Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: Koning winter kondigt zich aan/ rond Poezenvrouwtjes huis

huis van Poezenvrouwtje!!! 27 nov 2014 20:03 #16656

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13453
Draad weer oppakken, Spotje wil mee naar cursus

Malle Spotje, terwijl ik mijn tas had ingepakt voor de cursus zag Spotje haar kans schoon en dacht..."daar ga ik me in verstoppen" misschien heeft vrouwtje wel niets in de gaten. Maar helaas..ze had me door!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.

huis van Poezenvrouwtje!!!/ alle poezen beneden... 30 nov 2014 09:19 #16658

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Alle poezenbeesten beneden, zelfst Spotje en Knoetje zijn van de partij

Hoe gezellig, alle poezen zijn vandaag beneden, ja...je leest het goed, zelfs poes Spotje en Knoetje hebben nu een plaatsje voor het raam waar ze naar de vogeltjes buiten te kijken.
Ze volgen met argusogen de vrolijke capriolen van een mezenfamilie die strijden om zich toegang te verschaffen bij de pindakaaspot en al het andere lekkers dat daar hangt.
Malle Knoetje...zo hangend uit haar mandje aan de binnenklimpaal

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

huis van Poezenvrouwtje!!!/ veranderingen... 05 dec 2014 20:54 #16665

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Veranderingen bevallen de poezen wel....

Ondanks pakjesavond is het nog even aanpakken hier in huis van Poezenvrouwtje...de poezels vinden dit gerommel in een woord "geweldig" ze wijken geen moment van mijn zijde en eens te meer besef ik dat ze alles op de voet volgen wat ik doe. Het verzetten van de klimpaal en het verwijderen van het meubilair uit de voorkamer deert hen totaal niet...het lijkt alsof ze het wel spannend vinden. Vooral de klimpaal die een paar meter wordt opgeschoven in de achterkamer om zo plaats te creëren voor de grote poezen-mandstoel lijkt met veel goedkeuring te worden ontvangen. Meteen nemen ze plaats en zijn in tegenstelling tot eerder...alle hangmatjes en ligplaatsen bezet! Ik was verbaast maar voor hen leek het een welkome verandering...alsof ze wilden zeggen...hé, hé ..eindelijk hoor, vrouwtje snapt het helemaal, dat is een betere plek voor onze klimpaal. Wel leuk te zien dat er nu weer volop gebruik van gemaakt word.

De poezen-mandstoel is nu naar de achterkamer verhuist met de bedoeling dat ik daar van het middagzonnetje kan gaan genieten in de wintermaanden. Maar of ik de kans ook ga krijgen met dit negental poezenvrienden...ik betwijfel het ten zeerste, ook zij zullen dit geweldige plekje dat verwarmt gaat worden door het winterzonnetje heel vlug in de gaten krijgen, afijn handje_mond we zullen zien wie de winnaar gaat worden.
Het bankje uit de voorkamer gaat verdwijnen..het staat op marktplaats en zodra er een koper is gaat het weg. Helaas voor Pepé en Trigger die de door een doek bedekte brede rugleuning gebruikten als hangplek..ja je leest het goed..ook poezen hebben een hangplek net als de jongelui in hun pubertijd..het zijn toch ook net mensen, nietwaar!

Er komt aardig wat verandering hier in huis omdat ik wat spulletjes van mijn vader heb geërfd. Dat betekent verandering en een nieuw begin...misschien is het wel goed om dit te doen, tevens gaat alles weer eens van zijn plek en vind ik heel wat balletjes en speeltjes waarvan ik het bestaan niet meer wist. Tjonge...ineens is de speelmand weer vol, Sumi kan zich uitleven door ze er allemaal weer onder te meppen, wat een lol swing
Gelukkig hebben de meubeltjes van mijn ouderlijk huis ranke pootjes en is er veel ruimte onder de zitting zodat er niets onder verstopt kan raken..een voordeel voor de poezen als ze aan het spelen zijn maar een nadeel voor mij want dat betekent veel stof- en dweilwerk want je ziet alles liggen :(
Zodra de meubels hier naartoe komen mogen jullie meegenieten van het andere interieur. De poezen zullen het wel fantastisch vinden, zelfs poes Spotje is veel beneden en komt met regelmaat erbij zitten om te zien wat vrouwtje allemaal aan het doen is. Haar keurende blikken spreken boekdelen, zij laat duidelijk zien waar ze het wel ...en waar ze het niet mee eens is door op de plek te gaan liggen geeft ze haar voorkeur aan. Waar ze het niet mee eens is loopt ze met een grote boog omheen en deze plaats wordt dan ook duidelijk gemeden. Ja..ja, ze laten wel merken wat ze ervan vinden.

Toch geniet ik van ze...heerlijk is het om dit samen met ze aan te pakken en mijn woning weer gezellig te maken voor mij en mijn lievelingen. Zij zijn zo belangrijk in mijn leven en nu de kerst eraan komt en papa er niet meer is... dan mag het best een beetje knus zijn in huis.Dit jaar wordt het een kerst alleen :toonmijnhar met de poezels.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

bezoek roodborstje... / poezenvterras 05 dec 2014 23:35 #16671

Heerlijk hè in deze tijd van het jaar je huis weer gezellig maken. Ik heb de afgelopen dagen een muurtje een andere kleur gegeven, ben er weer helemaal blij mee swing .

Leuk dat er ook allemaal speeltjes tevoorschijn komen. Niet zo gek dat de poezels er met hun neuzen bovenop zitten _happyrollin
[color]Thecla en huisgenootjes [/color][/b]
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

Poezen helpen mee/ gezellig maken in huis 06 dec 2014 10:52 #16672

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Ja gezellig hé Thecla, hier is het dolle pret voor de poezen, die vinden dat gerommel en geschuif met meubels geweldig (had ik eerlijk gezegd niet verwacht hoor...zeker niet toen ik hun grote binnenklimpaal ging verzetten) maar het resultaat is verbluffend...hij word drukker bezocht dan voorheen.
Ja soms is verandering wel goed...zeker in mijn geval, door de zorg voor mijn vader is mijn eigen woning er echt bij in geschoten. Maar ...ik krijg het wel op orde, iedere dag een stukje en met beetjes komt er schot in en zal het straks weer een knus huisje worden waar veel gezelligheid opnieuw zijn intrek gaat doen. De liefde moet hier weer meer en meer gaan stromen en het verdriet naar de achtergrond verdringen...er mag weer plaats komen voor blijdschap..schaterlachen :lachen: met echte "geniet- & verwenmomenten" voor mij en de poezen.
Dat hebben we verdient toch!

Ik heb het allereerste bankstel van mijn ouders met het ruimen van het huis van mijn vader gevonden onder een bult oude spullen en dat ben ik aan het opknappen. Het is teakhout en heeft losse kussens dus dat is goed te doen. Alleen nieuwe kussens en overtrekken met een mooie stof die natuurlijk wel "POES-BESTENDIG" moet zijn...maar dan heb je ook wat. Je zal zeggen ..waar begin je aan, koop toch een nieuwe set maar deze is zo van deze tijd nu al die retrospulletjes weer in komen met die slanke pootjes en mooie vormen en dat heeft deze helemaal. Het zitcomfort is fantastisch...alleen wat lager dan we nu gewend zijn...maar als je eenmaal zit wil je er niet meer uit. Dus vandaar!
Door de poezen is hij al goedgekeurd want ik heb voor de proef de 2 fauteuils hier even neergezet om te zien of het ook ECHT een goed idee was. Welnu...ze liggen er allemaal in en ik denk dat ik er straks om moet knokken wil ik er ook even in plaats mogen nemen _happyrollin . Ja..ja het is me een stel hoor, maar wel leuk dat ik merk dat ze overal hun poezenneus insteken !
De stof die erop komt is heel gemakkelijk te onderhouden en met een vochtige zeem kan ik in één streek de haren verwijderen..dus dat is TOPPIE. Ik heb een grote lap als proef mogen uitproberen en daar maakten ze allemaal dankbaar gebruik van.
Nu ben ik niet duur uit...en heb toch een nieuwe zithoek..met nog een leuke herinnering aan mijn lieve ouders en de tijd dat ook zij hier in Nederland een nieuw leven opbouwden vanuit de tropen.
Zij zijn met deze set gestart en ik heb er als klein meisje mooie en fijne herinneringen aan over gehouden, dat kwam allemaal terug toen ik het onder het stof uit haalde en het aan 't oppoetsen was.
Zo krijgt een verdrietig afscheid toch nog een mooi nieuw begin !!! inlove

Dank je wel Thecla :toonmijnhar voor je leuke reactie !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, Thecla
Discussie gesloten.

bezoek roodborstje... / poezenvterras 08 dec 2014 10:48 #16682

Ik vind het een erg mooie manier van verwerken van je verdriet, en ben erg benieuwd naar het resultaat! Zal wel een flinke klus zijn! Wel ooit een foto plaatsen van het resultaat :verliefd:
[color]Thecla en huisgenootjes [/color][/b]
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Marleen
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena