Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
06 mei 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Lees meer...
Lees hier alles over de Litter-Robot elektrische kattenbak.

Onderwerp: Litter Robot / Is dit een oplossing?/ bescherming reinigen rubber binnenzijde LR

Litter Robot open air / blauw+geellampje branden samen/ storing bij Louisse 31 mrt 2020 20:55 #25849

Ligt niet aan catsensor.. hij staat nog steeds op de 8 uur instelling!
Storingen zijn altijd knipperende lampjes en deze branden constant .. plus dat hier geen rood lampje in meespeelt
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Litter Robot open air / blauw+geellampje branden samen/ storing bij Louisse 07 apr 2020 19:44 #25866

louisse schreef : hi Poezenvrouwtje,

dit heb ik al gedaan maar helpt niet blauwe en gele lampje blijven branden.
als ik de bak uitzet gaat alles gewoon uit zet ik hem dan weer aangaan de twee lampjes weer branden
ik heb maar een nieuwe kat censor besteld misschien dat dat ook nog wat doet.

Als je de unit uitschakeld met de “ aan/uitknop” dan onthoudt hij alle instellingen die je ooit hebt gedaan!
Kijk naar mijn instructiefilmpje dat ik voor je heb gemaakt... dan kun je het zelf.. zonder mij!
Je hebt zelfs Mike niet eens nodig.. _vingertjeso doe het maar, er kan niets fout gaan.

Zet de unit aan
Laat hem zijn vaste opstart- cyclus draaien en wacht tot hij klaar is en de twee lampjes branden
Je weet nu; hij staat in de 8 uur slaapmodus
Doe precies wat ik je heb voorgedaan op mijn instructiefilmpje
Laat je t even weten als t gelukt is?
Succes!!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Litter Robot open air / blauw+geellampje branden samen/ storing bij Louisse 10 apr 2020 15:00 #25873

_question:
En...en...?
Is ‘t gelukt?
Probleem opgelost hiermee?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Litter Robot open air / blauw+geellampje branden samen/ storing bij Louisse 11 apr 2020 11:04 #25885

nee niet gelukt.
de blauwe en het gele lampje bleven eerst samen branden maar nu gaat het blauwe lampje ook uit en blijft het gele lampje alleen branden
en gebeurt er verder niets
ik zit al te denken om toch nog maar een nieuwe te kopen dan ben ik ook meteen dat scherm binnen kwijt
want dat vind ik veel pettiger dan met dat scherm van binnen.
ik heb nu de bubble in gebruik. en heb die andere weggezet maar mijn poesen vinden de litter robot open air
prettiger merk ik want ze gaan meestal op de open air.
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Litter Robot open air / stotterende draaicyclus / storing bij Poezenvrouwtje 14 apr 2020 13:05 #25896

Litter Robot open air /
Veroorzaker Nr. 1. van een stotterende draaicyclus /
storing bij ‘t Poezenvrouwtje

Interessant filmpje met goede uitleg over wat een van de veroorzakers kan zijn van een “ stotterende of steeds haperende “ draaicyclus.

Ik heb plakbandjes geplaatst op de aansluitingen van de kap op de basis-unit. Het is een wat stevige plakband , niet het normale doorzichtige want dat hecht niet goed en laat in de loop van de tijd toch weer los op het kunststof van de unit.

Tip: gekocht bij Action voor zo’n 2,00 euro de rol

Dit is tape voor buiten-gebruik en bestand tegen water, het plakt beter en laat niet vanzelf los! Het hoeven geen grote brede banen te zijn , gewoon vier stukjes aan de voor en achterzijde is afdoende.

Succes!

_sterretje _voetje Zelf denk ik dat dit bij een nieuwere serie van de LR eens aangepakt / veranderd moet worden en er een betere vergrendeling moet komen om het “ liften” van de kap tijdens het draai-proces zodanig te minimaliseren dat de contacten verbroken worden waardoor wij met een storing komen te zitten. Zolang alles nieuw is werkt het nog oke maar als het een paar jaar in gebruik is...dan komen de kinderziektes naar boven.

Afijn op deze goedkope en snelle manier kun je het dus makkelijk oplossen. Bij mij werkt het bij de LR die boven staat in Spotjes domein. Hier beneden moet ik nog even het andere probleem van de haperende / stotterende draaicyclus zien te vinden en op te lossen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Litter Robot open air / stotterende draaicyclus / storing bij Poezenvrouwtje 14 apr 2020 14:07 #25897

Litter Robot open air /
Veroorzaker Nr. 2 van een stotterende draaicyclus /
storing bij ‘t Poezenvrouwtje

Ook dit kan een “haperende / stotterende” draaicyclus veroorzaken. Ik draaide de basis op z’n kop en keek in de linker zij-pocket van de basis waar de PINCH-detector zit die aangeeft of er iets tussen zit (katten-pootje klem zit) of de lade vol is en geledigd moet worden.
Zodra deze dat detecteert geeft hij dit door en stopt hij de draaicyclus...is het obstakel verwijderd (trekt poes zijn pootje terug) dan gaat hij weer verder met draaien. Dit is om te voorkomen dat poes klem komt te zitten en er ongelukken zouden kunnen gebeuren.

Welnu ..door de loop van tijd en omdat je natuurlijk niet altijd helemaal in een kronkel gaat liggen om dit te checken...hoopt zich hier vuil , stof , opgespatte ontlasting op. Men had beter moeten weten bij het ontwerp en dit onderdeel niet moeten plaatsen aan de zijde waar nu juist alles in de afvallade schuift en valt. Als er iets van ontlasting klem komt te zitten dan wordt dit geplet en uitgesmeerd tussen de draaiende bol en de basis.

Zoals op de foto’s te constateren is , maakt dit natuurlijk nooit goed contact. Deze connectiepunten moeten schoon en glimmend zijn en geen stof, vuil en corrosie moeten verzamelen. Dat überhaupt voor zo’n dure unit deze contactpunten van de Pinch van zo’n slechte kwaliteit zijn ...waarom niet van roestvrij-staal of aluminium.

Afijn..werk aan de winkel. De negen schroeven losmaken , voorzichtig de twee delen van elkaar want daar zit een draad die nog vast zit tussen en dan de connectiepunten van de PINCH maar losmaken van de twee contactpunten en even eruit halen om schoon te krabben (Nieuwe Pinch heb ik namelijk niet liggen) met een oude schroevendraaier tot het weer blank en glimmend is. Daarna zet ik ze er weer in en hoop ik dat mijn euvel is verholpen.

Ik hoop dat jullie hier weer wat aan hebben en zo zelf je storingen zonder teveel kosten kunt oplossen.
Geen tijd te verliezen...aan de slag!!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Gemaakt door Kunena