Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

Voorjaar / poezenpret/ genieten geblazen 18 mrt 2014 12:53 #15820

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13713

Marleen schreef : Ja hoor, hier heet het ook Peter en Meter. En omdat ik waarschijnlijk nooit Meter zal worden, want tegenwoordig worden grootouders niet meer gekozen, heb ik mezelf maar een paar 'petekinderen' uitgekozen, nl Spotje en Knoetje :heartbeat:

Nou volgens mij is dit een goede keus..en ...hier zijn de poezels heel blij met je keuze hoor! Genoeglijk lagen ze mij aan te kijken met z'n tweetjes..ze hadden het niet beter kunnen treffen..de bofkonten.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

ontbijten met natuurvoeding op menu / genieten geblazen 23 mrt 2014 10:53 #15850

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Fantastisch om de poezels te zien "opleven" , ze zijn actiever en spelen veel meer. Het constante slapen en ergens maar doelloos liggen tot de klok de tijd voorbij tikt is voorbij. Wat goede voeding al niet kan doen. Ook de luchtjes in huis verdwijnen langzamerhand..evenals het schoonborstelen van de dunne ontlasting uit de "broekvacht". Niet alleen een verademing voor mij maar ook voor de poezels want die achterkant borstelen en poederen ..dat is toch niet zo'n prettige ervaring.

Afijn de schaaltjes werden bestormt toen ze merkten dat er ander voer in lag...de drukte was groot en sommigen kwamen wat in de knel en werden weggeduwd. Vooral Sumi stond vooraan om zijn buikje rond te eten. Nu hopen dat de vachten weer snel glanzend zijn en minder klitten vormen.
Heerlijk ze weer zo goed in hun velletje te zien.

Alleen Tiamo is nog wat klagerig en krijgt wat pijnstilling voor mijn struvietsteentjes...tot deze weer zijn opgelost. Trigger hoor ik niet klagen maar ook hem hou ik nauwwlettend in de gaten...hij is een echte DIE-hard en zeurt niet zo vlug omdat hij beetje angst heeft voor de dierenarts.
Ja..ja...ook poezels hebben angst voor de dokter..niet allen mensen hebben daar last van.
En dan te weten dat wij een schat van een dierenarts hebben.

Welnu...de buikjes zijn rond gegeten..géén supermarktvoer meer...hier wordt weer met smaak gegeten!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

ontbijten met natuurvoeding op menu / genieten geblazen 23 mrt 2014 15:45 #15862

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1933
Dat is fijn om te horen (lezen dus :cheer: )
Groetjes van Marleen en een

van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

ontbijten met natuurvoeding op menu / genieten geblazen 24 mrt 2014 09:00 #15873

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Marleen schreef : Dat is fijn om te horen (lezen dus :cheer: )

Dankjewel Marleen. :verliefd:

Discussie gesloten.

voorjaar/ koude nacht/ kikkerdril 25 mrt 2014 11:40 #15891

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Oeps..het is een koude nacht geweest en dus is de hoop dat de kikkerdril in de vijver dit overleeft heeft.
Er lag op de ondiepe plek in de vijver en precies op het punt waar de zon veel schijnt een mooie bel met kikkerdril.
Nu maar hopen dat ze de vrieskou overleeft hebben en we van de zomer weer veel jonge kikkertjes mogen begroeten op het poezenterras.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret, hulp in huishouding 27 mrt 2014 11:52 #15900

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Fantastisch is het weer, genieten geblazen, de poezels zijn al sinds 08.00 uur buiten op hun favoriete poezenterras.
Sumi zat al vroeg luidkeels te roepen bovenin de buitenklimpaal. De hele buurt mocht meegenieten van zijn katergeroep. De poezels uit de buurt kwamen nieuwsgierig kijken en staken hun kopjes tussen de struiken door. Eén brutaaltje zat midden op de tuintafel op het achterterras bij de vijver en keek triomfantelijk naar Sumi. Grappig om te zien hoe dieren op elkaar reageren.

Intussen heb ik (met een lange stok) alle zoekgeraakte balletjes en pompoentjes onder de kasten vandaan gehaald en samen met Lieveke en Sumi die dit natuurlijk heel vermakelijk vonden, kroop ik met dit tweetal in mijn kielzog, op m'n knieën over de grond. Mijn haar vol met van die fijne poezenplukken die mee onder de kasten en bank uitrolden... (foei vrouwtje hoorde ik de poezels denken neennee je hebt niet goed schoongemaakt, dit zijn onze haren die hieronder vandaan komen) handje_mond

Sumi tikte met zijn pootje op het plukje bijeengerold Perzenhaar dat verstrengeld was in mijn knot en trok meteen een pluk van mijn eigen hoofdhaar mee, au..riep ik want dat was geen prettig gevoel....even bleef hij met zijn nagels in de losgetrokken lok haar hangen en liet toen los!
Fijn hoor ..die poezenhulp! _happyrollin

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena