Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
06 mei 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Lees meer...
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: Koning winter kondigt zich aan/ rond Poezenvrouwtjes huis

plasincident komt duur te staan... / poezenvrouwtje verhalen 23 dec 2014 07:26 #16737

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13448

plasincident in poezenmandstoelkussen komt poezenvrouwtje duur te staan _huilen:

Echt balen dit incident...het kussen is zo'n 1,50 doorsnee in het rond. Dat kan dus niet in de wasmachine en mag ook niet gewassen vertelde mij het etiket. Ik met dat onding in de auto...eerst plastic op de achterbank want het was een natte plek die door en door..was getrokken. Loop je daar helemaal voor schut over de parkeerplaats naar de stomerijwinkel...natuurlijk kon ik mijn auto niet dichtbij plaatsen en dus keek iedereen naar die grote natte plek. Je zag de mensen denken...ik dacht alleen maar ..dank je wel poezenbeest die dit op zijn geweten heeft. Met grote passen om deze zo confronterende vervelende wandeling zo kort mogelijk te maken, wist ik uiteindelijk mezelf met dit onding uit het zicht te brengen in het winkelpand.. De bediende keek van mij naar de plek op het kussen en toen haar gezicht betrok heb ik maar vlug wat vragen gesteld. Gelukkig ging ze bellen met haar baas of dit wel aangenomen kon worden. Uiteindelijk bleek het naar de speciale reiniging te moeten worden doorgezonden. I.v.m. de feestdagen blijft het bevlekte kussen liggen tot 5 januari 2015..maar ik mocht het ook weer tot die tijd mee naar huis nemen. neennee Je begrijpt dat ik anders heb besloten...die blamage wilde ik niet nog eens meemaken. Nu ligt het kussen daar en mag ik 14 januari terugbellen over het exacte bedrag en of hij al klaar is.
Geschatte kosten zullen zeker rond de 30,00 euro zijn. Duur plasje dus!
ach ja...uiteindelijk was ik blij dat het kussen daar is en weer schoon retour gaat komen maar dan laat ik er wel een hoes overheen maken bij de meubelstoffeerder die de kussens van het geërfde teakhouten bankstel gaat bekleden.
Ik heb al een prijsopgaaf gevraagd en dat is best te doen en voorkomt een herhaling van deze tour naar de stomerij..tjonge wat voelde ik me rot :blush: op dat moment op die parkeerplaats.

zie hier een (toen nog..) jeugdige Shiye in de poezenmandstoel
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Sfeervolle 1e kerstdag in huis poezenvrouwtje 25 dec 2014 10:26 #16745

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
vroege kerstochtend ...Spotje zegt,... opstaan!!!

Goede morgen allemaal op deze 1e kerstdag. Voor mij was het een vroegertje (80.45 u.) want poes Spotje vond het nodig naar enkele pogingen om dan maar wat kracht bij te zetten door het laatje van mijn nachtkastje te openen...en het is haar nog :woohoo: gelukt ook!

Ik had haar al menig maal met een vriendelijk gebaar duidelijk gemaakt dat ik nog even wilde blijven liggen, toen het likken van mijn gezicht geen effect had en ook het likken van mijn haarlijn met van die lekkere natte plukken haar die dan zo "klats" in je gezicht vallen, verlegde ze dit naar het nachtkastje. Eerst moest het portretje van mijn overleden vader het ontgelden..dit belande met een klap op de grond, kort daarna de engel en het bidprentje...ja.ja, ze wist van geen ophouden.
Uiteindelijk heeft ze het laatje open gekregen en onder veel luid gekraak van het snoepzakje wist ze zelfs het bakje dat erin staat met de snoepjes erin , uit het laatje te halen .
De doerak! Natuurlijk waren Knoetje en poes Lieveke meteen van de partij en hielpen haar maar wat graag om de op de grond verdeelde beloning te verorberen. Het knarsende geluid van de snoepjes die werden doorgebeten deden mij de moed verzamelen om mijn benen langs het bed te laten zakken op het warme zachte tapijt. Lekker met van die natte inmiddels aan mijn voeten plakkende kattentreats...ook een fijne kerst vrouwtje moet Spotje gedacht hebben, doel bereikt,... _Whoopie: ze is uit bed!

Gelukkig is het beneden gezellig met alle versieringen in de gang en is er weer de warme deken met de liefdevolle gedachten aan wat mijn poezen met geven deze kerstdagen. Zij zijn er voor mij en dat moet ik koesteren, zij houden mij dit jaar gezelschap nu ik niet meer bij mijn vader hoef te zijn..het is nu tijd voor ons. De woning heeft voor het eerst sinds jaren weer wat kerstversieringen, andere jaren vierde ik het bij papa en was ik blij dat ik mijn eigen woning niet hoefde op te tuigen. Nu is het tijd voor mezelf en dat ga ik delen met mijn poezenvriendjes.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

2e kerstdag relaxte poezen... / poezenvrouwtje verhalen 26 dec 2014 12:49 #16750

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Relaxte 2e kerstdag in Poezenvrouwtjes huis

Wat een activiteit deze ochtend, de poezen zijn monter en opgewekt, speelsheid zit in de lucht en Sumi geeft daar uiting aan door mama Shiye maar zelfs ook poes Sheva uit te dagen voor een spel en de stuipen op het lijf te jagen.
BLLL

Sheva voelde zich zo in het nauw gedreven op deze 2e kerstochtend dat zij uitvlucht zocht op de magnetron in de keuken. Doordat deze nu lager staat is het gemakkelijker om er bovenop te gaan zitten. Alleen waren toen alle uitvluchtwegen afgesneden en dus heb ik maar even ingegrepen.
Sumi keek mij triomfantelijk aan ...zo van..."zie eens, goed hé van mij, ik zit hier en ze kan er lekker niet langs _tongetje " Heb ik toch mooi even geregeld. Kom je haar redden..bah, wat flauw zeg! :angry:

Zo..en nu dit is geregeld en de rust weer is teruggekeerd ga ik aan de koffie met iets lekkers, gezellige kerstdag toegewenst!

Discussie gesloten.

dag na kerst / winter rond huis van poezenvrouwtje 27 dec 2014 10:49 #16754

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
verrassing...wat is dat nu? ...
toch nog alles wit rond poezenvrouwtjes huis?

_happyrollin
Pepé ziet sneeuw op poezenterras

hier kun je het nog beter zien voor het grote achterraam

tinypaw Pepé: :ohmy: Oh...kom eens kijken, moet je zien, heel ons poezenterras is wit. Oh..en onze klimpaal ook, vrouwtjes stoeltjes zijn ook bedekt met een witte laag van die nattige prut...maar het blijft wel liggen. Zouden we naar buiten mogen? Oh..en er komt nog meer bij, wie had dat nu gedacht na 2 kerstdagen met alleen regen en hagel.
Denk niet dat vrouwtje dit leuk gaat vinden want die moet er vandaag nog op uit.

tinypaw Knoetje: "ik wil het ook zien..laat zien! Oh..ja, het is echt waar en vrouwtje zei nog wel dat we geen sneeuw meer kregen deze kerst... Nou heeft ze er mooi naast gezeten, die zal opkijken deze ochtend. Zal ze niet leuk vinden want ze houdt helemaal niet van sneeuw. Arm vrouwtje en ze moet er vandaag nog wel op uit!
Voor ons is het wel leuk want nu hebben wij wat te kijken op straat met al die glibberpartijen...hi.hi..[/td]

tinypaw Sheva: Oh..jeetje, ik zie het nu ook ...je hebt gelijk Pepé ..ik dacht dat jullie een grapje maakten maar het is echt waar!
Nou..ik verkas naar het voorraam want daar is meer te zien dan hier, leuk al die glibberpartijen..daar zoek ik mijn vermaak en daar heeft vrouwtje ook van alles voor de mezenfamilie neergehangen. Eens zien hoe daar de stand van zaken is.
tinypaw Pepé: Kom dan ga ik met je mee naar het voorraam
tinypaw Pepé: Ja ,hier is het net zo wit als achter en 't sneeuwt nog steeds

Discussie gesloten.

dag na kerst / winter rond huis van poezenvrouwtje 28 dec 2014 15:25 #16773

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.

Happy new year / winter rond huis van poezenvrouwtje 30 dec 2014 09:19 #16790

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Afsluiting van een stuk verleden en een nieuwe start voor mezelf en de poezenbende

2014 is een hectisch jaar geweest...een tropenjaar om het zo maar te zeggen. Daar is met het overlijden van mijn vader en alle zorg rond het ruimen van zijn woning een eind gekomen. Vandaag is de grote dag ik neem afscheid van mijn verleden, alleen het ophalen van zijn as heb ik nog als laatste taak. Papa heeft zijn bestemming gehaald en kan dit hoofdstuk afgesloten worden, mooi zo op het eind van het jaar.

Ik sluit iets af en er staat een nieuw begin voor de deur door middel van de aankondiging van een heel nieuw jaar, hoe symbolisch wil je het hebben. Alles valt op zijn plek. Wat kunnen de poesjes zich nog meer wensen dan een vrouwtje die weer vaker thuis is en weer tijd voor hen heeft.
Ik heb mezelf een dagje sauna belooft om even alles van me af te laten vallen en helemaal tot rust te kunnen komen, dat heb ik wel verdient na zoveel jaren van zorgen, klaarstaan, rennen en vliegen.
Nu is het mijn tijd en die van de poesjes. Pietje Putter fluit al vrolijk de kamer in terwijl hij op het hoogste punt van zijn kooi zit. Hij kijkt mij heel eigenwijs aan..zo van...hoor je mijn mooie lied wel?
Wat ben ik toch rijk...met al deze liefde van mijn dieren om me heen. Een mooiere afsluiting kan ik me niet denken. Vanavond gaat de kurk van de champagne fles af en doe ik mezelf na lange tijd tegoed aan een heerlijk sprankelend glas bubbeltjes wijn.

mijn vader

Dag lieve papa...jij hebt je plekje gevonden..nu is het mijn beurt om te mogen stralen en voor mezelf en mijn poezenfamilie te zorgen dat we een fijn en mooi leven krijgen. Ook fijn ...even een momentje voor jezelf te hebben, dat heb ik echt gemist!
swing
Op naar 2015, dat het een gezond en sprankelend, vreugdevol jaar mag worden met veel mooie verhalen om te vertellen en zo nu en dan een glimlach en een traan :verliefd: van het lachen!

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena