Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

Voorjaar / poezenpret 16 mei 2014 11:27 #16135

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13713
Mooi weer...

De poezels zitten allemaal buiten en genieten van het zonnetje dat zich na al die regen eindelijk weer laat zien. Heerlijk ziet het eruit buiten. Dit nodigt uit om met z'n allen vermaak te zoeken op 't poezenterras. Er is zoveel te ontdekken nadat je er dagen niet bent geweest door de nattigheid. Wel oppassen geblazen voor de meesjes die af en aan vliegen naar de met vruchtjes gevulde potten. Voor het roodborstje heb ik meelwormen in het voederschaaltje gedaan. Zo genieten we hier van heel veel verschillende vogels die het leven kleur geven en met hun vrolijke fladderende bezoekjes leven in de brouwerij brengen. Voor de poezels iets om naar te kijken. Ze vermaken zich kostelijk zo te zien. De buitenpalen zijn onder 't plastic uit en waren al vlug bezet. Slapen en in de zon liggen zal voor vandaag het thema zijn.
_happyrollin
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 17 mei 2014 10:20 #16139

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Pluk de dag...

De poezels dachten "pluk de dag" en waren al vroeg actief. Bij het aanbreken van de dageraad en het geluid van een zingende merel in het ochtendgloren kwamen ook Spotje en Knoetje al vroeg uit hun mandjes. Lieveke had op de badkamer geslapen en stak ook haar kopje vragend om de hoek van de openstaande slaapkamerdeur. Mij vrolijk begroetend met vragende blikken van "kom je er nu uit...we willen naar buiten want het is al zo mooi buiten en hoor eens vrouwtje..de vogeltjes fluiten, je kunt zelfs ons eigen "Pietje" in de kooi horen "
Nog even toegevende aan de warmte van het heerlijke donzen dekbed ben ik dan toch maar in de benen gegaan en onder het toeziend oog van 3 poezels gewassen en aangekleed. Nu zitten ze al buiten en doen zich tegoed aan wat de dag ons brengen mag. Ik aan een heerlijke kop koffie terwijl ik het aanbreken van deze dag type op 't poezenforum.
Sumi loopt te zingen en laat weten dat hij een echte kater aan het worden is..
Nu moet ik aan de slag want de oogjes van Knoetje moeten nog verzorgt worden met zalf en druppels. Daarna is het wachten tot de zon zijn kracht laat zien en gaan we genieten van een heerlijk zonnig weekend zoals voorspelt. De merels zitten hoog in de boom en maken het buiten zijn een genot, Zelfs door de openstaande deur kan ik ze luid horen zingen. Fijne dag voor allemaal !

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 18 mei 2014 20:04 #16144

Wat een heerlijk weekend!!

Ik heb buiten weer een grote schaal met water neergezet. Heerlijk vinden de katten het om daaruit te drinken en om met die grote poten in het water te slaan!
[color]Thecla en huisgenootjes [/color][/b]
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Marleen
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 19 mei 2014 10:06 #16145

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Wat leuk te lezen dat jouw poezen water geweldig vinden. Hier is dat alleen weggelegd voor Trigger en Shiye, die drinken uit een lopende kraan op 't aanrecht als ze de kans krijgen. Trigger is ook helemaal niet bang van water..als het over zijn kop loopt dan schud hij een keer en drinkt gewoon verder. Shiye daarentegen neemt de benen, het gaat haar duidelijk te ver als het over haar snoet loopt.

Als ik buiten de hangplanten water geef en Triggy ligt toevallig onderin de bloembak , precies in de "drup" van het overtollige water dat naar beneden sijpelt..dan blijft hij gewoon liggen en wordt daar echt niet "warm of koud" van. Maar met zo'n bak spelen en lekker plonsen met je poten dat heb ik hier nog niet echt mogen meemaken.
Ik zou dat wel eens willen zien..heb je daar een filmpje of foto van toevallig? Ik vind jouw poezels overigens schitterend!

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 19 mei 2014 17:27 #16151

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1933
Luna speelt hier graag met water. Regelmatig heeft ze het water van de drinkbak eruit gespat met haar pootje. En altijd als ik het niet zie scratch !
Groetjes van Marleen en een

van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 20 mei 2014 13:42 #16152

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Marleen schreef : Luna speelt hier graag met water. Regelmatig heeft ze het water van de drinkbak eruit gespat met haar pootje. En altijd als ik het niet zie scratch !

Ze vermaakt zich als ze alleen is schijnbaar graag met water..of ze wil je helpen met dweilen en alvast een voorzetje geven? :grin:
Jammer dat je dat niet kunt vastleggen op een foto of filmpje...het zou zo leuk zijn.

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena