Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes
Lees hier alles over de Litter-Robot elektrische kattenbak.

Onderwerp:

Litter Robot / Is dit een oplossing?/ bescherming reinigen rubber binnenzijde LR 13 mei 2020 15:18 #26038

dat lijkt wel wat ja als het maar geen vetlaagje achterlaat want dan blijft alles plakken.
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Litter Robot / Is dit een oplossing?/ bescherming reinigen rubber binnenzijde LR 13 mei 2020 15:41 #26039

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13714
Nee laat geen vetlaagje achter...alleen een beschermlaagje lijkt ‘t te zijn zoals op de kunststoftuinstoelen dan lijkt het gladder te zijn. Werkt echt heel goed..en dat er geen geur meer is na dit gebruikt te hebben in de bol...vind ik ook fijn.
Jij moet toch ook steeds de binnenplaats even schoonpoetsen, daar gebruik je nu de “natte doekjes “ voor toch..nou even sprayen, goedkope keukenrol en kaar is kees!

Probeer ‘t maar eens uit...werkt echt!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Litter Robot / Probleempje/ draait stukje .. stopt kort en draait stukje, stopt 30 aug 2020 16:11 #26270

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

LRIII probleempje

draait stukje .. stopt kort en draait stukje, stopt

Pfff natuurlijk daar gaan we weer... de bol draait een stukje en ik hoor dat hij stopt, na paar seconden draait hij weer iets d verder maar stopt ook weer.. zo gaat t door tot aan t dumpgat.

De terugdraaicyclus gaat op dezelfde wijze met “hoten en stoten“ eigenlijk zou dit in 1 vloeiende beweging moeten verlopen.

Ik denk te weten wat t probleem is maar dan moet ik om dat met zekerheid te kunnen bevestigen, eerst de basis losschroeven!

Veel zin heb ik daar niet in maar ik ga t nu wel doen, de Persjes moeten nu extra lang in de rij wachten voor een 🚽 toiletbezoek met name in de ochtend !

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Litter Robot / Probleempje/ draait stukje .. stopt kort en draait stukje, stopt 30 aug 2020 18:11 #26271

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Ik heb t waarschijnlijk al gefixt... ik ga eerst even mezelf wassen en dan wat eten. Ook de Persjes moeten nodig hun maagjes gevuld krijgen..

Later zal ik uitleggen hoe ik t gedaan heb en wat waarschijnlijk t euvel is geweest!
Tot straks!

Litter Robot / Probleempje/ draait stukje .. stopt kort en draait stukje, stopt 01 sept 2020 13:58 #26273

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Probleempje/ draait stukje .. stopt kort en draait stukje, stopt wederom...etc..etc.

Dit was dus het probleem !

_voetje Aangezien dit probleem zich natuurlijk weer op een onmogelijk moment voordeed moest ik ermee aan de slag, anders had ik beneden GEEN goed werkend kattentoilet en dat op 10 Persjes... zou wel eens voor problemen kunnen zorgen. Welnu aan de slag gegaan en het is me ook nog eens gelukt!

TOP !!!

Maar...waar zat ‘m nu de veroorzaker van ‘t probleem...welnu het was de PINCH (de 2 metalen contacten in de basis , gesitueerd net boven de afvallade maar dan aan de linkerzijde. Denk erom als je de basis losschroeft om erbij te kunnen en je haalt de helften van elkaar dat er aan de rechterzijde bedrading zit waar je voorzichtig mee moet zijn (niet lostrekken maar ter ondersteuning een kussentje neerleggen waar de helft op rust zodat je kunt klussen)

Welnu ik heb foto’s gemaakt ter verduidelijking!

paw Plaats de basis op z’n kop op de werkbank, tafel op hoogte onder een goede belichtingslamp

paw Schroef de 9 schroeven los en leg het deel voorzichtig (bedrading zie rode pijl) aan de rechterzijde op een kussentje ter ondersteuning.

_voetje In het volgende bericht plaats ik de rest van de reparatie en wat ik tegenkwam..ik schrok ervan hoe slecht en geoxideerd de PINCH bleek te zijn, eigenlijk is het niet vreemd dat er storing in het draai-proces optreedt. Eerlijk gezegd vind ik dat LR-ontwerpafdeling dit van een beter materiaal moet maken om oxidatie te voorkomen. Waarom moeten de kopers opdraaien voor de kosten die voorkomen hadden kunnen worden door een ander kwalitatief hoger materiaal te gebruiken. Hetzelfde geldt ook voor de “innerliner” oftewel de rubberen binnenvoering van de bol. Deze kan ook van een ander materiaal gefabriceerd worden dat niet zo gevoelig is voor aantasting van urine waardoor de klant deze elke 2 jaar moet vervangen om een goed resultaat te behouden voor het afvoeren en loslaten van het klompvormend grit in de afvallade.

Maar goed...nu even terug naar het Pinch-probleem, hoe deze te vervangen en of weer schoon te maken zodat het zijn werk kan doen en de bol weer zonder `’tussen-stops “ zijn cyclus kan draaien.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Litter Robot / Probleempje/ VERVOLG reparatie .. stopt kort en draait stukje 01 sept 2020 14:14 #26274

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

VERVOLG reparatie DRAAIPROBLEEM litter Robot

Oplossing voor het probleem

paw De PINCH moet eruit maar eerst aan de andere kant de contactpunten losmaken voordat je ze 1 voor 1 kunt verwijderen!

_voetje Omdat ik deze onderdelen niet zomaar even op de plank had liggen ben ik ze schoon gaan maken zodat het euvel is opgelost. WD40 is daar een voortreffelijk middel voor, het lost roest op en het beschermt tevens tegen de urine- & amoniakzuren die opstijgen vanuit de afvallade die hier vlak onder geplaatst is ( Of dit handig is...ik weet ‘t niet) Maak deze onderdelen dan van een kwalitatief goed materiaal dat niet zo gevoelig is voor oxidatie...ik weet dat deze er zijn maar ja...daar hangt een prijskaartje aan!
toch denk ik dat voor deze unit , die best aan de prijs is..dit beter had gekund! (Maar dat is mijn mening)

Ik hoop dat mijn probleem en de uitleg erover anderen kan helpen om de oorzaak te vinden en het zelf op te lossen zonder dat je kosten moet maken of de basis ter reparatie op moet sturen. Als je een beetje handig bent dan kun je zo veel geld besparen en tijd winnen waardoor je dezelfde dag weer een goed werkende LR hebt staan.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Gemaakt door Kunena