Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens Poezenvrouwtje.
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om 't huis... poezenvrouwtje/2015 13 mrt 2015 11:40 #17146

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13657
Fantastisch wat een mooie dag....
[/size]
[/b]

_voetje Wat een schitterende dag is het vandaag, dit vraagt om lekker buiten bezig te zijn en dat gaat ook gebeuren ook. Wat een zonnetje al niet kan doen met het humeur van mens en dier. De pimpelmeesjes vliegen druk heen en weer en bezoeken de lekkernijen in de voederpotten. schattig om te zien hoe ijverig ze bezig zijn hun maagjes te vullen. Ook ik vind het leuk om naar te kijken en geniet van dit vrolijke kleine vogeltje met zijn prachtige vormen en kleuren die behendig op hun kop aan de nootjes en potten hangen.
Soms is er even wat onenigheid over wie het eerst mag en hoe lang de ander mag pikken in dit met vruchten gemengde goedje. De poezen volgen het met argusogen en doden zo de tijd terwijl hun vachten verwarmt worden door de zonnestralen. Ik kan er bijna mijn hand niet ophouden zo warm voelt het aan. Wat boffen we weer vandaag!
Op mijn rit naar de D.A. lagen de lammetjes met hun moeders in de wei. Het vrolijke gespring van deze dartele dieren op hun nog zwakke pootjes deed mij glimlachen en beseffen hoe mooi de natuur is en wat een energie je hier van krijgt. Ben je buiten in de natuur en heb je het geluk om zo landelijk te mogen wonen als ik met mijn poezenfamilie, probeer dan eens om je heen te kijken en echt te KIJKEN wat je ziet...soms denk ik wel eens dat de mens zo druk is dat we niet meer beseffen en tot ons door laten dringen wat de natuur ons brengt.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, desorayo
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om 't huis... poezenvrouwtje/2015 15 mrt 2015 10:09 #17159

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Vandaag is het...
"Poezenvrouwtjes-dag"

Vandaag heb ik besloten na al die drukke weken dat het "Poezenvrouwtjes-dag" is. Zo nu en dan doe ik mezelf zo'n dag cadeau. Dat betekent dat ik alleen maar dingen doe die ik leuk vind of waar ik zin in heb. Daar geeft ik dan aan toe!
Vooral niets doen wat waar het woordje "moeten" voor staat, gewoon lekker de "dag de dag laten zijn" en zien hoe het loopt en hoe de dingen gaan. Laat komen wat komt en besluit dan samen met hoe het voor je voelt en of je er wel trek in hebt om er iets mee te willen wat je uiteindelijk besluit.

Geen zin om me aan te kleden ..nou dan loop ik een dagje lekker in mijn duster rond met mijn schapenwollen slofjes aan. Heerlijk toch!
De poezen vinden deze dagen (zo sporadisch als ze zijn) in één woord GEWELDIG want dan hebben ze het vrouwtje heel de dag voor zich alleen. Lekker samen dommelen en schommelen in de hangstoel...hoe fijn kan dat eens zijn om daaraan toe te geven. :verliefd:

Morgen is het weer vroeg dag want dan gaat Shiye naar de D.A. voor haar gebitsanering...nu nog even genieten dus!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.

In & om 't huis... poezenvrouwtje/2015 17 mrt 2015 11:30 #17166

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
schitterende dagen voor de boeg....

_voetje Leuk om het gezellig te maken bij de voordeur. Voor mezelf bij thuiskomst als er een kaarsje brand maar ook voor de visite.
Wat een beetje voorjaar al kan doen met een mens. Dat geeft vrolijkheid en werkt op je humeur. Altijd blije mensen en meteen een positieve draai aan het gesprek bij het openen van de voordeur. Dit geeft kleur aan het leven. :verliefd:

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

In & om 't huis... poezenvrouwtje/2015 20 mrt 2015 17:27 #17178

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Oeps...een opgesloten poes , dom vrouwtje toch!

_voetje Oh..jeetje, thuisgekomen met poes Sheva na een lang gesprek met D.A. John hoorde ik al dat Knoetje luid van zich liet horen. Eenmaal in de gang besefte ik op het geluid afgaande dat ik Knoetje per ongeluk had opgesloten in het toilet. Daar heeft ze dan al die tijd gezeten, in d'r eentje in het donker. Ze was helemaal van streek en liep verontwaardigt de gang in. Op het moment dat ze haar mama Sheva in het reismandje zag liggen was ze ineens stil en snuffelde aan haar oortjes die door het open gaaswerk staken.

Sheva was nog in slaap en merkte niet veel van al dit tumult. Ik was degene die de toiletdeur bij het verlaten van de woning dicht had gedaan zonder te controleren of Knoetje wel in de kamer was...ook had zij boven kunnen zijn in Spotjes domein. Sorry Knoetje ik was zo blij dat ik Sheva mocht gaan ophalen dat ik in de haast niet goed heb gekeken. :(

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

In & om 't huis... poezenvrouwtje/2015 21 mrt 2015 08:15 #17181

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
_Whoopie:
Het voorjaar is begonnen...dat 2015 een mooie avonturenlijn mag voortbrengen met veel lees- en kijkgenot

Discussie gesloten.

In & om 't huis... poezenvrouwtje/2015 22 mrt 2015 09:50 #17194

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Zondagochtend...poezenvrouwtjes huis

Lekker zo'n zondag..even niets hoeven of moeten, lekker aanrommelen en toch loopt het dan op rolletjes. Een blije dag want poes Sheva lijkt vandaag wat meer aanwezig te zijn. Er zit iets verbetering in haar toestand en dat doet me deugd!
Het waterfontein is verschoont..vooral poes Shiye is hier erg op gesteld, zij komt zeuren als er teveel kwijl van de andere poezen aan is toegevoegd. Zeg nu zelf ...lekker fris kraanwater, dat is ook prettiger dan drinken uit een vies glas waar een ander aan heeft gezeten en dus doe ik haar dat plezier..soms meerdere keren per dag.

De Ziwipeak maaltijd zit er al in en de poezenbuikjes zijn bol en rond gegeten. Nu is het tijd voor rust en lekker liggen "uitbuiken" .
Voor mij een moment om even achter de laptop de verhalenlijn aan te vullen en voor mijn eigen vertrouwde kopje koffie.
Zo te zien lijkt het zonnetje moeite te doen om door de wolken heen te dringen en dus krijg ik misschien nog even de kans om in de voorkamer lekker bij het raam in de fauteuil te gaan zitten. Daar valt de ochtendzon altijd naar binnen met zijn krachtige zonnestralen en is het goed vertoeven. Gratis vitamientjes en energie opnemen. Ik heb mezelf gisteren getrakteerd op de het 2e kwartaal van het nieuwe blad "Wendy" en daar kijk ik enorm naar uit om eens lekker in te gaan zitten bladeren.
Voor nu een fijne zondag en tot gauw! zwaai

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena