Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens Poezenvrouwtje.
Lees hier alles over de Litter-Robot elektrische kattenbak.

Onderwerp:

Litter Robot open air / stotterende draaicyclus / storing bij Poezenvrouwtje 14 apr 2020 13:05 #25896

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13657

Litter Robot open air /
Veroorzaker Nr. 1. van een stotterende draaicyclus /
storing bij ‘t Poezenvrouwtje

Interessant filmpje met goede uitleg over wat een van de veroorzakers kan zijn van een “ stotterende of steeds haperende “ draaicyclus.

Ik heb plakbandjes geplaatst op de aansluitingen van de kap op de basis-unit. Het is een wat stevige plakband , niet het normale doorzichtige want dat hecht niet goed en laat in de loop van de tijd toch weer los op het kunststof van de unit.

Tip: gekocht bij Action voor zo’n 2,00 euro de rol

Dit is tape voor buiten-gebruik en bestand tegen water, het plakt beter en laat niet vanzelf los! Het hoeven geen grote brede banen te zijn , gewoon vier stukjes aan de voor en achterzijde is afdoende.

Succes!

_sterretje _voetje Zelf denk ik dat dit bij een nieuwere serie van de LR eens aangepakt / veranderd moet worden en er een betere vergrendeling moet komen om het “ liften” van de kap tijdens het draai-proces zodanig te minimaliseren dat de contacten verbroken worden waardoor wij met een storing komen te zitten. Zolang alles nieuw is werkt het nog oke maar als het een paar jaar in gebruik is...dan komen de kinderziektes naar boven.

Afijn op deze goedkope en snelle manier kun je het dus makkelijk oplossen. Bij mij werkt het bij de LR die boven staat in Spotjes domein. Hier beneden moet ik nog even het andere probleem van de haperende / stotterende draaicyclus zien te vinden en op te lossen.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Litter Robot open air / stotterende draaicyclus / storing bij Poezenvrouwtje 14 apr 2020 14:07 #25897

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Litter Robot open air /
Veroorzaker Nr. 2 van een stotterende draaicyclus /
storing bij ‘t Poezenvrouwtje

Ook dit kan een “haperende / stotterende” draaicyclus veroorzaken. Ik draaide de basis op z’n kop en keek in de linker zij-pocket van de basis waar de PINCH-detector zit die aangeeft of er iets tussen zit (katten-pootje klem zit) of de lade vol is en geledigd moet worden.
Zodra deze dat detecteert geeft hij dit door en stopt hij de draaicyclus...is het obstakel verwijderd (trekt poes zijn pootje terug) dan gaat hij weer verder met draaien. Dit is om te voorkomen dat poes klem komt te zitten en er ongelukken zouden kunnen gebeuren.

Welnu ..door de loop van tijd en omdat je natuurlijk niet altijd helemaal in een kronkel gaat liggen om dit te checken...hoopt zich hier vuil , stof , opgespatte ontlasting op. Men had beter moeten weten bij het ontwerp en dit onderdeel niet moeten plaatsen aan de zijde waar nu juist alles in de afvallade schuift en valt. Als er iets van ontlasting klem komt te zitten dan wordt dit geplet en uitgesmeerd tussen de draaiende bol en de basis.

Zoals op de foto’s te constateren is , maakt dit natuurlijk nooit goed contact. Deze connectiepunten moeten schoon en glimmend zijn en geen stof, vuil en corrosie moeten verzamelen. Dat überhaupt voor zo’n dure unit deze contactpunten van de Pinch van zo’n slechte kwaliteit zijn ...waarom niet van roestvrij-staal of aluminium.

Afijn..werk aan de winkel. De negen schroeven losmaken , voorzichtig de twee delen van elkaar want daar zit een draad die nog vast zit tussen en dan de connectiepunten van de PINCH maar losmaken van de twee contactpunten en even eruit halen om schoon te krabben (Nieuwe Pinch heb ik namelijk niet liggen) met een oude schroevendraaier tot het weer blank en glimmend is. Daarna zet ik ze er weer in en hoop ik dat mijn euvel is verholpen.

Ik hoop dat jullie hier weer wat aan hebben en zo zelf je storingen zonder teveel kosten kunt oplossen.
Geen tijd te verliezen...aan de slag!!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Litter Robot open air / stotterende draaicyclus / storing bij Poezenvrouwtje 14 apr 2020 15:09 #25898

hoi Poezenvrouwtje,
het is al opgelost de motor was kapot gelukkig had ik de andere onderbak nog motor eruit gehaald en in de andere geplaatst ennnnn
die was gelukkig niet kapot .
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Litter Robot open air / knipperende lampjes / storing bij Louisse OPGELOST! 14 apr 2020 16:11 #25902

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

knipperende lampjes / storing bij Louisse OPGELOST!

Motor vervangen!

swing

Oh super joh...dat is fijn, jij wordt ook steeds handiger met de storingen.
Knap hoor !

Nu ik nog...ben nog niet klaar !
Denk nu ineens...hoop niet dat ‘t bij mij ook de motor is...mijn basis is ook al van 2016. Die vond ik soms zo moeizaam klinken met het draaien. Hoop echt van niet want die heb ik niet zomaar effe liggen! (Nieuwe motor)

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Litter Robot open air / knipperende lampjes / storing bij Louisse OPGELOST! 14 apr 2020 16:27 #25904

haha ben niet zo knap hoor,kwam er niet meer uit hulp ingeroepen van robotshop niet te verwarren met robot cleaners .
die heeft heeft even geholpen zelfs met pasen gaf deze meteen antwoord en door verschillende dingen gedaan te hebben
zou het toch de motor zijn .oke motor uit de andere onderbak gehaald en ja die was gelukkig niet stuk.dus gelukkig maar,
anders koste me dat weer een rib uit mijn lijf voor die motor.haha ik heb altijd een hekel aan reparatie kosten
wel aardig van robotshop dat er daarna toch nog terug gemaild werd met de woorden ,
heel fijn dat het zo opgelost is.
Groetjesss ...Louisse,

Litter Robot open air / knipperende lampjes / storing bij Louisse OPGELOST! 14 apr 2020 16:29 #25905

ja klopt we hadden deze tegenlijk gekocht nog bij cornelia.
Groetjesss ...Louisse,

Gemaakt door Kunena