Heerlijke dag, deze ochtend scheen hier een heerlijk zonnetje aan een mooie blauwe lucht met wat wolkjes. De poezen lagen op de vensterbank te genieten van deze heerlijkheid die we al dagen niet meer gezien hadden. Languit gestrekt en elkaar van hun plek drukkende lag het 9-tal naar buiten te kijken. Er is natuurlijk veel te zien want de vogeltjes en de buurpoezen zijn ook actiever bij dit mooie geschenk waarmee de zon ons verraste.
Wat mij opvalt is dat je de dag meteen vrolijker begint en het invloed heeft of je stemming...niet alleen bij mij maar ook bij de poezen onderling. Zelfs het iets wegdrukken voor die betere ligplaats leid niet tot ruzie maar word enigszins geaccepteerd. Men neemt het wat makkelijker van elkaar..zal ik maar zeggen!
Nu het ook achter op het poezenterras wat aangenamer begint te worden zijn ze allemaal buiten en mocht er vandaag per uitzondering ook weer eens een keertje buiten gegeten worden. Zo staan de voederschaaltjes met de Ziwipeak erop verdeelt over het poezenterras en vormen zich groepjes rond de schaaltjes.
Alleen Poes Spotje eet alleen (in de gang onderaan de trap), die vind dat prettiger..zij voegt zich straks bij de rest op het poezenterras zodat ze haar maaltijd heeft genuttigd..wat hoor ik..ja hoor terwijl ik dit schrijf laat ze met luide keel horen dat ze klaar is met eten en zoals zojuist beschreven zich bij de anderen wil voegen om van het buiten zijn te genieten.
Ze is al wat ongeduldig want ze begint lawaai te maken door van de trap op het toilettafeltje onder de spiegel in de gang te springen.
Ik ga vlug de deur voor haar openen...tot later!