Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

Voorjaar / poezenpret 28 apr 2014 16:05 #16064

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13713
Poezen (buiten) klimpalen in de revisie

_pffft: dat viel effe tegen, ik dacht dat is een makkie maar de bodemplaten waren helemaal doorweekt met regenwater en het geperste hout waaruit de voeten bestaan waren zo opgezwollen dat de strak gespannen waterafstotende stof op enkele plaatsen gewoon gescheurd was door de spanning die erop is komen te staan.
Of de steunpaal voldoende is bevestigt aan de voet en of dit stand wil houden zal de tijd moeten uitwijzen...schroeven draaien in een bodemplaat die vochtig is geworden is een gok..ik hoop dat door het mooie weer de plaat nog indroogt en de lijm met de basis van geperst hout weer zal uitharden en stand zal houden..anders is het toch afscheid nemen van dit vertrouwde attribuut. Ik heb mijn best gedaan en maar helemaal vast staat de steunpaal niet en daar hangt nu net dat mandje aan waar zoveel kracht op komt te staan wanneer de poezels hier gebruik van maken. Zonder mandje past het geheel niet in elkaar...(heb ik geprobeerd)..maar helaas. Dan maar hopen dat het nog even mee mag gaan.

De kleine klimpaal op voet was helemaal rampzalig..daarvan was de bodembescherming helemaal opgekruld en de voet nog dikker opgezwollen, toen ik deze op zijn kant liet uitdruipen kwam daar echt een plens water uitlekken. Deze staat met nog steeds losse bodembedekking op hoge rubber doppen om de wind en zon hun werk te laten doen. Zodra ik denk dat deze weer opgedroogd is zet ik deze doppen er met schroeven onder zodat dit voor een nieuwe natte voeten beschermt is in de toekomst.

Jammer dat KARLIE hier zelf niet eens over nagedacht heeft om er wat hoge doppen onder te zetten zodat de plaat niet in het nat staat na een fikse regenbui. Verder kan ik niet anders zeggen dat het topspul is deze buitenklimpalen van Karlie.
Vandaar ook al mijn moeite om te redden wat er te redden valt, want ik weet dat ik de poesjes er zo blij mee maak. swing
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 30 apr 2014 15:47 #16068

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Effe niksen is ook fijn....

Zojuist thuis van een lange dag, vroeg op , vlug de poezels eten gegeven en de litter Robots van alles voorzien. Dan op weg de poezels achter latend in de hoop dat ze zich vermaken zonder ruzie!
Tegenwoordig is Sumi niet de leukste in huis en laat zijn testosteron gelden ten opzichte van de anderen. De heren en de dames laat hij duidelijk zien dat ook "hij" een mannelijke kant heeft die aan het ontwikkelen is. Toch zag ik hem deze ochtend in mijn ooghoek nog even sabbelen bij mama Shiye aan de tepel. Grote jongens hebben toch nog behoefte aan moederliefde is hieruit op te maken. Even weer kitten zijn is ook wel leuk als je de kans krijgt. Doch Shiye had er al vlug genoeg van en gaf hem dit duidelijk te kennen.

Nu zit het stel lekker buiten in 't zonnetje dat zo nu en dan tevoorschijn komt tussen het dichte wolkendek. De temperatuur is goed en de wind steekt zo nu en dan even op...zo van...ik ben er ook nog hoor. De schelpengong danst vrolijk rond in de vleugen wind en laat een mooie afwisselende melodie horen. Ik wordt er rustig van en heb onderaan nog wat kleinere schelpen gehangen..deze maken weer een lichter-zachter geluid.

Spotje geniet met mij mee en zit naast mij op het bureaublad te kijken hoe mijn vingers vlug over het toetsenbord van de laptop gaan. Met tijd en wijle krijg ik een kopje om de aandacht te trekken..zo van..nu ben je thuis en je had belooft dat we even gingen niksen...en wat doe je..je zit weer achter de laptop, maar ja het is voor een goed doel..het forum en dus laat ze mij even mijn gang gaan. Ze springt nu op de grond en gaat samen met poes Knoetje alvast naar het poezenterras. Ik zie haar d'r vaste rondje maken, eerst kijken door de glazen tuindeur naar de vijver en het achterterras..zijn er nog kikkertjes?...zie ik nog beweging in de vijver van de vissen?..nee, dan maar verder, wie zit er in de grote klimpaal? oh...bezet dan maar op de bloembak maar daar ligt Triggy al tussen de planten en Tiamo heeft de ander plek gescoord..nou dan blijft alleen het midden van de plavuizenvloer over en gaat ze zich languit gerekt liggen wassen en geniet van de optrekkende warmte door de zon.
Even niksen..effe genieten..dat ga ik nu ook even doen, tot later! zwaai

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 02 mei 2014 10:53 #16071

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
papa's wasbox, ik wil mee....
Die malle Spotje, de lege wasbox van mijn vader was een uitnodiging om zich in te verstoppen en deze van binnen te bekijken. Zo grappig als je haar ziet zitten. Nu mag het nog even, zodra de schone was erin gaat moet Spotje eruit ! Een ritje mee naar mijn vader zit er dan ook niet in voor haar...geen verstekelingen aan boord!
Grapjas dat ze is...ze werkt met dan op mijn lachspieren!

:lachen:

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 03 mei 2014 11:13 #16076

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Gebroken vleugeltje....

Maar Spotje toch wat doe je nu... neennee , oh..en het is ook nog kapot, het vleugeltje is eraf.. _huilen: Dit vind ik echt heel erg, dat had niet mogen gebeuren. Ik hoorde jullie tweetjes wel plezier maken en ravotten over mijn opengeslagen bed maar dat het zo wild zou gaan dat je mijn engeltje kapot maakt vind ik wel erg!
Wat jammer, nu maar zien of het nog te lijmen is...maar het mooie is er nu wel af voor mij. Dit stemt mij treurig.

Spotje en Knoetje keken van op een afstandje toe hoe ik de stukjes van de grond af raapte. Stilletjes verplaatsten ze zich naar de gang en bleven daar tot ik naar beneden ging de trap af. Dit engeltje stond altijd op mijn bedrand en is voor mij erg waardevol. Het is niet duur maar het heeft een andere waarde. Waarom dit nu heeft moeten gebeuren (niets is voor niets in dit leven en alle gebeurtenissen hebben een betekenis of willen je iets zeggen) ...maar ik ben er nog niet achter WAAROM dit vleugeltje van mijn lievelingsengeltje eraf moest breken en dan door Spotje en Knoetje die zo vrolijk en blij aan het spelen zijn op mijn bed...geen idee. De tijd zal het leren, misschien komt het antwoord nog!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 04 mei 2014 11:07 #16079

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Boffen wij even...

Ons vrouwtje confetti verjaard :party1: morgen en nu heeft ze mooie witte bloemetjes gekregen zodat ze haar oude hangzakken opnieuw kan opvullen met bloemen. Ook wij zijn zo blij met dit geschenk want nu zijn we verzekerd van een succesvolle dag buiten met veel vermaak. We gaan natuurlijk helpen en lekker in de buurt liggen om toe te kijken hoe ze voor ons alles zo mooi maakt met deze bloemenpracht ('t is immers ons terras waar het komt te hangen). Met z'n allen onder de potgrond en fijn erdoor heen lopen om maar zo dicht mogelijk overal bovenop te zitten en niets te hoeven missen. Pepé is al begonnen aan de blaadjes van de mooie tere bloempjes. Ze zijn nog klein en dat moet ook want anders kan vrouwtje ze niet met worteltjes en al door de openingen van de hang-plantzak krijgen. Eenmaal gevuld hangt ze deze rond ons poezenterras en dat stemt ons blij want zo krijgen wij een prachtig poezenterras. In de zomer zijn dit watervallen van witte bloemen die daar hangen, echt een genot om naar te kijken. Zo is het vrouwtje blij en zijn wij blij...2 vliegen in één klap.

Nu aan de slag want er is werk aan de winkel en wij willen naar buiten, plezier maken!

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 05 mei 2014 09:29 #16083

Van harte gefeliciteerd, fijne dag! confetti
[color]Thecla en huisgenootjes [/color][/b]
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Marleen
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena