Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avonturen en ondeugende streken van de Poesjes
Trigger, Spotje, Knoetje, Sumi, Zatou en natuurlijk kleine Kiki

Veel leesplezier toegewenst met vooral lachwekkende, vrolijke momenten !

In memoriam: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke †

Giftige planten vraag het hier, lees hier wat gevaarlijk of zelfs dodelijk is voor uw lieveling. Sommige planten of sappen van planten veroorzaken hartstilstand
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

Giftige planten voor kat/ waarschuwing! 31 mrt 2016 15:15 #19242

• Funny
  • Funny's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • kitten
  • kitten
  • Ontvangen bedankjes 504
:welkom

Dag poezenbaasjes,
Graag deel ik hier mijn kennis over de gevaren van kamer- en tuinplanten die giftig en zelfs dodelijk kunnen zijn voor uw kat of poes

Poezenvrouwtje heeft mij gevraagd om mijn jarenlange kennis en ervaring hier neer te zetten. Dit naar aanleiding van een contact dat ik met haar had op een moment dat haar poezen aan het spugen gingen en zij terloops vertelde welke mooie , zojuist cadeau gekregen plant dit heeft veroorzaakt. In de nacht hadden de poezen van de blaadjes gegeten met braken tot gevolg. Terloops vroeg ik haar wat voor plant dit was en schrok ze van mijn reactie dat deze giftig is voor poezen.

Zodoende het idee om hier een Topic over te openen, heb je vragen stel ze gerust ik beantwoord ze graag.
Funny en mijn 2 katers
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Marleen
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Giftige voeding voor kat/ waarschuwing! 31 mrt 2016 15:23 #19243

• Funny
  • kitten
  • kitten

Pas op giftig voor uw kat!

Katten zijn kieskeurige eters waardoor vaak ten onrechte wordt gedacht dat zij geen giftige dingen zouden eten. Echter doordat zij zeer nieuwsgierig zijn lopen zij zeker risico. Het is daarom van belang dat u weet welke planten en voedingsmiddelen in meer of mindere mate giftig zijn voor uw kat.

Voedingsmiddelen

• alcohol
• alfalfa
• amandelpitten
• abrikozenpitten
• avocado (zaden, schil)
• bier
• champignons
• chocolade
• gistdeeg
• knoflook
• koffie
• macadamia noten
• mais/ maismeel
• paddenstoelen
• potpourri en geur-oliën
• propyleen glycol (zit soms in voedingsmiddelen zoals muffins of cake)
• prei
• rabarber
• tabak
• thee
• uien
• walnoten
• zout
Funny en mijn 2 katers

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.

Giftige kamerplanten voor kat/ waarschuwing! 31 mrt 2016 15:30 #19244

• Funny
  • kitten
  • kitten

Kamerplanten

• Alocasia "Caladium "
• Amaryllis
• Azalea
• Chrysanthemum "Chrysant"
• Dieffenbachia
• Euphorbia milii "Christusdoorn"
• Euphorbia pulcherrima "Kerstster" (en andere euphorbia soorten)
• Exacum affine"Aardappelplantje, Bitterzoet"
• Ficus (alle soorten)
• Hydrangea "Hortensia"
• Hedera helix "Klimop"
• Narcissus "Paperwhites"
• Philodendron
• Spathiphyllum
• Solanum pseudocapsicum "Sierpeper"
Funny en mijn 2 katers

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Discussie gesloten.

Giftige voeding voor kat/waarschuwing!! 31 mrt 2016 15:57 #19245

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14113
:welkom Wat fijn dat je jouw kennis wil delen met ons hier op 't verhalenforum. Vele poezenbezitters zullen blij zijn met wat je te vertellen hebt. Ook ik bleek bijna niets te weten van de gevaren die je zo makkelijk in huis haalt en als mooie plant in de vensterbank zet. Ook buiten in de bloembakken ga ik nu heel secuur een keuze maken van wat wel en niet aan te planten.

Je schrikt je toch rot als er iets met je lieve harige huisgenootje zal gebeuren door het in huis halen van bloemen en planten waarvan je denkt dat ze onschuldig zijn maar zelfs hartstilstand en de dood tot gevolg kunnen hebben!

Ik ben fan van je en ga je raad in deze topic zeker opvolgen en ter harte nemen.

Veel succes en schrijf ze ...
Ik ben erg blij met je, wat een aanwinst voor het forum thumbsup
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, Funny
Discussie gesloten.

Giftige voeding voor kat/waarschuwing ! 31 mrt 2016 17:13 #19248

• Funny
  • kitten
  • kitten

poezenvrouwtje schreef : :welkom , wat fijn dat je mijn voorstel hebt geaccepteerd en jouw kennis wil delen met ons hier op 't verhalenforum. Vele poezenbezitters zullen blij zijn met wat je te vertellen hebt. Ook ik bleek , bijna niets te weten van de gevaren die je zo makkelijk in huis haalt en als mooie plant in de vensterbank zet. Ook buiten in de bloembakken ga ik nu heel secuur een keuze maken van wat wel en niet aan te planten.

Je schrikt je toch rot als er iets met je lieve harige huisgenootje zal gebeuren door het in huis halen van bloemen en planten waarvan je denkt dat ze onschuldig zijn maar zelfs hartstilstand en de dood tot gevolg kunnen hebben!

Ik ben fan van je en ga je raad in deze topic zeker “ ter harte “ nemen.

Veel succes en schrijf ze ...
Ik ben erg blij met je, wat een aanwinst voor het forum thumbsup

:Thanks_ Dankjewel dat je mij ervoor gevraagd hebt, vind het een hele eer en ik zal zeker mijn best gaan doen om mensen hier zo
goed mogelijk voor te lichten.

Ik wist eerder ook nooit of er iets giftig was hoor, dus het is echt niet iets om je voor te schamen, je staat er gewoon niet zo snel bij stil vooral
omdat er altijd wordt gezegd dat katten kieskeurig zijn en nooit iets zullen eten wat giftig is. Helaas gaat die vlieger niet altijd op.
Ik ben 25 jaar geleden begonnen met katten, ook toen stonden er thuis allerlei bloemen en planten in de vensterbank en nooit werd ernaar gekeken of het wel of niet giftig was. Zo is het jaren lang goed gegaan bij mij, tot ik opeens een nieuw kitten in huis kreeg, zo'n klein lief mannetje van 12 weekjes en die ondernam van alles.
Hij is toen de allereerste kat geweest die bij mij aan een plant had zitten eten, ik weet het nog goed, het was de sanseveria, prachtige plant maar niet voor het bekje van een kat. Ook had ik de zamioculcas staan, ook daar had het kleine mannetje aan zitten snoepen, iets wat ik uiteraard niet had gezien.
Na een paar dagen vernam ik dat hij minder at en dat terwijl hij toch telkens vrolijk naar de etensbakjes liep. Ik begreep er niks van.
Heb hem van top tot teen nagekeken en zag natuurlijk niks aan de buitenkant, tot hij begon te gapen want het verveelde hem natuurlijk dat ik hem helemaal onderzocht. En ja hoor, toen ik in zijn bekkie keek zag ik allemaal hele kleine blaartjes, op zijn tong, zijn tandvlees en de binnenkant van zijn wangetjes _huilen:
De fokker van het kitten die op dat moment bij me op bezoek was zei me dat hij waarschijnlijk van de planten had gegeten, en ja hoor, toen ik hem losliet zag ik dat hij wederom naar de planten liep en wilde gaan eten. Ik heb toen direct de hele plantenbende bij elkaar gepakt en alles weggegooid want coons kunnen heel hoog springen en op een kast zetten zou dus ook niet helpen.
Sindsdien ben ik alles gaan opzoeken over giftige planten voor in huis maar ook buitenshuis en ook de giftige etenswaren want ook hier vergissen we ons allemaal wel eens in. Het lijkt allemaal zo leuk als een kat bij je komt smeken voor wat lekkers maar het is allemaal niet zo leuk meer als het verkeerd uitpakt en je arme diertje ziek wordt.
Er wordt ook al vlug gedacht ach een hond kan het eten dat zal een kat het ook kunnen eten maar dat is helaas ook niet waar. Het is gewoon heel erg uitkijken, zeker met een kitten in huis, want die houdt van onderzoek en testen wat wel of niet lekker is.

Ik hoop dan ook dat dit een steunpunt zal zijn voor menig blikopener die het forum zal bezoeken thumbsup
Funny en mijn 2 katers

Discussie gesloten.

Giftige planten voor kat/ Waarschuwing! 31 mrt 2016 17:28 #19249

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14113

Funny schreef :

:welkom
Graag deel ik hier mijn kennis over de gevaren van kamer- en tuinplanten die giftig en zelfs dodelijk kunnen zijn voor uw kat of poes

Poezenvrouwtje heeft mij gevraagd om mijn jarenlange kennis en ervaring hier neer te zetten. Dit naar aanleiding van een contact dat ik met haar had op een moment dat haar poezen aan het spugen gingen en zij terloops vertelde welke mooie net cadeau gekregen plant dit heeft veroorzaakt. In de nacht hadden de poezen van de blaadjes gegeten met braken tot gevolg. Terloops vroeg ik haar wat voor plant dit was en schrok ze van mijn reactie dat deze giftig is voor poezen.

Zodoende opperde Poezenvrouwtje het idee om hier een Topic over te openen, heb je vragen stel ze gerust ik beantwoord ze graag.

Voor de lezers even, dit is de plant waarvan ik dacht dat deze geen enkele kwaad kon en dus vewoom in de kamer had staan, zeg nu zelf wie ziet er gevaar in rozen...Ik maakte nog foto van Sumi omdat ik het zo onschuldig vond dat hij interesse toonde tot vanmorgen enkele pozen waaronder hij begonnen te braken . Nu weet ik wel beter !

Bedankt , gelukkig was ik net in gesprek met jou om me te waarschuwen !
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, Funny
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Gemaakt door Kunena