Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
06 mei 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Lees meer...
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: Koning winter kondigt zich aan/ rond Poezenvrouwtjes huis

Happy new year / winter rond huis van poezenvrouwtje 31 dec 2014 22:49 #16794

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13447

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

bezoek roodborstje... /Nieuwjaar poezenterras 03 jan 2015 19:59 #16815

Voor jou en de poezels ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!
[color]Thecla en huisgenootjes [/color][/b]
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Marleen
Discussie gesloten.

bezoek roodborstje... / poezenterras 03 jan 2015 20:29 #16816

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Thecla schreef : Voor jou en de poezels ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!

:Thanks_

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

Poezenvrouwtjes huis/ storm en wind 12 jan 2015 10:43 #16834

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Storm en wind raast rond poezenvrouwtjes huis

Korte tijd zijn de poezen even buiten geweest om het terras te bezoeken. Het vele binnen zitten maakt ze nieuwsgierig en vraagt om uitdaging. Lekker een frisse neus halen..dat doet ook een poezenlijf goed. De lucht is grauw en je hoort de wind gieren in de schoorsteen van de open haard. De hangstoel danst op het ritme en slingert heen en weer.
Eén voor één betreden ze met enkele twijfel het winderige terras door de opening van de deur die ik stevig vast moet houden. Soms trekt zich een geschrokken poezel terug omdat de rukwinden het afdekplastic van de grote buiten-klimpaal doen kraken en bewegen. Toch nemen ze allemaal de beslissing om de warme ruimte te verlaten. Hun vachten dansend in de wind en de snoetje hoog houdend tegen deze kracht in. Met vlagen moeten ze zich flink staande houden want de kracht blaast hen bijna van hun poezenpootjes.

Menigeen houdt het al vlot voor gezien,alleen de echte doorzetters blijven het gevecht aangaan en gestaag zitten. De anderen zoeken de veiligheid, rust en warmte van het huis op en kijken liever vanachter het venster naar buiten om het tafereel te volgen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Discussie gesloten.

Nieuw gestoffeerde zitbank in huis Poezenvrouwtje 15 jan 2015 09:50 #16838

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

poezenvrouwtje schreef :

Thecla schreef : Ik vind het een erg mooie manier van verwerken van je verdriet, en ben erg benieuwd naar het resultaat! Zal wel een flinke klus zijn! Wel ooit een foto plaatsen van het resultaat :verliefd:

Dat heb je heel goed aangevoeld en tevens tussen mijn woorden door gelezen Thecla, het ruimen van mijn vaders huis waar ik zeker op het laatst bijna dag en nacht verbleef omdat hij enkele malen op een nacht viel heeft veel teweeg gebracht. Oude herinneringen vanuit mijn jeugd maar ook het verdriet dat hij er niet meer is raak je dan aan...zowel letterlijk als figuurlijk doordat alle spullen door je handen gaan. Ieder kastje, laatje en hoekje krijgt een bezoek en dat doet wat met je. Soms had ik dagen dat ik daar alleen aan het ruimen was en het mij goed afging maar ik heb ook momenten gehad dat ik de zoveelste slipper van papa onder het stof van een kast uithaalde en ineens "brak" ...dan zat ik hard huilend met die ene slipper op de grond en heb zeker ook momenten gehad dat ik het uitgeschreeuwd heb. Je bent toch alleen en niemand die het weet...maar het is zwaar als je dan geen troost kunt vinden en helemaal op jezelf word teruggeworpen.

De meubeltjes waar mijn ouders in 1963 op begonnen zijn en waar wij als kind op gezeten hebben zijn nu weer het begin van een nieuwe start voor mij in mijn eigen Poezenhuisje.
Ik heb wel een foto van hoe ze nu eruit zien in het huis van mijn vader bij de verkoop.
Ik laat nieuwe kussens snijden en ze opnieuw bekleden, dat betekent wel dat het 2-zits bankje plaats moet maken want anders wordt het een beetje vol. Maar volgens mij hebben de poezen daar geen probleem mee!
inwolken
dit is foto van de teakhouten zithoek hier nog in mijn ouderlijk huis
Dank voor je reactie en dat je het zo goed hebt aangevoeld, dat geeft wat steun in eenzame tijden. Nu moet ik nog gaan rouwen om papa, die tijd heb ik mezelf nog niet kunnen geven omdat ik vanaf 13 september op de automatische piloot heb gestaan en aan het ruimen ben gegaan. Nu komt de echte tijd van verwerken ...maar ik sluit me bij jou aan wat betreft dat ik al een deel heb verwerkt bij het leeghalen van en het verdelen van zijn spulletjes. Je bent een lieverd en je bericht doet mij goed! :toonmijnhar (dat mag gezegd worden)

Heuglijke dag...de nieuwe zitbank komt aan...
swing Vandaag een spannende dag, de bank van deze set waar mijn ouders in 1961 op begonnen zijn komt vandaag nieuw bekleed aan in Poezenvrouwtjes huis. Tjonge wat een leuke dag gaat het worden. Straks maken ook de poezen kennis met de nieuwe bank en de bekleding die erop zit...zou het in goede aarde vallen?
En hoe zal de kleur uitvallen die ik gekozen heb...een kleur die ik normaal vlug zou kiezen maar hier wel heel goed bij het teakhout stond. Het is natuurlijk een nieuwe levering en dus kan het altijd wat afwijken. De kussens zijn wat dikker gesneden omdat het setje een "lage zit" heeft en dit wat meer comfort bied bij het opstaan uit de fauteuils en bank.
De 2 fauteuils gaan dan vandaag mee retour want daar moeten nieuwe spanbanden ingezet worden , de kussens zijn al klaar. Dus met 1 dag heb ik heel de set compleet. Dan zal ik foto's maken en je zoals belooft (Thecla) laten zien hoe het staat. Wel eerlijk je reactie geven hoor! handje_mond

Discussie gesloten.

Poezen maken keus/ stoffering bank Poezenvrouwtje 18 jan 2015 01:43 #16847

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Poezen testen de nieuwe stof en zoeken mee uit...

tinypaw Spotje: kom Knoet wij helpen vrouwtje wel even met beslissen welke ze moet nemen, ga jij daar liggen dan neem ik deze lap om uit te proberen. Wat denk je is het wat...nee ...naar de kleur moet je niet kijken...ligt het lekker en comfortabel daar gaat 't immers om.
tinypaw Knoetje: Ja..je hebt gelijk..wij moeten er immers op liggen. Het vrouwtje mag de kleur bepalen..zij zoeken wel uit welke voor ons de beste keus is. BLLL
Oh..daar zal je de anderen ook hebben! Nou dan laten we hen ook maar even proefliggen..dan maken wij even plek vrij voor Pepé en Triggy.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena