Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Lees hier alles over de Litter-Robot elektrische kattenbak.

Onderwerp:

Litter Robot open air blauw lampje blijft knipperen. 13 okt 2019 03:15 #25224

• Elly
  • Elly's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • nieuw lid
  • nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 10
Zojuist op mijn zoektocht naar een oplossing voor mijn Litter Robot probleem op dit forum gestuit. Ik heb een beetje gelezen, maar behalve over de Litter Robot, lijkt het mij ook verder een gezellig forum.

Ik zal eerst mijn probleem met de Litter Robot Open Air hier plaatsen.

Ik wist dat mijn Litter Robot aan een schoonmaakbeurt toe was. Tenminste de binnen kant van de globe, zag ik toch wat 'remsporen'. Gisteren begon het blauwe lampje te knipperen en ik zag dat de bak niet meer draaide, omdat de uitwerpselen er maar in bleven liggen.
Ik dacht: De zak vol.
Dus die vervangen en ik dacht: Hij kan weer.

Maar dat gebeurde dus niet. Het blauwe lampje bleeft maar knipperen. Toen ik vervolgens op de reset knop drukte en eventjes vasthield. begon het gele lampje heel snel te knipperen.

Dus dat was de oplossing ook niet.

Ik heb de globe eraf gehaald en zag toen dat er behoorlijk wat los kattengrit op de base lag. Rondom de zachte borsteltjes. Dat heb ik verwijderd en zag daarna dat de glaasjes van 1 kant van de sensor ook behoorlijk dof waren.
Die heb ik toen schoon gemaakt met een vochtig(niet nat) papieren zakdoekje. De andere sensor ook.
Alles weer opgebouwd en daarna de stekker er weer in gedaan, die ik had verwijderd voordat ik hem uit elkaar haalde.

Vervolgens weer aangezet en weer ging het blauwe lampje knipperen. En weer ging het gele lampje heel snel knipperen, wanneer ik op de reset knop drukte.

Ik moet zeggen, dat ik de globe en de contactpunten nog niet heb schoon gemaakt. Het is nu nl. 3.15 uur 's nachts en ik ben er voor nu even klaar mee. Ik vraag me ook af, of dat wel van invloed kan zijn op het probleem.

Maar iemand nog een idee, wat ik nog kan doen?

Ik vind nl. nergens iets over een blijvend blauw knipperend lampje, die bij het resetten een heel snel knipperend geel lampje aangeeft.

groetjes Elly

Elly en hond Rex
drie poezen: Sissy, Luna en Silke.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Litter Robot open air blauw lampje blijft knipperen. 13 okt 2019 11:40 #25226

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312
Het blauwe lampje dat blijft knipperen heeft te maken met de Sensor. Die heb je al ontdaan van grit en schoongeveegd. Wat belangrijk is ...wat gebruik je in de lade? Doe je er een plastic zak in ? Hoe zit die in de lade?
Ik ga proberen je te helpen en alles 1 voor 1 af te lopen tot een oplossing voor je probleem.

Overigens..dank voor je compliment over mijn verhalenforum. Ik heb even een roerige tijd achter de rug dus ben amper aanwezig geweest de laatste maand. Sorry daarvoor maar het ontbrak me aan de energie!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Elly, vdeconinck

Litter Robot open air blauw lampje blijft knipperen. 13 okt 2019 12:01 #25227

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

poezenvrouwtje schreef :

neennee
Probleempje - Litter robot-Open Air / draait met hoten en stoten...

_voetje Oh..jee, dacht ik de laatste dagen..wat nu ! De LR-open Air draaide een stukje...stopte...draaide even kort en stopte opnieuw en bleef soms halverwege staan met de wachtende poezen ervoor omdat ze er gebruik van wilden maken.

_sterretje als eerste de lade geleegd maar daar leek het probleem niet te zitten.
_sterretje stond de unit nog wel waterpas? / Ja dat leek oké
_sterretje misschien staat de unit niet vrij en raakt hij ergens de muur of de zijkant van het kastje ? / Nee ook dat was oké
_pffft: Goede raad is duur...wat nu !!

Sensor detecteert lade-inhoud / is bevlekt en ligt grit voor

Contactpunten connectie kap met basisunit...

Schoongemaakte sensor (PAS OP: met teveel water, alleen vochtige doek)

Dan maar op de knieën en met de stroom eraf heel de unit onder uit de kastruimte getrokken.
_sterretje kap eraf en de contactpunten schoon gemaakt, het plastic kilk-systeem nog eens wat extra naar buiten gebogen zodat het goed in de basis klikt.
_sterretje de bol eraf en ja hoor daar zag ik iets wat wel degelijk de bol kan laten stoppen. (Hoe het er is gekomen weet ik niet ...zelf denk ik door het gebruik van ‘t goedkope grit ... een tijdje geleden, dat bleef plakken aan de rubber bodem en viel dan als een natte plak klei ineens naar beneden zodra hij gedraaid had. Dit is tussen de basis en de draaiende bol gekomen en heeft ook meteen de daaronder liggende “sensor” besmeurd waardoor deze een signaal geeft om niet te draaien.
_sterretje Alles schoon gemaakt...vooral het glazen deel van de “ sensor” net onder de rand (zie rode pijltjes op de foto)
_sterretje Unit weer in elkaar gezet en terug op de plaats geschoven in ‘t kastje, stroom erop en zie daar...hij draait in 1 keer weer een volledige cyclus zonder te “hoten en stoten” !!! _vingertjeso

Weer prachtig schoon

Wat is ‘t toch fijn als hij weer werkt, pfff daar kom ik er weer goed mee weg! Hij kan weer gebruikt lieve poezenbeesten. En lekker fris dat hij ook weer ruikt

_happyrollin _happyrollin _happyrollin

Lees dit eens even door Elly... ik weet namelijk als geen ander hoe een probleem met onze elektrische kattenbak je uit de slaap kan houden en onophoudelijk bezig kan blijven met zoeken naar oplossing zodat hij weer snel werkt zoals ‘t moet.
Geef vooral ook aandacht aan de contactpunten van de kap die eroverheen klikt..die MOETEN CONTACT maken!!!

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Litter Robot open air blauw lampje blijft knipperen. 13 okt 2019 15:36 #25229

• Elly
  • Elly's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • nieuw lid
  • nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 10
Hallo Poezenvrouwtje,

Je hebt helemaal gelijk wat het uit de slaap houden betreft. Het was vanmorgen ook het eerste waar ik weer aan moest denken, toen ik wakker werd.

Ik had me voorgenomen om de Litter Robot vanmorgen maar eens even intensief schoon te maken. Ook al was hij nog niet zo vies. Ik heb deze versie nog maar 1 jaar. Maar ik dacht: Misschien heb ik toch iets over het hoofd gezien.
En terwijl ik daarmee bezig was, zag ik boven de linker sensor nog een ruimte zitten. En in die ruimte zat een soort van metalen of blikken stripje. Daar zat wat aangekoekt kattengrit. Dat heb ik voorzichtig weggehaald met een wattenstaafje.

Daarna alles droog gemaakt en de kattenbak weer in elkaar gezet. En tot mijn verbazig begon hij zijn cyclerondje te draaien.

1e afbeelding is een afbeelding als je voor de Litter Robot staat.
2e afbeelding geeft aan, achter welke ruimte die blikjes zitten.

Ik wil je hartelijk bedanken voor je behulpzaamheid. Dat vind ik wel ontzettend lief.

Elly en hond Rex
drie poezen: Sissy, Luna en Silke.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, louisse

Litter Robot open air blauw lampje blijft knipperen. 13 okt 2019 19:51 #25230

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Elly schreef : Hallo Poezenvrouwtje,

Je hebt helemaal gelijk wat het uit de slaap houden betreft. Het was vanmorgen ook het eerste waar ik weer aan moest denken, toen ik wakker werd.

Ik wil je hartelijk bedanken voor je behulpzaamheid. Dat vind ik wel ontzettend lief.

Graag gedaan, altijd bereid te helpen wanneer dit binnen mijn mogelijkheid en kennisgebied ligt. Fijn dat hij ‘t weer doet en schijnbaar heb jij iets ontdekt dat ik nog niet wist, weer wat geleerd, dank daarvoor!:Thanks_
Wat zal jij vanavond lekker slapen nu alles weer naar behoren werkt.
Ik wijdt veel problemen ook door het slechte KLOMPVORMEND kattengrit van tegenwoordig. Sommige klonten blijven aan de flexibele bodem plakken als kleffe klompen kauwgom en vallen er tijdens het draai-proces af met alle gevolgen van dien, dit veroorzaakt dat het op plaatsen terecht komt waar het nooit had mogen komen.
Waardeloos dat er zo mee gerommeld wordt en dit een goed functionerend apparaat in diskrediet brengt door storing te veroorzaken.
Mijn model is nog uit 2016 en heeft nog een los “binnenscherm” ...van Louisse hier op ‘t forum heb ik begrepen dat de nieuwe modellen dit ook al niet meer hebben..mede vanwege vele storingen doordat er klompen kleffe kattengrit tussenvallen en blijven plakken.

We moeten een pleiten voor goed klompvormend kattengrit dat uithard en niet klef is als kauwgom.
:toonmijnhar

Litter Robot open air blauw lampje blijft knipperen. 13 okt 2019 19:55 #25231

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Volgende schoonmaakbeurt is dit een plek om te checken

:Thanks_ Dankzij ons nieuwe lid Elly die dit sneaky plekje wist te vinden en het bij ons onder de aandacht heeft gebracht.

Speciaal nog dank voor de duidelijke foto’s met de rode pijlen als extra aanwijzing. Echt TOP!

Gemaakt door Kunena