Veranderingen bevallen de poezen wel....
Ondanks pakjesavond is het nog even aanpakken hier in huis van Poezenvrouwtje...de poezels vinden dit gerommel in een woord "geweldig" ze wijken geen moment van mijn zijde en eens te meer besef ik dat ze alles op de voet volgen wat ik doe. Het verzetten van de klimpaal en het verwijderen van het meubilair uit de voorkamer deert hen totaal niet...het lijkt alsof ze het wel spannend vinden. Vooral de klimpaal die een paar meter wordt opgeschoven in de achterkamer om zo plaats te creëren voor de grote poezen-mandstoel lijkt met veel goedkeuring te worden ontvangen. Meteen nemen ze plaats en zijn in tegenstelling tot eerder...alle hangmatjes en ligplaatsen bezet! Ik was verbaast maar voor hen leek het een welkome verandering...alsof ze wilden zeggen...hé, hé ..eindelijk hoor, vrouwtje snapt het helemaal, dat is een betere plek voor onze klimpaal. Wel leuk te zien dat er nu weer volop gebruik van gemaakt word.
De poezen-mandstoel is nu naar de achterkamer verhuist met de bedoeling dat ik daar van het middagzonnetje kan gaan genieten in de wintermaanden. Maar of ik de kans ook ga krijgen met dit negental poezenvrienden...ik betwijfel het ten zeerste, ook zij zullen dit geweldige plekje dat verwarmt gaat worden door het winterzonnetje heel vlug in de gaten krijgen, afijn

we zullen zien wie de winnaar gaat worden.
Het bankje uit de voorkamer gaat verdwijnen..het staat op marktplaats en zodra er een koper is gaat het weg. Helaas voor Pepé en Trigger die de door een doek bedekte brede rugleuning gebruikten als hangplek..ja je leest het goed..ook poezen hebben een hangplek net als de jongelui in hun pubertijd..het zijn toch ook net mensen, nietwaar!
Er komt aardig wat verandering hier in huis omdat ik wat spulletjes van mijn vader heb geërfd. Dat betekent verandering en een nieuw begin...misschien is het wel goed om dit te doen, tevens gaat alles weer eens van zijn plek en vind ik heel wat balletjes en speeltjes waarvan ik het bestaan niet meer wist. Tjonge...ineens is de speelmand weer vol, Sumi kan zich uitleven door ze er allemaal weer onder te meppen, wat een lol

Gelukkig hebben de meubeltjes van mijn ouderlijk huis ranke pootjes en is er veel ruimte onder de zitting zodat er niets onder verstopt kan raken..een voordeel voor de poezen als ze aan het spelen zijn maar een nadeel voor mij want dat betekent veel stof- en dweilwerk want je ziet alles liggen :(
Zodra de meubels hier naartoe komen mogen jullie meegenieten van het andere interieur. De poezen zullen het wel fantastisch vinden, zelfs poes Spotje is veel beneden en komt met regelmaat erbij zitten om te zien wat vrouwtje allemaal aan het doen is. Haar keurende blikken spreken boekdelen, zij laat duidelijk zien waar ze het wel ...en waar ze het niet mee eens is door op de plek te gaan liggen geeft ze haar voorkeur aan. Waar ze het niet mee eens is loopt ze met een grote boog omheen en deze plaats wordt dan ook duidelijk gemeden. Ja..ja, ze laten wel merken wat ze ervan vinden.
Toch geniet ik van ze...heerlijk is het om dit samen met ze aan te pakken en mijn woning weer gezellig te maken voor mij en mijn lievelingen. Zij zijn zo belangrijk in mijn leven en nu de kerst eraan komt en papa er niet meer is... dan mag het best een beetje knus zijn in huis.Dit jaar wordt het een kerst alleen

met de poezels.