Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

Voorjaar / vreemde luchtjes & remsporen op plavuizen...! 11 apr 2014 10:59 #15980

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13713

_Yuk!: Minder leuke verwelkoming deze ochtend. Bij het openen van de kamerdeur kwam mij een vreemde onaangename lucht tegemoet. Meteen zag ik remsporen over de plavuizen nog net over het puntje van 't mooie witte karpet getrokken om de haard de voorkamer in. Natuurlijk zat iedereen verstopt en was er deze morgen géén wekomstcomité dat normaliter in een kringetje mij zit op te wachten. Nee neennee deze keer kreeg ik dit als verrassing op mijn nuchtere maag te verwerken. Nu maar eens eerst al die staarten oplichten om te zien wie deze beschilderingen voor mij had achtergelaten. Uiteindelijk bij de één na laatste bleek het Sumi te zijn die het één en ander in zijn "broek" had hangen.

Onder luid geschreeuw heb ik hem weer een schone en frisse broek bezorgt, flink uitgeborsteld met heerlijk ruikende babypoeder. Nu loopt hij trots buiten en durft een ieder zich weer te vertonen. De dader is bekend en er kan aan de dag begonnen worden met een rondje "poezenterras" terwijl ik mezelf op een kopje koffie ga trakteren, dat heb ik wel verdient na alle schoonmaakwerkzaamheden die inmiddels voltooid zijn!

Trigger: Ah..frisse lucht, eindelijk. Ik wacht wel even, vrouwtje heeft net alles gedweild ...eerst maar eens laten doortochten voor ik weer binnen ga. Die Sumi eet tegen de klippen op...hij moest eens weten wat een " lucht" dat produceert, kan dat niet wat minder..wij hebben er immers de halve nacht in moeten zitten. Dat is echt geen pretje hoor!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Voorjaar / vreemde luchtjes & remsporen op plavuizen...! 13 apr 2014 01:09 #15988

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1933
Eindelijk rust voor de gevoelige poezeneuzen ?lol .
Groetjes van Marleen en een

van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

Voorjaar / stevige wind Knoetje op Poezenterras...! 14 apr 2014 16:14 #16006

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Stevige wind, Knoetje geniet schommelend in vrouwtjes hangstoel

Knoetje tinypaw : Oh..dit is zo leuk, hier blijf ik nog even in zitten. Leek 't schommelen zo in vrouwtjes hangstoel net even wat rustig te gaan, nu trekt de wind flink aan en moet ik rechtop gaan zitten om goed mijn evenwicht te houden in dit nu hevig schommelende hangei.
Wat een pret...ik zit rechtop om er niet uit te vallen en ik draai alle kanten op..jippie..dit is FUNN!
Hij zwaait met mij erin van links naar rechts en dan weer van voren naar achteren, oeps...nu begin ik mij toch wat minder lekker te voelen..beetje teveel heen en weer geloof ik...vlug eruit want ik voel mijn maaginhoud naar boven komen..zie ik al groen ?
_Yuk!:
Dat voelt niet lekker, snel weer met 4 pootjes tinypaw op de aarde. Maar...leuk was het wel en vrouwtje stond mee te genieten voor het raam maar was te laat voor een filmpje..helaas voor jullie forumleden...sorry volgende keer beter!
Jakkie, ik ben een beetje misselijk!

Lieveke tinypaw : Ik vind 't heel vervelend voor je Knoetje...kan ik wat voor je doen? Behalve je gezelschap te houden...'t zag er wel heel plezierig uit ..jammer dat je nu zo misselijk bent.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenschoonmaak buitenverblijf 17 apr 2014 12:01 #16019

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
poezenschoonmaak buitenverblijf Poezenterras

Deze verrassend mooie dagen gaven aanleiding om het buitenverblijf van de poezels eens onder handen te nemen. De tegels flink geschrobd en de oude klimpaal eens goed bekeken. Hij staat los met 1 poot waar het ligmandje aanhangt, Eens zien of we dat nog kunnen herstellen. Inmiddels een paar plastic tuinstoelhoezen achter in een kast in de garage tegen gekomen en deze met stroken plastic verlengd tot een deugdelijke en wat nettere bescherming voor over de klimpaal . Het is wel een buitenpaal maar hij mag niet kletsnat worden. Vandaar ook dat er na bijna 20 jaar 1 poot los zit door het vocht dat zich heeft opgezogen in de bodemplaat. Eens proberen of deze nog vast te zetten is in het natte hout...hopelijk gaat dit lukken want ik weet zeker dat ik mijn lievelingen daar heel blij mee maak.
Zo moet ik de bodemplaat voorzien van een nieuwe laag met waterafstotende vloeistof van hoge pootjes (doppen) zodat hij verder van de grond af komt te staan, hiermee voorkomen dat het regenwater zich via de onderzijde opnieuw opzuigt in het (hout) materiaal.
Éen van de kleine palen heeft helaas al teveel in het water gestaan en vertoond inmiddels een opgezwollen voet en losgelaten "goretex" bekleding. Deze ligt nu ( op zijn kant) te drogen bij de verwarming en komt ook aan de beurt voor hogere rubber poten zodat hij nog enkele jaren mee kan. Uit de cattery is de andere kleine paal tevoorschijn gehaald en ook deze staat nu op 't poezenterras want daar zijn de poezels nu meer dan in de cattery (in de garage).
Eigenlijk zonde dat deze daar stond te verstoffen en amper gebruikt werd. Nu hebben alle poezels een buiten-ligplaats.
De hangstoel is even verplaatst om te zien of dit een leuke zitplek is ...maar helemaal overtuigt zijn de poezels er nog niet van...ze zitten er nu nog amper in...wat de oorzaak is...ik weet het niet, misschien de zon die er nu minder in kan schijnen, hij staat in de schaduwhoek, toch niet zo'n goede keus hmm ...dan nog maar eens verzetten naar een andere plaats waar het wel hun goedkeuring geniet.
Al met al ...de poezels vonden het gerommel en alle veranderingen heel vermakelijk. Natuurlijk werd er flink in de weg gelopen en wilden ze allemaal zien wat ik aan het doen was. Ze zijn duidelijk blij met de nieuwe mogelijkheden en we zien wel of er nog geschoven moet gaan worden in de opzet. Zodra de zon meer gaat schijnen is het tijd om 't zonnedoek voor de dag te halen en op te hangen...maar daar vind ik het nu nog te vroeg voor. Even genieten van de warmte en de vrolijkheid die de stralen ons brengen als ze ons verwarmen met hun prachtige lichtstralen.
Genieten dus!
Zo is hard werken en eens de bezem door de cattery en het buitenterras halen energie-verhogend...wat heerlijk was het om te doen en hoe fijn om nu met de poezels even te pauzeren op het schone en geordende poezenterras.
Samen genieten is dubbel genieten!

Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenschoonmaak buitenverblijf 18 apr 2014 18:46 #16024

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1933
Ik zou zeggen : Nieuwe bezems keren goed, maar ze moeten op de juiste plaats staan handje_mond .
Groetjes van Marleen en een

van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenschoonmaak buitenverblijf 19 apr 2014 11:13 #16027

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Marleen schreef : Ik zou zeggen : Nieuwe bezems keren goed, maar ze moeten op de juiste plaats staan handje_mond .

Ah...leuke uitdrukking Marleen.

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena