Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Lees hier alles over de Litter-Robot elektrische kattenbak.

Onderwerp:

Litter Robot / 2e handse LR3 met motor-storing! (Blij mee…) 21 sept 2022 14:41 #27368

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

Thank you for contacting RobotShop support.

We are sorry to hear that you are having trouble with your Litter-Robot.

Please follow the instructions for tightening the set screw, here:
support-litter-robot.force.com/s/article...on-your-Litter-Robot

When replacing the globe onto the base, make certain that the track around the outside of the globe is properly aligned into the groove on the base.

If the black gear is still rotating manually even after tightening the set screw, then the motor itself is broken and would need to be replaced.

Let us know how it goes.

Sincerely,
Ebram
RobotShop inc.

_sterretje Probleem voorgelegd om zeker tezijn van mijn technische constatering.
Doch ik kan handmatig de motor aan het tandwiel ⚙️ achteruit draaien dus ik denk dat er binnen in de motor iets kapot is en er toch een nieuwe toegestuurd moet worden!

Antwoord op t handmatig kunnen doordraaien…

Hello Poezenvrouwtje,

Thank you for your reply.

If the shaft of the motor itself is rotating then the motor itself is broken and would need to be replaced.

In this case, you can order a new motor from this link:
www.robotshop.com/nl/nl/litter-robot-3-open-air-motor.html

This video will help you replace it:

Let us know if you need further assistance.

Sincerely,
Ebram
RobotShop inc.
RobotShop.com
Visit RobotShop.Community

_sterretje Order geplaatst voor nieuwe motor
Waarschijnlijk zaterdag al in huis en dan zet ik ‘m meteen in de basis.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Litter Robot / 2e handse LR3 met motor-storing! (Blij mee…) 23 sept 2022 07:12 #27376

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Super…lekker vlot , vandaag komt de nieuwe motor voor de 2e handse LR3 al aan.
Vanmiddag ga ik sleutelen en de oude vervangen.

Helaas ging eergisteravond de adapter van de LR in de keuken waar ik ‘t deurtje voor heb aangepast kapot. Hij deed ‘t gewoon toen ik de adapter uit ‘t stopcontact haalde en even later weer erin stak…bleek hij de “geest gegeven” te hebben. Vette pech mede omdat ik net de bestelling van de motor had afgerond en voldaan. Dan kun je geen aanpassingen meer doen of onderdelen toevoegen. Maar….ik had de adapter van de 2e handse LR en zo kwam het toch nog goed…geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen. Mijn engelen zijn bij mij en dat is merkbaar. Eerst de die handse LR die zomaar op mijn pad kwam en ik heel blij mee ben en niet te vergeten de adapter die ik “ a la minute “ heb kunnen vervangen zodat ik beneden een werkende LR voor de poezels kon behouden. Wat ben ik een gezegend mens, ik koester dat want er komen zware tijden aan deze winter. inwolken

Litter Robot / 2e handse LR3 met motor-storing! (Blij mee…) 24 sept 2022 13:15 #27388

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Vervangen LR motor..

:goodone: TIP: Zodra je gaat sleutelen aan je LRIII dan zitten sommige schroeven met name in de basis-unit erg diep verzonken. Ik heb heel wat bloed zweet en tranen gelaten omdat ik lange tijd bezig was de schroeven eruit te draaien. Uiteindelijk heb ik mezelf 2 EXTRA LONG schroevendraaiers van een GOED merk cadeau gedaan. Voordeel is ook dat deze een magnetische punt hebben waardoor de diep verzonken schroef mee omhoog komt, voorkomt veel onnodig gepruts !

Beiden hebben een andere schroefkop voor de inkepingen van de schroeven want die kunnen nog al eens wisselend zijn. Nu zie ik er niet meer tegenop om de basis open te schroeven, klusje dat ik na 1e nare ervaring nog wel eens vooruit wilde schuiven. Nu is het zo gepiept…

_sterretje Deze 2 verschillende Extra Long schroevendraaiers, passen op de schroeven van de LRIII-basis

_voetje Een dag later dan gepland (gisteren had de afrastering van balustrade in het trappen-gat de hoogste prioriteit en die klus liep nogal uit) vanmorgen aan het vervangen van de motor begonnen in de 2e hands LRIII .

Motorgedeelte open geschroefd, plakband aan 1 kant losgemaakt zodat het terug de bedrading weer op zijn plek kan houden na vervanging motor, bedrading losgekoppeld, sockets die om de motor zitten meteen eraf zodat die de nieuwe vervangende motor weer keurig op hun plek houden, bedrading weer aangesloten en secuur gekeken of deze weer diep weg en veilig van het draaiende motorrad terug-gebundeld in de holte liggen. Bedieningspaneel weer met de knopjes in de openingen en dan de afdekplaat terugplaatsen en de 5 schroeven weer vastzetten.

Let op : aansluiten motor-bedrading zijn deze combinatie van kleuren heel belangrijk!
_sterretje wit aansluiten op bruin ✅ (kabel-schoentje)
_sterretje rood aansluiten op groen ✅ (kabel-schoentje)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Litter Robot / Foutieve aansluiting bedrading , plaatsen nieuwe motor 27 sept 2022 12:10 #27389

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Foutieve aansluiting bedrading , plaatsen nieuwe motor

Leermoment (leer van je fouten voor de toekomst…)

Hier blijkt maar weer dat fouten maken een voordeel heeft..je leert ervan voor de volgende keer. Fouten onthoudt je vaak heel goed. Mij is het nu zelf overkomen dat ik de aansluiting van de bedrading na het vervangen van de oude (kapotte) motor voor de nieuwe niet goed in praktijk breng…ondanks dat ik het wel op de juiste manier vermeld hier op het forum.

Vandaar dat ik er nog even extra aandacht aan besteed. Ebram van de technische support waar ik het filmpje na (ik dacht een correcte vervanging van de motor) toestuurde maakte mij attent op het feit dat de “globe” de tegenstemde richting in draaide (fout om dus!)
Uiteindelijk was ik er zelf waarschijnlijk wel achter gekomen omdat het grit gedumpt zou zijn in de afvallade, in plaats van via de zeef in het tussen-compartiment. handje_mond

Vandaar dat ik er even extra aandacht aan wil besteden…(zo’n fout is immers menselijk maar voorkomen is beter dan blussen, toch!)

Foutieve kleurcombinatie waardoor globe verkeerde richting draait

Zie in filmpje dat na foutieve aansluiting bedrading de globe in de verkeerde richting draait, met de klok mee…en dus.. al het schone grit dumpt in de afvallade.

Correcte kleurcombinatie waardoor globe de juiste richting draait

TIP denk aan kerst-lint dat heeft de kleurcombinatie groen-rood (als je die goed hebt aangesloten blijft alleen wit-bruin nog over en kan er niets mis gaan)thumbsup

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje. Reden: Toevoegen video LRIII

Litter Robot / Blauw knipperend lampje… 27 sept 2022 12:47 #27391

• Batsy
  • Batsy's Profielfoto
  • nieuw lid
  • nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 7
Herken de punten loop tegen precies zelfde aan nu. Even pauze van support genomen kreeg steeds herhaling op dezelfde punten. Gaf aan al gedaan heb. Als antwoord weet. Sta te springen er om. 😖🤔😅
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Litter Robot /reactie Batsy/ Blauw knipperend lampje… 27 sept 2022 14:01 #27392

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Poezenvrouwtje helpt probleem Batsy oplossen…

Waar zit je mee dan? Wat is er mis? Heb je de motor vervangen en toen probleem gekregen dat globe fout om draait?

:goodone: Ik heb in mijn eigen post nog een video geüpload waarop je ziet wat de globe doet als de bedrading niet in juiste kleurcombinatie is aangesloten na het vervangen van de motor. (Hopelijk heb je hier wat aan, herken je het probleem?)
Laat maar even weten !

Ik blijf even online zodat ik sneller kan reageren op je reactie…

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gemaakt door Kunena