Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens Poezenvrouwtje.
Giftige planten vraag het hier, lees hier wat gevaarlijk of zelfs dodelijk is voor uw lieveling. Sommige planten of sappen van planten veroorzaken hartstilstand
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

350 Katten dood - Applaws en AVA kattenvoeding / waarschuwing!! 08 aug 2021 12:49 #27097

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13956
Poezenvrouwtje zegt: Ik heb dit artikel vrijdag toen ik het op de radio vernam meteen gepost bij “Voedselverrijking en Lekkernijen” maar wil het hier ook hebben staan zodat iedereen gewaarschuwd is !!!
Zeg het alsjeblieft voort en deel het met zoveel mogelijk kattenbezitters om je lievelingen te beschermen.
Soms ben ik zo blij dat ik Ziwipeak en verse kippenhartjes en stukje kalfshart voer.
Het zal je kat maar zijn die hieraan overlijdt, dit is toch niet het minste merk op de markt en wordt zelfs door dierenartsen aangeprezen maar omdat het vaak nogal prijzig is koop ik t nooit.

Hier waar kaarsjes voor de getroffen baasjes en hun overleden lievelingen, moet er niet aan denken dat mij dit overkomt, ik heb er immers 9 die hetzelfde voer eten. Brrr…akelige gedachte hoor!
Hearts: :kaarsjebran Hearts: :kaarsjebran Hearts: :kaarsjebran Hearts:

WAARSCHUWING

Op terugweg naar huis vernam ik op de radio een waarschuwing. Honderden dode katten door een schimmel in de brokjes voor katten van de merken
Applaws en Ava kattenbrokjes.

Schadelijke stoffen

Het is, zeggen de Britse dierenartsen, bekend dat de stoffen die aangetroffen zijn in het kattenvoer ertoe kunnen leiden dat de katten afvallen, minder trek hebben, minder bloedcellen hebben en daardoor meer risico lopen op bloedingen en infecties. Minder is bekend over in welke concentratie de stoffen schadelijk zijn. Er loopt nog verder onderzoek naar het voer en de 350 overleden katten.

De producent van het katten voer werkt mee aan het onderzoek, zegt een woordvoerder: "Er worden tests uitgevoerd door onafhankelijke laboratoria. Zoals de FSA stelt, is er in dit stadium geen definitief bewijs dat er een verband is tussen de kattenvoerproducten en pancytopenie bij katten."

Kijk dus goed uit wat je voert.

Toelichting : Pancytopenie bij katten (zeer zeldzame ziekte die bijna niet meer voorkomt)

AFTAKELING
Bij katten-pancytopenie daalt het aantal rode en witte bloedcellen en het aantal bloedplaatjes. Dit kan ervoor zorgen dat binnen enkele dagen een kerngezonde kat zo ernstig aftakelt dat de dierenarts niets meer kan doen. Bij de RVC, de Britse koepel van dierenartsen, zijn er dit jaar 335 katten gemeld die zijn overleden aan de ziekte. In andere jaren was dat hooguit bij een enkele kat het geval. Of het voer van Fold Hill Foods daadwerkelijk de oorzaak is van de vele overlijdens, wordt nog onderzocht. (Ja ja…natuurlijk, bang voor schadeclaims ? En dus…houden we ‘t lekker stil, tot nu toe gelukkig!)

TE LAAT voor rouwende baasjes:

rouwende kattenbaasjes dezelfde ervaring, kochten het voer in bulk en ontdekten pas bij een nieuwe bestelling dat het voer PLOTS NIET MEER BESCHIKBAAR was vanwege terugroepactie.

In korte tijd werden de 1e katten ernstig ziek en overleden ze. Hulp van de dierenarts mocht niet baten, omdat de dieren al te zwak waren of de spreekuren zaten vol door de hoeveelheid aangemelde zieke katten.

al in maand JUNI ontdekt maar in doofpot gestopt:
kattenvoer van de fabrikant Fold Hill Foods werd in juni uit voorzorg teruggeroepen, maar weinig mensen wisten hiervan. Er wordt gevreesd dat een giftige stof in het voer de oorzaak is van de zogenamade katten-pancytopenie.

:sterretje: Nederlandse dierenwinkel Pets Place verkoopt producten van Applaws, maar die zijn nooit teruggeroepen. ( sorry maar ik zou ‘t risico niet nemen , papier is geduldig maar het gaat wel om het leven van je lieveling(en). ) ze kunnen zoveel zeggen, ik vermijd dit merk zeer zeker zo ook alles van hyperallergeen voedsel uit de supermarkten dat door SAINSBURY en PET’S AT HOME geproduceerd zijn …allemaal uit de fabriek van FOLD HILL FOODS.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Gemaakt door Kunena