Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens Poezenvrouwtje.
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

Voorjaar / poezenpret 03 mrt 2014 11:01 #15725

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13657

Het voorjaar is al aardig merkbaar, wat heerlijk dat we deze week al temperaturen krijgen van rond e 14 graden op vrijdag a.s.
Fantastisch weer om buiten aan het werk te gaan en even te genieten van het voorjaarszonnetje. Ook goed voor de poezels. Dat het ontspringen van het jaargetijde in de lucht zit is in huis al duidelijk merkbaar, ze zijn zo actief en er wordt volop gespeeld.
Kijk en geniet mee!
_happyrollin

Ah..daar hangt die zo vrolijk fluitende "pietje" aan het plafond...
Wat zou ik graag eens bij jou kunnen komen...

Schommelen in vrouwtjes hangstoel is ook leuk vermaak...

Lekker allemaal op tafel en dan vanaf boven met je poot meespelen

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, desorayo
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Voorjaar /een avond in huis poezenpret 04 mrt 2014 08:47 #15735

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Poes Lieveke vertelt, een avond in 't huis van poezenvrouwtje...hoe spelen wij met elkaar?
Nou gewoon zo...kijk maar gezellig mee dan krijg je een indruk van hoe we met elkaar omgaan.

Lieveke zegt: Sume speelt, Shiye ligt achter mij op tafel en Triggy op de bank

_happyrollin
poes Spotje is er ook bij....

Ik kijk zelf graag toe hoe er gespeeld word...

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 05 mrt 2014 11:15 #15747

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Het poezenvrouwtje terras is gehuld in mist deze vroege ochtend, later op de dag is er een zonnetje voorspelt. Ondanks dat alles wat nattig aanvoelde zaten Sumi en Lieveke al hoog in de buitenklimpaal om te zien of er wat bewoog in de vijver en de achtertuin. Zelfs de vrolijk kwetterende meesjes waren nergens te bekennen. Langzaamaan begint het zonlicht zich een weg te banen door het grauwe wolkendek.

Voor nu kiezen de meeste poezels om lekker binnen te zijn en hebben zich verschanst op de vensterbank in de voorkamer. Daar zijn de buurtkatten actief en verdedigen luid hun territorium in een krachtmeting...levende televisie zullen we maar zeggen en voor de poezen kostelijk om naar te kijken. Wat zou er in die kopjes omgaan bij het zien en horen van deze confrontaties.

Alleen Sumi zit hier naast mij te eten en likt de laatste restjes Gourmet uit de voederschaaltjes. Zonde zal hij denken, wat jullie laten liggen, nou...dat lust ik nog wel. Hij is altijd al een goede eter geweest en dat is te zien aan zijn formaat en vacht..die werkelijk prachtig is. Zijn staart is dik en loopt op de breedte van zijn rug uit zo naar achteren toe. Hij heeft een geweldig mooie "vossenstaart" zoals ik dat noem, dat is het enige vergelijk dat ik kan vinden.

Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret 07 mrt 2014 08:56 #15754

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Wat heerlijk toch dit prachtige voorjaar, ik verheug me zo op de zon vandaag, fijn wat werkzaamheden in de tuin doen bij mijn vader en even het gras maaien in de voortuin met poes Spotje samen. Ze blijft altijd netjes op de oprit en kijkt dan toe of het allemaal goed gaat. Soms komt ze even in het gootje bij de grasrand liggen. Ik vind het heerlijk om samen met de dieren bezig te zijn. Terwijl de rest zich zal vermaken op het poezenterras!

Momenteel ligt Sumi geduldig te wachten tot ik de voederschaaltjes gevuld heb, hij kijkt toe vanuit de klimpaal en laat zich verwarmen door de vroege zonnestralen die de kamer in schijnen.
swing
Zodra de schaaltje de plavuizenvloer raken stormt hij met grote goed berekende sprongen uit de klimpaal.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

Voorjaar/ hoge temperaturen in zicht / poezenpret 08 mrt 2014 10:09 #15756

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
swing
Deze dagen beloven hoge temperaturen, dat gaat veel belovend zijn voor de poezels. Ze zijn de afgelopen dagen al veel buiten geweest en dit gaat alleen maar meer worden dit weekend. Deze ochtend kwam Sumi hard op mij afgerend toen ik de kamer betrad. Ik pakte hem op en begon hem "buikje te knuffelen" wat overigens best wel wat inspanning van mijn kant kost want het is een aardig zwaar ventje aan 't worden en niet alleen in omvang maar ook in gewicht. Meteen ging het "motortje" aan, spinnen dat hij dan doet, heerlijk vind hij 't om aangehaald te worden. Alle knuffels zijn welkom en dat is aan hem te zien. Hij drukt zijn koppie dan tegen je gezicht aan alsof hij zegt..."ga door, ga vooral door vrouwtje, oh..wat is dit toch fijn" Hij geniet zienderogen en de energie-uitwisseling is dan ook merkbaar. Het is fijn om zo deze mooie dag mee te beginnen met deze poezenliefde.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.

Voorjaar / poezenpret/ genieten geblazen 10 mrt 2014 07:29 #15760

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Wat een genot, deze mooie dagen in het vooruitzicht en dat al zo vroeg dit jaar. Verwennerij voor mens en dier. Er gaat dan ook nog volop genoten worden. Gisteren tot laat in de middag aan het werk geweest in de achtertuin om de vlonders te ontdoen van de groen aanslag en weer een voedende olielaag te geven. Wat een voldoening als je dan bij het ochtendgloren uit je raam kijkt en ziet hoe mooi alles geworden is. Nu nog wat goedkope viooltjes en het is weer een uitnodigend stekje om bij de vijver te zitten. Ook de buurtpoezels zijn even komen kijken maar bleven door de werkzaamheden op grote en voor hen veilige afstand. Zowel vanaf het poezenterras (eigen poezels) als door de onbekende buurtkatten werd ik gade geslagen !
_happyrollin
De lucht is helder en met een beetje geluk vertoeven we ook deze mooie nieuwe dag weer in de buitenlucht. Nu is het druk rond de voederschaaltjes en scharen alle poezen zich hier rondom. De hongerige buikjes worden gevuld om energie op te doen voor straks.. Vandaag staat het uitbaggeren van de vijver op het programma..eens zien hoe het de visjes is vergaan deze winter. Zouden ze nog allemaal leven? Hoe is het met de kikkertjes gesteld? En ...hoe vergaat het onze egelfamilie? Zouden ze ook dit jaar weer van de partij zijn?
:welkom
Allemaal nieuwe verrassingen die zich in de loop van de tijd zullen onthullen. Welkom heerlijk voorjaar met al je schoonheid.

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena