Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens Poezenvrouwtje.
Lees hier alles over de Litter-Robot elektrische kattenbak.

Onderwerp:

Litter Robot open air / Is dit een oplossing?/ voorkom storing PINCH 21 apr 2020 15:53 #25937

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13657

Is dit misschien een oplossing? / PINCH-contacten te beschermen?

Litter Robot gebruikers herkennen dit probleem allemaal. Grit of ontlasting dat door ‘t dumpgat valt als deze nog niet volledig boven de opening van de afvallade is gedraaid. Dit komt terecht op en zelfs tussen de opening van de PINCH-detectoren (metalen contactpunten onder deze overkapping en de ontlasting besmeurd vaak daardoor de onderliggende groenkleurige Sensor die detecteert zodra de afvallade vol is of er een poezel met zijn pootje knel zou zitten. (Wat eigenlijk nooit voorkomt maar de beveiliging zit erop!)

Welnu..deze opening is een doorn in mijn oog, ongelooflijk dat de ontwerpers deze gevoelige sensoren aan de linkerzijde hebben bevestigt. Aan de andere zijde zou het beter hebben gezeten... maar ja..het zit nu eenmaal links en dus hebben wij ermee te dealen. Na wat denkwerk en wat filosoferen heb ik ‘t brede plakband als bescherming over de spleet (opening) geplakt. Eerst goed ontvetten met wat alcohol zodat het goed plakt en blijft zitten.
Het werkt lijkt ‘t ...alles wat nu te vroeg gedumpt wordt glijdt zo de afvallade in.

_sterretje Zie hier mijn PINCH-contacten die vuil geworden waren, veroorzaakte slecht contact en storing, haperende draai-cyclus.

Geen bevuiling meer van de PINCH-detector en ik hoop ook minder storing.

We gaan ‘t zien. Ik wilde het graag met jullie delen. Hoop zo dat ‘t een oplossing zal bieden. In ieder geval blijft ‘t beter schoon en is ‘t ook makkelijker schoon te houden.
Geef gerust een reactie mocht je een beter idee hebben.
Succes !
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Litter Robot open air / Is dit een oplossing?/ Afplakken DETECTOR- PINCH Succes! 13 mei 2020 14:02 #26033

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtjes TIPS & TRICKS

Afplakken DETECTOR- PINCH blijkt nu na enkele weken een Succes-uitvinding !!

_voetje Poezenvrouwtje : Goh...ik ben trots op mezelf, waarom ben ik hier niet eerder op gekomen. Echt dit scheelt zoveel onnodige storing aan de Litter-Robot. En wij maar zoeken met z’n allen, heen en weer mailen met de technische afdeling van LR zelf. Het is zooooo eenvoudig dat je er bijna niet op komt.
Waarom heeft LR dit zelf niet bedacht? Daar ga je toch over nadenken als je zoveel en onophoudelijk reacties krijgt van storingen die hierdoor veroorzaakt kunnen worden.

Sinds ik op dit idee ben gekomen en het afgeplakt heb...geen storing meer ondervonden. Het fijne grit dat tijdens het draai-proces hiertussen kan vallen en de detectoren zo kan besmeuren dat ze gaan oxideren waardoor er geen goed of zelfs onderbroken contact is....dat wordt zo voorkomen.

Denk eraan lieve mensen ...als je het afplakt...neem GOED Plakband en ontvet de ondergrond heel goed want die is vettig en dan laat ‘t los...dan kan het zijn dat er door het losgelaten plakband storing aangegeven wordt. Dus wil je dit voorbeeld volgen en het uitproberen...als je het doet..doe ‘t dan ook meteen goed.
Kun je nu niet aan dit dikke plakband komen...misschien is het ouderwetse doorzichtige Boeklon (kaften van boeken werd gebruikt) bij de Hema te koop.

Zelf plakte ik vroeger het gevoelige computer gedeelte van de oude LR-bubble mee af , mijn katers plasten nogal eens over de rand van de ingang en dan liep het in ‘t gevoelige technische gedeelte. Boeklon heeft toen vaak uitkomst gebracht. Ik had dit nu niet meteen voor handen maar wel de rol van de ACTIONwinkel waar ik dit op de foto gebruikte dikke ook voor buiten bestendige plakband had gekocht . Deze lag voor ‘t grijpen..vandaar mijn keus om dit te gebruiken. Met Alcohol even de plekken schoonmaken waar moet plakken en klaar is kees!

De LR op de bovenverdieping is er inmiddels na mijn eigen vindingrijkheid ook al van voorzien, ook daar tot groot genoegen geen nieuwe storingen meer van de PINCH-DETECTOREN. swing
Ik ben best een beetje trots op mezelf...:goodone:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Litter Robot / Is dit een oplossing?/ bescherming reinigen rubber binnenzijde LR 13 mei 2020 14:39 #26034

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtjes TIPS & TRICKS

Litter Robot open Air

Is dit een oplossing? bescherming en reinigen van rubber binnenzijde ?

_voetje Ik heb ‘t sinds 1 week in gebruik om de smerige “remsporen” van ‘t slechte kattengrit dat ik aan ‘t testen ben steeds weg te halen. Dit werkt echt fantastisch op ‘t gladde binnenscherm maar ook op ‘t zwarte rubber van de bol . Even spuiten...kort wachten om in te laten werken als ‘t heel erg smerig is en al wat opgedroogd...dan met keukenpapier wegvegen.

Het haalt volgens mij ook de geur weg want daarna ruik je niets meer...en dat niet alleen het laat ook een soort van bescherming achter lijkt het wel. Zoals je weet spoot ik ‘t rubber van de bol regelmatig in met WD40 maar dit werkt vele malen beter en het is niet vettig.
Super...wel wat duur in aanschaf maar ‘t gemak dat je ervan hebt is ‘t meer dan waard.

Gisteravond laat de bol uitgesopt en vanmorgen schoon gemaakt met HG Kunststof meubel reiniger, ECHT TOP!
Kan het je dus aanraden, is ook niet schadelijk voor de katjes en het kan al helemaal geen kwaad op ‘t kunststof van de Litter-Robot, zowel aan de binnen- als de buitenzijde. Niet agressief, tast ‘t kunststof niet aan zoals wel mogelijk is bij agressieve schoonmaakmiddelen.

Litter Robot / Is dit een oplossing?/ bescherming reinigen rubber binnenzijde LR 13 mei 2020 14:46 #26035

dat weet ik niet of dat de oplossing zal wezen
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Litter Robot / Is dit een oplossing?/ bescherming reinigen rubber binnenzijde LR 13 mei 2020 15:11 #26036

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : dat weet ik niet of dat de oplossing zal wezen

_question: welke bedoel je nu...welke oplossing die ik hier heb aangedragen ?

Litter Robot / Is dit een oplossing?/ bescherming reinigen rubber binnenzijde LR 13 mei 2020 15:15 #26037

haha jij vraagt of dat een oplossing is het reinigen van het rubber van de bol .

ohh wacht even die mail met de foto's had ik niet gezien .
ga ik even lezen
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gemaakt door Kunena