Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: Koning winter kondigt zich aan/ rond Poezenvrouwtjes huis

Re: Alles bevroren... / poezen voor het raam begroeten vrouwtje 14 dec 2013 00:38 #15156

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1927
Mijn tenen moeten de kou ook nog gewoon worden, ik rijd nu toch wat minder met de fiets. Gelukkig wordt het volgende week weer minder koud. Vanaf een graad of acht vind ik het doenbaar op de fiets, maar tegen het einde van de winter mag de temperatuur ook lager, zolang het maar niet vriest.
Groetjes van Marleen en een

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

Alles bevroren... / poezen voor het raam begroeten vrouwtje 14 dec 2013 10:07 #15158

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13533
Komen Wodan en Luna wel eens buiten in de vrieskou of heb jij die mogelijkheid niet bij de woning Marleen?
Op een balkon of zo...of heb je een tuin misschien?
Vinden die het fijn om buiten te zijn?
Hier doen ze dat het liefst iedere dag , nu met de verzorging van papa lukt mij dat niet altijd maar als ze de kans krijgen dan zijn ze buiten...ook in de winter.
Hoewel sommigen de warmte prefereren...is het stel meestal wel compleet op onderzoek uit op 't poezenterras. ?lol
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

Re: Alles bevroren... / poezen voor het raam begroeten vrouwtje 14 dec 2013 12:39 #15162

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
We hebben niet echt de mogelijkheid om de poezels buiten te laten, tenzij aan de leiband. Het dakterras is niet afgeschermd genoeg en een ondernemende poezel geraakt er zonder veel problemen op of af. Wodan is geen voorstander van buitenkomen, hij geeft dan een perfecte imitatie van een angsthaas en stopt zich weg.
Luna is wel te vinden voor een stapje in de buitenwereld, zij vindt de gang en de traphal ook al de moeite om luidkeels voor te miauwen.
Ons huis is dertig meter diep en zo'n vijf meter breed, die oppervlakte hebben Wodan en Luna normaal ter beschikking. De meubels en hier en daar een muur zorgen ervoor dat 150 m² geen balzaal is.

van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

luxe voor poezen... / buitenverblijf 14 dec 2013 19:35 #15164

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Nou dan hebben Wodan en Luna het nog helemaal niet zo verkeert getroffen toch!
Ondanks dat ze geen buitenmogelijkheid hebben die hun veiligheid kan garanderen. Voor deze poezels is dit buitenterras helemaal voor hen zo gemaakt, in een ander huis zal dit best gemist worden.
Zoveel luxe als ze hier hebben met een eigen cattery in de garage...welke poezel heeft dat nu.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

rommelen in huis op zolder... / poezels zijn erbij 17 dec 2013 10:40 #15178

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
swing Oh..leuk moeten ze gedacht hebben, vrouwtje is al dagen aan het rommelen en zoeken in oude opgeslagen spulletjes om die te verkopen op internet. Super...wij helpen wel even mee en kruipen heel graag in al die muffe en stoffige oude dozen waar vanalles uit komt. Soms doet ze wel eens een doos dicht waar even later een dof gemiauw uit komt en dan blijkt er een van de 9 poezen in opgesloten te zitten. Vlug openen om weer blij en vrolijk te voorschijn te komen. Ook het jagen op spinnentjes is een graag gedane bezigheid..leuk al die webben overal en wat erin hangt...spannend voor de poezen maar minder prettig voor mij om de kleverige draden uit mijn haardos te trekken en van mijn ogen en mond af te plukken.. _Yuk!: wat krijg ik toch altijd de kriebels, je weet maar nooit op Jaap de huisspin er nog toevallig inhangt en straks lekker kriebelt in mijn nek..jakkie
Ik heb 't dus niet op spinnen, dat mag nu wel duidelijk zijn in tegenstelling tot de poezels, die het vermakelijk vinden deze na te jagen en er uren mee te spelen door ze vast te houden en weer te laten lopen om ze dan met een mep weer op hun plek tot stilstand te brengen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.

Re: rommelen in huis op zolder... / poezels zijn erbij 18 dec 2013 00:22 #15180

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
Ik vind spinnen ook maar griezelig, zeker als er veel poot en veel lijf aan te zien is.

van Luna.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena