Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Vandaag
"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van poesjes
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kleine Zatou

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !
‘t Poezenvrouwtje.
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: Koning winter kondigt zich aan/ rond Poezenvrouwtjes huis

Re: op het aanrecht.../ Koning winter rond Poezenvrouwtjes huis 24 dec 2013 05:27 #15243

• desorayo
  • desorayo's Profielfoto
  • aanwezig
  • volwassen poezel
  • volwassen poezel
  • Nobody Is Perfect !!!
  • Ontvangen bedankjes 1046
liefdeshartj

Desorayo
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

Re: op het aanrecht.../ Koning winter rond Poezenvrouwtjes huis 24 dec 2013 10:38 #15244

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1927
Ineens kunnen ze dat, toen Luna hier pas was, kon ze niet op tafel springen, maar ineens kon ze het wel. De keukenkasten zijn voor haar aan de hoge kant, maar met tussenstappen lukt het wel. Het keukentrapje moeten we altijd uit de buurt zetten, want anders hebben we prijs :grin: :grin: .
Groetjes van Marleen en een

van Luna.
Discussie gesloten.

Re: op het aanrecht.../ Koning winter rond Poezenvrouwtjes huis 24 dec 2013 22:24 #15245

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13524

Oh...gelukkig het is "kat-eigen" , ik dacht al..dat heb ik weer hoor!
zo'n ondernemende rooie deugniet maar daar heb jij dus ook mee te kampen begrijp ik nu.
Overigens..Luna daar zit ook rood in , dus overeenkomst is er wel handje_mond
Volgens mij gaat Sumi via de litter robot...eerst op het treeplankje en dan op de bol en zo op het aanrecht.
Ik heb hem nog niet kunnen schaken terwijl hij dat deed. :huh:

Dit is één van zijn favoriete slaapplaatsen
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, Dina
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Sumi's 1e kerstdag.../ kerstplezier in Poezenvrouwtjes huis 26 dec 2013 11:47 #15260

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Kerst 2013 is voor Sumi zijn 1e kerstfeest en daar heeft hij dan ook dankbaar (MIS)bruik van gemaakt.

Alles wat eetbaar was en lekker rook dat had zijn aandacht, hij rende op en neer, tafeltjes op en tafeltjes af. Menig keer heb ik hem weg moeten halen van het aanrecht (waar bij sinds kort een manier op heeft gevonden om hierop te klimmen) bij de roomboter. Helemaal zat hij onder de vette boter. Hij zag er niet uit en ik heb hem even professorisch schoongeveegd want mijn vader was gisteren bij ons om kerst te vieren. Die genoot met volle teugen van alle poezen die druk in de weer waren om mij het onmogelijk te maken er een geslaagde kerstdag van te maken. De kersenbonbons die ik voor papa had neergezet vlogen als balletjes door de kamer, poes Lieveke knabbelde aan de knisperende papiertjes en terwijl ik achter de over de grond rollende bonbons aanliep zat kleien Sumi achter mijn rug om op het voortafeltje waar ik voor papa net een besmeerd stukje kerststol had neergezet met dik roomboter erop.
Sumi moet gedacht hebben, als ik het in de keuken niet krijg dan lik ik het hier wel van het kerstbrood af.. _happyrollin maar mijn roomboter quotum zal me niet ontnomen worden.

Papa heeft zich kostelijk zitten vermaken en liet zich alles welgevallen. Met een grote glimlach op zijn gezicht zat hij comfortabel in de kussen op de bank en genoot. Laat op de avond bracht ik hem voldaan naar huis en vandaag...ach we zien wel wat hij wil, hij mag weer mee als hij dit poezengeweld aan kan op 2e kerstdag!

Fijne 2e kerstdag toegewenst!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, desorayo, Dina
Discussie gesloten.

Knalvuurwerk niet zo leuk...rond Poezenvrouwtjes huis 28 dec 2013 10:10 #15272

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

_Yuk!:

Bij ons rond de woning zijn er al heel de week flinke knallen te horen, soms denderen de ramen in de sponningen. Veelal is dit in de late avond of nachtelijke uren als iedereen in bed ligt. Voor de poezels is dit duidelijk geen fijne ervaring..ze schieten alle hoeken van de kamer in en weten niet wat ze moeten met deze plotselinge harde knallen. Ik kan me voorstellen dat dit erg gevoelig is voor hun gehoor omdat juist de dieren zo'n uitmuntend gehoor hebben, veel beter dan de mens en ik heb soms al last van mijn oren.

Dit is ook geen normaal vuurwerk meer...dit lijkt wel op wat ze gebruiken in de wintersportgebieden om de lawines tegen te gaan.
Helaas is er weinig tegen te doen...hoe kan ik ze hiertegen beschermen..ik weet het niet!
Rustig houden kan met allerlei middeltjes maar tegen gehoorbeschadigingen kun je weinig doen tenzij ik ze allemaal oordopjes inbreng. handje_mond

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

Re: Knalvuurwerk niet zo leuk...rond Poezenvrouwtjes huis 28 dec 2013 10:32 #15276

• desorayo
  • desorayo's Profielfoto
  • aanwezig
  • volwassen poezel
  • volwassen poezel
  • Nobody Is Perfect !!!
  • Ontvangen bedankjes 1046
wij blijven hier met oudjaarsavond thuis.hier word ook vuurwerk afgeschoten.wij wonen naast een cafe en daar is het natuurlijk een drukte om 24u snachts.hier zijn er ook verschillende die er schrik van hebben.waar we vroeger woonden waren ze van eind november al bezig met bommetjes.

Desorayo
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena