Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

Voorjaar / poezenpret 05 mei 2014 14:11 #16084

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1933

Groetjes van Marleen en een

van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 05 mei 2014 15:19 #16085

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13713

Marleen schreef :

Thecla schreef : Van harte gefeliciteerd, fijne dag! confetti

:Thanks_ ik bof met het mooie weer en al deze lieve woorden. :party1: dit maakt het feestelijker dan gedacht. :party5:
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 05 mei 2014 15:31 #16086

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Poezels vieren feest in huis Poezenvrouwtje...
:party5:
[/size][/b]

Ja..vandaag is een speciale dag want ons vrouwtje verjaard en wij doen er alles aan om in haar buurt te zijn. Het weer zit mee en dus is het goed vertoeven op ons poezenterras. We houden heel de dag al haar stoeltje vrij en proberen er niet in te gaan liggen. Sheva heeft 't even geprobeerd maar sprong er meteen weer uit toen vrouwtje eraan kwam met koffie en gebak. Leuk hoor zo ons vrouwtje een hele dag voor ons alleen. En dat ze bijna heel de dag alleen maar met ons op 't terras zit...dat is al een "win - winsituatie" die wij niet voor mogelijk hadden gehouden. We hebben even mogen likken van haar gebakje en ieder wachtte netjes op zijn beurt. In een kringetje zaten we rond haar voeten alleen Spotje speelde vals..en ging op de rand van de bloembak bij haar achter in 't stoeltje zitten om zo onder haar arm door te snoepen van 't gebak terwijl ze met ons bezig was.
Maar ja..die Spotje heeft toch al meer privileges dan wij en dus zijn we er al aan gewend geraakt dat dit kan gebeuren.
Volgens mij geniet ze toch wel van haar verjaardag...ondanks dat ze moe is van haar drukke bestaan, ze wilde het eigenlijk niet vieren en heeft ook geen versieringen aangebracht...iets dat ze anders wel trouw deed omdat ze vond dat je "naamdag" gevierd moet worden omdat dit de dag is dat je geboren bent. Bij ons houd ze dat trouw bij...maar wij vinden het belangrijk dat ze die van haar zelf ook in ere houdt. ...toch!
Nou lief vrouwtje ..aan ons zal het niet liggen, wij hebben ons beste pootje voorgezet vandaag en zijn extra lief voor je. De avond word ook nog wel gezellig, nu eerst kijken wat de pot schaft vandaag, zal het een feestelijk maal zijn dat onze bakjes vult???? wie zal het weten... hmm

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 06 mei 2014 12:14 #16092

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
PIEP de huismuis is gezien

Er is weer een muisje gezien op 't poezenterras, waarschijnlijk hebben ze de winter doorgebracht onder de houtopslag en komen ze in de avond 't poezenterras op om zich te goed te doen aan de restjes vogelvoer dat geknoeid is door de vogels.
Spotje weet dat 't muisje er zit en houdt alle bewegingen goed in de gaten. Vandaag is best een wat gure dag, in ieder geval is het een stuk frisser dan gisteren. Veel beweging is er niet..maar door het gerommel van ons in de bloembakken en het opruimen en verwijderen van onkruid en oude potten hebben we natuurlijk wel e.e.a. verstoort in hun rust. Zowel de verstopte babykikkertjes die onder de warme potten vandaan kwamen als kevers en allerlei ander ongedierte heeft een andere schuilplaats moeten zoeken.

Wat is de natuur toch mooi en wat geeft dit je weer energie!

poezenvrouwtje schreef :

YES..hier is het filmpje, gelukkig hij is er nog en hij leeft nog!

kennen jullie hem nog... _vingertjeso Piep de muis

Maar..hier is hij dan, ik zag aan de poezels dat er beweging was..ze waren zich aan het verdringen voor het raam en je ziet Shiye zelfs helemaal omhoog komen om hem te kunnen pakken met haar pootje..zooo leuk!
Ga maar vlug kijken.

Piep de muis in beeld.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 09 mei 2014 11:13 #16102

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Tussen de buien door....

Spotje tinypaw : Eindelijk..weer even naar buiten, gelukkig is het even droog. Kom jongens vrouwtje maakt ons poezenterras droog met de trekker. Nog eventjes en dan mogen we even de frisse lucht in en op ontdekking. Alle plekjes die interessant zijn aflopen, ik verheug me er zo op. Eerst ga ik kijken of die dikke pad nog onder de bladeren zit..die heeft mijn voorkeur, wat ga jij doen Triggy? Jij gaat zeker visjes kijken ...

Trigger tinypaw : hmmm...weet 't nog niet, ik zie wel...lekker tussen de planten als die niet te nat zijn tenminste.

Lieveke tinypaw : Jakkie...ik moet met hoog opgetrokken pootjes lopen want hier en daar ligt nog wat nattigheid..ik ga naar binnen, moet nodig plassen!
Werkt op mijn blaas lijkt 't wel.

Poezenvrouwtje: :woohoo: maar LIeveke toch...wat doe je nu, vrouwtje heeft net alle meubels in de was gezet en nu zie ik hier een heel spoor van poezenpootjes over de grote tafel. Ik kan precies zien hoe je bent gelopen...eerst een nat spoor van de keukendeur naar de Litter-robot en dan vanuit de litter-robot een spoor van nat grit naar de tafen via de stoel omhoog. Heel het tafelblad zit onder de kattengrit-pootafdrukken.
Ga eens vlug op de mat zitten en laat mij je voetjes eens schoon en droogmaken _pffft: want dit kan echt niet.
Zo ga maar vlug spelen ..ik zal wat snoepjes in de activityboard doen dan blijf jij lekker binnen bij mij.

Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 11 mei 2014 10:36 #16119

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Deze ochtend werd ik verrast door poes Lieveke die kans had gezien naar boven te "sneaken" . Zij kwam met zachter poezenvoetjes op mijn dekbed, ik voelde hoe zij in het dons zakte en heel overwogen haar pootjes neerzette in het dikke donsendekbed. Bij mijn gezicht gekomen zag ik haar mooi grote ogen die mij liefdevol aankeken, alsof ze zeggen wilde...kom vrouwtje wakker worden..ik ben het "poes Lieveke" zie je mij dan niet?
Ik ben helemaal naar boven gekomen om je op deze moederdag te verrassen met mijn bezoek op bed. Voor Lieveke een hele opgave om dit intitiatief te nemen, zij is altijd heel teruggetrokken en bedeesd. Ze blijft altijd op de achtergrond dus heb ik dit maar beloond met een knuffel ..de knuffel waar zij zoveel energie en uitput om zichzelf te profileren in de groep.

Inmiddels waren ook Knoetje en Spotje op het bed gesprongen en lieten zich deze kans niet ontnemen om ook even een poezengroet te komen brengen. Geen ontbijt op bed maar wel veel poezenliefde, wat kan een mens zich nog meer wensen ...ook al is 09.00 uur op een zondagochtend wel een beetje vroeg hoor! Alhoewel voor Pietje niet, die gaf vanaf beneden een fluitserenade van jewelste, zo hard dat ik het boven op bed luid en duidelijk kon horen. Hij heeft gisteren een nieuwe "snoepstok" gehad in zijn kooi, daar is hij zo dol op. Dit is vast zijn cadeautje voor moederdag... aan mij. Wat heerlijk dat er dieren zijn... !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, knoetje
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena