Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
16 okt 2019

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
De Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen wat vreugde en een glimlach te brengen in dit leven. Alle zielen krijgen hier een warm onthaal.
Advertentie uit ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit hebben we speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje dat u leuk vind of waarover iets te vragen hebt.

Lees meer...
Lees hier alles over de Litter-Robot elektrische kattenbak.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Grrrr weer die litter robot open air/ blijft ronddraaien met Knoepend geluid

Grrrr weer die litter robot open air 29 okt 2019 11:30 #25309

• louisse
  • louisse's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • poezel
  • poezel
  • Ontvangen bedankjes 1827
Hier word je nou gestoord van.hele morgen weer in de weer en nog niet opgelost.
De robot dacht laat ik weer eens gaan pesten,nu gaat hij draaien totdat hij weer terug moet gaan
Maar inplaats van terug gaan gaat hij gewoon helemaal rond en blijft dan rondgaan.
Er zit duidelijk iets niet goed want onder het draaien geeft hij een paar keer een knal .
Haha tis dat ik op 8 hoog woont anders ging hij het raam uit.
Groetjesss van Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grrrr weer die litter robot open air/ blijft ronddraaien met Knoepend geluid 29 okt 2019 14:03 #25313

louisse schreef : Hier word je nou gestoord van.hele morgen weer in de weer en nog niet opgelost.
De robot dacht laat ik weer eens gaan pesten,nu gaat hij draaien totdat hij weer terug moet gaan
Maar inplaats van terug gaan gaat hij gewoon helemaal rond en blijft dan rondgaan.
Er zit duidelijk iets niet goed want onder het draaien geeft hij een paar keer een knal .

Haha tis dat ik op 8 hoog woont anders ging hij het raam uit.

handje_mond Oh die Louisse...we zijn weer eens allemaal aan de beurt lijkt ‘t wel. Begon met Elly (hier nieuw op ‘t forum) toen was ikke (zei de gek) aan de beurt en nu jij . Maar jouw probleem is niet zo makkelijk op te lossen kan ik me van mijzelf herinneren. Volgens mij heb ik toen de bedrading moeten vervangen met 1 belangrijk onderdeel die het eindpunt van de draaicyclus moet aangeven en activeren. Dit heet in het Engels Wire-harness
_question:
Is het de nieuwe LR open air die dit probleem geeft of toch weer de oude die ik hier ook heb?

En nu...hoe los je dit op?
TIP het knoepende geluid is niet goed hoor...dat moet je hem niet te vaak laten doen. Hij draait te ver en dus door de veer (welke in de zwarte sleutel aan de achterzijde geplaatst is) heen. Hij tilt dan ook de bol op als je goed kijkt.
Doe dit niet te vaak want dat is echt heel slecht. Je zal ook de veer opnieuw moeten opspannen na een paar keer, check deze even door hem eraf te schroeven en met de schroevendraaier hem met een kwart-slag weer op spanning terug te zetten voordat je hem weer terugplaatst en vastschroeft.
Ik hoor ‘t wel als je mijn hulp nodig hebt!!!

filmpje dat je kan helpen met het binnenscherm (dat nog in de oudere versies van de LR Open Air zit)

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Grrrr weer die litter robot open air/ blijft ronddraaien met Knoepend geluid 29 okt 2019 14:22 #25314

Dit heb ik voor je gevonden...zelfde probleem als jij hebt nu?
Hier geeft Joshue het antwoord aan een van de baasjes met ‘t zelfde probleem als jij nu hebt (vermoed ik)

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:

Grrrr weer die litter robot open air/ blijft ronddraaien met Knoepend geluid 29 okt 2019 14:36 #25315

• louisse
  • louisse's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • poezel
  • poezel
  • Ontvangen bedankjes 1827
Heb al een nieuwe sleutel besteld,want was niet meer goed te krijgen.
Het was de litter robot dezelfde als jij hebt.
Dus ja nu weer wachten tot er een nieuwe bezorgd word pffff .
Maar gelukkig heb ik er nog 1 dan maar even met 1 litter robot.
Groetjesss van Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Grrrr weer die litter robot open air/ blijft ronddraaien met Knoepend geluid 29 okt 2019 15:55 #25317

Weet je zeker dat ‘t alleen aan de “zwarte sleutel” ligt?
Het lijkt een probleem van “harness-wire “ te zijn. Die bedrading moet dan vervangen worden om hem weer het juiste “dump-punt” en de “home-positie” te laten vinden.

Ik heb die namelijk ook al vervangen een tijd terug!

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Grrrr weer die litter robot open air/ blijft ronddraaien met Knoepend geluid 30 okt 2019 12:51 #25319

Verwijderen en WEGLATEN “binnenscherm en zwarte sleutel “ Litter Robot III Open Air

Probeer het eens ZONDER de zwarte sleutel en het binnenscherm?
Ik heb er geen ervaring mee maar dit filmpje laat zien dat het mogelijk is....kan je checken of het daar misschien aan ligt en dit als oorzaak van je probleem uitsluiten. Ik heb n.a.v. dit filmpje een vraag gesteld aan Robotshop (Joshue aldaar) of dit wel zo zonder kan. Ik wacht op antwoord en zal het hier met jullie delen.

Hier het filmpje over het verwijderen en weglaten van binnenscherm en de zwarte sleutel aan de achterzijde. In het gat dat ontstaat kan je een zwarte “stop” kopen maar lijkt me overigens niet echt nodig behalve dat er wat grit in zou kunnen ophopen.

Bijlagen:

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Gemaakt door Kunena