag oplossen. Dit is echt een probleem voor de LR Open Air. Hoeveel soorten kattengrit zijn er nu al op de markt en de soorten die in het verleden voldeden en goed werkten zijn zodanig verandert dat ze wel klompen vormen (geen ballen..maar horizontale plakkaten) dat ze problemen en storingen veroorzaken in de elektrische kattenbakken. Maar nu lees ik ook dat de baasjes die een gewone open bak hebben zelfs klagen dat ze de klompen met kracht moeten los-steken met een plamuurmes. Dit is toch te gek voor woorden!
Zelfs als het dan is losgestoken blijft het net als ik inmiddels ook heb ervaren vastgeplakt zitten aan het plamuurmes of in mijn geval de spatel want ik heb een rubberen bodem in de LR en wil die graag heel houden.
Eigenlijk is iedereen op zoek en niemand ECHT tevreden met wat hij uit noodzaak nog in gebruik heeft.

Daarom ben ik nu na het uitproberen van WD40 , cockpitspray, Siliconenspray, op het idee gekomen om TEFLONspray te proberen. Geen idee of het lukt maar niet geschoten is altijd mis...toch! Ik moet toch wat doen om dit op te lossen.
Inmiddels ben ik bijna een expert geworden in het oplossen van storingen aan de LR..dit is toch te gek voor woorden. Oorzaak: negen van de tien keer is ‘t slecht kattengrit. Dit heeft er ook voor gezorgd dat de ontwerper in Amerika het binnenscherm er maar heeft uitgehaald bij de nieuwe modellen. Iets wat ik echt een NO-GO vind want ik heb ‘t er een tijdje terug ook maar van ellende uitgehaald ..toen kreeg ik katten met poep en klei aan hun oren op schoot.
Dit heeft mij ertoe aangezet om op zoek te gaan naar DE OPLOSSING!
Of dit nu de spray is...of een goed kattengrit dat niet blijft kleven als kauwgom...ik heb het binnenschild er dus weer in teruggeplaatst want het heeft een MEERWAARDE . Ik begrijp de beslissing van de ontwerper na alle klachten, ook vanuit Amerika..want daar kampen ze met ‘t zelfde probleem, maar een scherm eruit halen is dus voor mij niet de oplossing want nu steek ik enkele keren per dag de stukken los als hij zoals op bovenstaande foto in de bovenste-draaistand staat en het hopelijk via ‘t dumpgat in de afvallade valt.

Thuisgekomen naar de nieuwe aankoop: Jas uit...emmer sop gemaakt , afvallade leeggemaakt en opnieuw erin geschoven, op de knop van EMPTY gedrukt zodat het nog schone aanwezige grit in de lege afvallade werd gedropt. Bol uitgesopt en drooggemaakt met keukenrol, nog even de föhn erop om het goed te laten drogen en dan de spray flink geschud en zowel het kunststof deel naar de afvallade (achter ‘t binnenscherm) als het rubber ingespoten met Teflonspray.
Even gewacht en laten drogen, dan de plastic zak met het schone gebruikte grit er weer ingedaan en klaar is kees. Nu vingers crossed...zal het een oplossing bieden ? De tijd zal ‘t leren.
zwaai ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen en bevindingen....tot later!

Schoongemaakt en gedroogd met keukenrol, rubber incl. glij-gedeelte achter ‘t scherm ingespoten

Ingespoten vlakken kort laten drogen en opgevangen grit uit de lade terug erin...

Hiii Ik heb dit bericht even ge-quote zodat het hier ook te lezen is, wie weet heeft iemand er wat aan (mits mijn probeersel een oplossing biedt en problemen door het vastgeplakte (klevende klompvormend grit) voorkomen kan worden want dit kan voor onnodige storingen zorgen.
Dit moet echt opgelost worden ...

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Litter robot Open air III/ binnenscherm losgeschoten, blokkeerde dumpgat 14 feb 2020 10:51 #25653

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Mijn Valtentijnsdag begon heel anders...problemen toen ik beneden kwam met de LR...helaas ‘t is niet anders, de schroevendraaierset gepakt en op de knietjes aan de slag. Veel zin had ik er niet in...maar ‘t moet he! Anders kunnen mijn lievelingen geen gebruik maken van hun geliefde toiletvoorziening.
Zoals te zien is heeft ‘t losgeschoten binnenscherm de ontlasting tegen gehouden waardoor ‘t netjes mee terug-gedraaid is in ‘t schone grit. Waarschijnlijk is de “ zwarte sleutel” ook wel de black-key aan de achterzijde niet meer op spanning en dan valt ‘t scherm los heen en weer en komt op plaatsen waar het niet komen moet!

Op de foto doe ik voor hoe ‘t moet en je het probleem kunt oplossen. Het is eigenlijk zo gedaan..maar het komt altijd op een moment dat je er even geen tijd of zin in hebt. Nu het probleem opgelost is ben ik ook wel weer blij dat ik eraan begonnen ben. Het kost hoogstens 10 minuten tijd en ja.. je moet zoals ik de LR heb weggewerkt in een kastje de unit (LR) er even onderuit halen om eraan te kunnen werken. Vergeet niet om eerst de spanning eraf te halen voordat je begint.
Succes!

thumbsup Zo draai je de veer weer op spanning....

thumbsup klus geklaard, hij kan weer draaien....

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gemaakt door Kunena