Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

Voorjaar / poezenpret 20 apr 2014 10:51 #16034

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13713
1e Paasdag met de poezels

Wat een schitterende dag, een bijna strakblauwe lucht met een zonnetje dat er doorheen priemt. Deze ochtend werd ik in een liggend in een kronkel wakker en toen ik naar de veroorzaker keek zag ik een heerlijk rustig ademende Knoetje liggen in een diep holletje van dons gemaakt in het dikke Oostenrijkse dekbed. Ze vinden het een genot om daar in te mogen duiken en dus heeft zij haar kans schoon gezien terwijl ik lag te slapen. Heel stilletjes heeft ze kans gezien om tussen mijn benen in zich een comfortabel holletje te creëren waardoor ik geen kant meer op kon. Trekkend aan eht dekbed kwam ik tot de ontdekking dat ook poes Spotje zich achter mij had gesetteld en het dekbed strak naar beneden hield door haar gewicht.

Zodra ze zagen dat ik wakker was kreeg ik een overweldigende begroeting van Knoetje en wasbeurt van poes Spotje. Knoetje keek mij met beide open oogjes aan die zienderogen aan het genezen zijn. Vreugdevol ontving ik kopjes van Knoetje en voelde ik ook een pootje van Spotje aan beide zijden van mijn hoofd, alsof ze mij in een bepaalde houding hield om nog beter mijn haargrens met haar speeksel te bevochtigen om daarna alle haren met haar ruwe tong in lange halen in de plooi te strijken. De natte plukken kletsten op mijn voorhoofd over mijn ogen en dat was voor mij het sein om haar te bedanken voor deze nuttige taak. Daarna nodigde ik ze mee uit om beneden de andere poezels een Paasgroet te brengen en ook een "goede morgen" te wensen.
Daarna was het tijd voor een ontbijtje op het Poezenterras. ZiwiPeak voor de poesjes met een beetje Gourmet Mousse er doorheen gemixt ...wat een Paasontbijt, Smullen geblazen.
Fijne 1e Paasdag toegewenst ! Geniet van 't prachtige zonnige weer, de vogeltjes fluiten hun hoogste lied en de reiger is zojuist geland op een dak enkele huizen verder...alle 9 poezels hebben hem zien landen en houden het enorme dier met argusogen in de gaten.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 20 apr 2014 17:07 #16037

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1933

poezenvrouwtje schreef : ... en voelde ik ook een pootje van Spotje aan beide zijden van mijn hoofd, alsof ze mij in een bepaalde houding hield om nog beter mijn haargrens met haar speeksel te bevochtigen om daarna alle haren met haar ruwe tong in lange halen in de plooi te strijken. De natte plukken kletsten op mijn voorhoofd over mijn ogen...

:lachen: x 5 Geweldig !
Groetjes van Marleen en een

van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 21 apr 2014 11:47 #16044

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Marleen schreef :

poezenvrouwtje schreef : ... en voelde ik ook een pootje van Spotje aan beide zijden van mijn hoofd, alsof ze mij in een bepaalde houding hield om nog beter mijn haargrens met haar speeksel te bevochtigen om daarna alle haren met haar ruwe tong in lange halen in de plooi te strijken. De natte plukken kletsten op mijn voorhoofd over mijn ogen...

:lachen: x 5 Geweldig !

Ja..ja..behalve als je het moet ondergaan..hoe lief het ook bedoelt is..prettig is anders hoor als zo'n natte lok haar op je snoet valt.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 23 apr 2014 11:40 #16050

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Spring in't veld Sumi...

Sumi loopt weer te dollen met iets waarvan ik niet meteen kan waarnemen wat 't precies is, maar hij heeft er duidelijk veel plezier mee. Door zijn snelle bewegingen en vlugge "moves" zie ik nog steeds niet wat 't is.
Ah...in een korte pauze valt mijn oog op een inmiddels gehavende en half afgekloven slagpen van een vogel...een met grijs- witte strepen erop. Lijkt van een Sperwer te zijn ...die hebben wij hier volop zo aan de bosrand, ze cirkelen met regelmaat boven ons huis. (prachtige dieren)
Behendig pakt hij 't in zijn bek en verdwijnt er mee naar 't poezenterras..."je hebt genoeg gezien" zal hij gedacht hebben en voordat ik 't af moet geven maak ik mij vlug uit de voeten om mijn prooi te behouden. handje_mond

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 25 apr 2014 10:48 #16055

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Onweer en bliksem op 't poezenterras

:woohoo:

Gisteren was heel 't huis en de tuinverlichting uit, alles was in duister gehuld. Het had even flink geonweerd, kort maar krachtig zullen we maar zeggen. Ook de poezels waren onder de indruk, vooral Sumi was er helemaal niet zo blij mee. Dit is nieuw..dat gerommel in de lucht maakte hem onrustig, instinctief voelde hij aan dat er iets gebeurde in de lucht. Hij kwam meteen hard brabbelend naar me toe gelopen en was duidelijk blij dat alle lichten na het omdraaien van de aardlekschakelaar weer aangingen.
Ook de andere poezels, voor wie dit fenomeen geen onbekende is kwamen even gedag zeggen. Toen ook de regen stopte en de buiten-klimpalen onder het plastic vandaan kwamen ging het 9-tal weer vol vertrouwen naar buiten om te helpen met het droogtrekken van 't poezenterras. Al dat hemelwater moest natuurlijk wel weer 't putje in zodat de poezenpootjes droog over 't terras kunnen trippelen.
Voor Sumi een nieuwe ervaring waar hij duidelijk van onder de indruk was. handje_mond Tja..ook dit hoort bij opgroeien en de levenjaren van een puberende kater.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 26 apr 2014 11:22 #16061

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
"Oranje boven"

... is wat hier in de straten en feestelijk aangeklede pleinen klinkt (Koningsdag), kinderen rijden rond op versierde fietsen en mens en dier dossen zich opgelaten uit in oranje kleding en atributen.
Na een kop koffie en een oranjetompoes gedeeld te hebben met de zorgvuldig likkende tongetjes van de 9 poezen gaan we straks aan de slag met de oude grote buitenklimpaal van Karlie. Hij wiebelt en begint gevaarlijk over te hellen naar voren toe en voordat er ongelukken gebeuren of er een paal afknakt waarna hij waarschijnlijk helemaal niet meer te herstellen is ...ga ik er even mee aan de slag.
Het is mooi weer en ik leg hem op zijn kant zodat ik kan zien of er een mogelijkheid is de paal vast te zetten op de grote zware voet.
Ik hoop zo dat hij te repareren is...we zullen moeten zien, hij is immers zo'n 15 tot 20 jaar oud en erg favoriet bij de poezels.
Ik ga mijn best doen!
wordt vervolgt...

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena