Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: Koning winter kondigt zich aan/ rond Poezenvrouwtjes huis

bezoek roodborstje... / poezenvterras 26 nov 2013 09:33 #15056

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13533

Op deze behoorlijk frisse ochtend kregen de poezelf bezoek van een roodborstje die zich tegoed deed aan de gedroogde meelwormen.
De poezen scherp in de gaten houdend en behoedzaam zijn weg zoekende deed deze waaghaals zich tegoed aan het lekkers onder toeziend oog van de 4 poezels Pepé, Trigger, Spotje en poes Lieveke.

Uiteraard hadden de viervoeters zich goed verstopt, maar poes Lieveke had zich een plekje verschanst direct onder de voederplaats.
De anderen hadden een minder fortuinlijke plek elders en sloegen het tafereel gade met grote afgunst omdat zij zo dicht bij had kunnen liggen. Nu is poes Lieveke geen ster in het vangen van alles wat kruipt en vliegt en dus liep deze gevleugelde vriend totaal geen risico.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Re: bezoek roodborstje... / poezenvterras 26 nov 2013 23:03 #15061

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1927
Koud weer heeft toch ook zijn voordelen, er is meer gevleugeld plezier opinion
Groetjes van Marleen en een

van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

gevleugelde vrienden... / poezenvterras 27 nov 2013 08:57 #15064

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Dat klopt helemaal, zo gezellig al dat af en aan vliegen op 't terras en natuurlijk erg vermakelijk voor de poezels om te observeren.
Lekker warm op je gat voor het glas toekijken.
Maar ook voor mij een lust om naar te kijken, ik zorg dan ook goed voor ze en vervang met regelmaat en afwisseling de voedings-lekkernij wat zijn dieren toch leuk.
En wat de winter betreft...tijd voor een kaarsje dat licht en warmte geeft in dit gure en donkere jaargetijde.

deze engelenvleugels verwarmen & verlichten dagelijks het huis van poezenvrouwtje

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

vrouwtje winter slaat toe... / poezenterras 03 dec 2013 09:37 #15085

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
:ohmy:

Vrouwtje winter slaat toe en doet haar intrede

Deze ochtend was alles wit, de glaswand van het poezenterras was volledig bevroren en het is koud...brr..zo koud ineens. Gelukkig laat de zon zich zien aan een stralend blauwe hemel. de poezels staan te trappelen om buiten te mogen maar ik laat ze nog even wachten want het is nu nog te fris, over één uurtje is de zon gedraaid en staat op hun poezenterras..dan is het feest en mogen ze genieten van de frisse lucht.

Deze kikker in de vijver en enkele van mijn plantjes heeft het er minder goed vanaf gebracht. Jammer om te zien maar zo is de natuur.

Zelfs Jaap de huisspin laat een teken achter. Zijn vlijtig werk is nu prachtig om te zien met deze ijsafzetting in zijn web. Normaal ben ik niet zo gecharmeerd van zijn werkzaamheden rond de woning omdat ik het vreselijk vind wanneer ik nietsvermoedend naar buiten stap en mijn gezicht gehuld is in een net van fijne bedrading _Yuk!: die je er ook nog niet één , twee, drie vanaf krijgt. :angry: Mijn grootste angst is dat hij er dan ook nog in zit en ergens op mijn hoofd rond kruipt..brr..geen prettige gedachte als je bang bent van deze nuttige diertjes.
Toch is dit prachtig om te zien ...vandaar deze foto, kijk en geniet.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, desorayo
Discussie gesloten.

wat een verschil... / poezenterras 04 dec 2013 12:01 #15090

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
scratch

Wat een verschil van temperatuur met gisterochtend. Heerlijk vonden de poezels het, allemaal buiten. Alleen even naar binnen toen ze kleine Sumi hoorden schreeuwen om zijn eten. Iedere ochtend is dit een vast ritueel, ik trek het blikje Ziwi Peak open en wie zet daar een keelgeluid op van jewelste..ja inderdaad de kleinste van het stel (Sumi natuurlijk).

Dit is het teken voor de anderen die rustig kunnen genieten van hun bezigheden op het poezenterras want ze worden toch wel geallarmeerd door Sumi dat het eten klaar staat.
Alle voederschaaltjes zijn in mum van tijd bezet door hongerige en gulzige poezenmondjes. Een genot om te zien hoe ze met gulzigheid hun buikjes dik en rond eten.

Sumi is een ster in dit gebeuren, hij spant de kroon met zijn manier van eten. Heel zijn snoet en baard zitten onder de vettigheid en vers vleesresten. Dat ik hem daarna even onder handen moet nemen wordt mij niet in dank afgenomen, dit gaat weer onder luid verzet van schreeuwen en tegenspartelen. Uiteindelijk geeft hij zich dan gewonnen en laat het even toe, wetende dat het dan ook zo gedaan is en hij zijn vrijheid terug krijgt om alle speeltjes in de kamer onveilig te maken. Niet te vergeten zijn tussentijdse aanvallen op nietsvermoedende voorbij komende poezels hier in huis, die met de schrik vrijkomen en zich vlug veilig wanen op een hoger gelegen plaats waar ze kijken hoe Sumi zijn energie uitleeft op al dat speelgoed wat rinkelend over de plavuizen rolt.
Wat is het door een heerlijkheid al mijn harige huisgenootjes...hier doe je het immers toch voor!
:toonmijnhar

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, desorayo
Discussie gesloten.

Sint in aantocht... / 5 december op 't poezenterras 05 dec 2013 15:58 #15101

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Een stormdepressie ligt momenteel op de loer en bereikt vanmiddag Nederland. Weeronline waarschuwt voor zeer zware windstoten tot 130 kilometer per uur en een windkracht 9 voor het noordwestelijk kustgebied.

We zullen maar een extra kaarsje branden voor vandaag en hopen dat Sint niet met paard en al van het pannendak af waait.
Het is geen buiten zijn voor de poezels vandaag, regen , wind. De buitenpaal blijft onder het afdekplastic en zal straks nog even met wat extra banden aangesjord worden zodat de wind er niet onder kan komen.

Maar ...dat mag de pret niet drukken, binnen is het gezellig en warm en vrouwtje steekt de haard aan voor een extra knus gevoel. De poezels krijgen vandaag hun favoriete snoepjes en die mogen ze spelenderwijs gaan uitvissen bij het gratis speeltje dat meekwam bij een grote zak SANABEL.
Toch een onverwacht 5 december cadeautje voor mijn lievelingen, sint is ze dus niet vergeten dit jaar!
Ik ga fijn naar ze zitten kijken hoe ze zich gaan vermaken en proberen te ontdekken wat de techniek is om de handigheid te ontwikkelen zo snel mogelijk de snoepjes te bereiken.

Wie zal de beste zijn?

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena