Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

poezenvrouwtje verrast poezen.. buitenklimpaal 1e foto's 28 mrt 2015 12:55 #17247

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13713

Marleen schreef : Dat belooft ! Toch alvast één poezel die de verandering niet erg lijkt te vinden.

_voetje Dit zijn nog foto's van Spotje die er als eerste op zat..kort daarna kon ook Tiamo zijn nieuwsgierige aard niet meer bedwingen en samen besnuffelden en bekeken ze alle verdiepingen.
Deze ochtend heb ik hem naar buiten gezet en daar definitief in elkaar geschroefd.

Nieuwe buitenklimpaal krijgt meteen de vuurdoop..1e regenbui

Welnu Marleen ik kan je melden dat ze allemaal op verkenning waren maar het weer heeft ons nu echt in de steek gelaten. Gelukkig waren alle werkzaamheden afgerond en heb ik vlug de SISAL-PADS veilig kunnen stellen voor de regenbui die later toch wat feller begon te worden.
Het is nu ECHT nat buiten..drijfnat en dat is goed te zien op deze foto, gelukkig doet de PROTECTION (elastische beschermlaag) DIKKE_duim prima zijn werk .

_voetje Eenmaal buiten in elkaar gezet was het ook Sheva die een kijkje kwam nemen. Opeens begon het te miezeren (regenen) en dat zette op een gegeven moment best wel flink door maar Sheva...die bleef zitten, onder 't haar beschermende, bovenste deel van de klimpaal.
Ze zat hoog en droog en weigerde uit alle macht om naar binnen te komen.
De andere poezen hadden deze droge haven nog niet ontdekt maar ik denk dat hier spoedig verandering in gaat komen en ik straks mooi kan zien hoe ik iedereen binnen krijg !

tinypaw precies op 't droge stukje, ik blijf mooi zitten waar ik zit! BLLL
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, desorayo
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

poezenvrouwtje verrast poezen.. buitenklimpaal 1e foto's 28 mrt 2015 13:34 #17248

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Wij willen ook op de nieuwe klimpaal...toen was het nog droog!

tinypaw Knoetje heeft haar plekje duidelijk gevonden tot de 1e druppels vielentinypaw Sheva besnuffelt alle delen en gaat steeds een verdieping hogerop, zij liet zich niet afschrikken door de regenbuitinypaw Pepé heeft het hier duidelijk prima naar d'r zin en is er eens lekker bij gaan liggen op de Sisalpad nadat ze haar nagels erin had gezet!
_voetje En toen begon het te regenen en wilden alle poezen behalve Sheva naar binnen...voorbij met de pret voor nu althans.
Even wachten op droog weer en dan kunnen ze ALLEMAAL gaan genieten en lekker spelen op hun nieuwe aanwinst.

Ik ben een gelukkig mens met deze nieuwe aanwinst maar toch wel zeer benieuwd naar jullie reacties. :verliefd:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: desorayo
Discussie gesloten.

poezenvrouwtje verrast poezen.. buitenklimpaal 1e foto's 28 mrt 2015 19:20 #17249

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

poezenvrouwtje schreef :

Ik ben een gelukkig mens met deze nieuwe aanwinst maar toch wel zeer benieuwd naar jullie reacties. :verliefd:

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

poezenvrouwtje verrast poezen.. buitenklimpaal 1e foto's 28 mrt 2015 19:28 #17250

• desorayo
  • desorayo's Profielfoto
  • aanwezig
  • volwassen poezel
  • volwassen poezel
  • Nobody Is Perfect !!!
  • Ontvangen bedankjes 1046
dat ziet er heel leuk uit.hoe ben je daar op gekomen?heb nog nooit zo iets gezien.je ziet dat ze er van genieten.

Desorayo
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Marleen
Discussie gesloten.

poezenvrouwtje verrast poezen.. buitenklimpaal 1e foto's 28 mrt 2015 19:54 #17252

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

desorayo schreef : dat ziet er heel leuk uit.hoe ben je daar op gekomen?heb nog nooit zo iets gezien.je ziet dat ze er van genieten.

Allereerst leuk dat je zo positief reageert en dank daarvoor.

Precies zoals je het zegt Chris...zoals je weet was de Karlie buitenpaal aan vervanging toe na zo'n 20 jaar trouwe dienst. Hij werd gammel en de voet begon vocht op te zuigen. De nieuwste uitvoering waarvan ik de 2 kleine paaltjes had (inmiddels is er al 1 van naar z'n grootje) zijn van een veel slechtere kwaliteit dat mijn oude. Dus moest ik op zoek naar een alternatief. De meeste palen voor buiten zijn van grove boomstammen en niet mooi. Verder is er in Nederland niets te vinden op dit gebied (wat ik ook mooi vond en passend op mijn poezenterras) en dus ben ik verder gaan zoeken over de internationale grens. Dan komt het feit dat ik van degelijkheid en veiligheid hou en mijn poezen niet wil blootstellen aan gevaar..ze moesten er allemaal op kunnen en het liefst ook nog met elkaar op kunnen spelen. Dan was mijn volgende punt dat er vluchtmogelijkheden moesten zijn want ik heb Sumi en die wil nog wel eens een van de poezen de stuipen op het lijf jagen...binnen bij de hoge klimpaal zie ik het gevaar dat de opgejaagde poes bovenin de paal, hoog tegen het plafond vast zit en nergens mee heen kan...want Sumi komt langzaamaan omhoog en jaagt ze op. Dan springen ze van angst op de grond.. met alle gevolgen van dien.

Daarnaast was ik het beu om steeds het weer in de gaten te moeten houden want een flinke regenbui ..zoals vandaag het geval was...zou meteen het einde betekenen voor mijn oude Karlie paal (die nu nog even dienst doet in de cattery). Die moest dan onder het plastic wat een heel karwei was en dat scheurde steeds uit.

Uiteindelijk heb ik deze paal gezien maar dat was een binnen uitvoering..het hout was niet geschikt voor buiten in weer en wind. Ook de Sisalpads kunnen niet tegen de weersinvloeden van regen en sneeuw in ons klimaat.
Toen ben ik gaan mailen en heb als mijn punten/wensen door gemaild. Na enkele weken had ik de fabricant bereid om deze paal voor mij te maken naar mijn wensen en dus van een houtsoort die buiten kan staan. Ik moest hem dan wel enkele keren behandelen met een speciale impregneer die elastisch blijft en niet giftig is voor de poezen en helaas dus ook weer niet in Nederland verkrijgbaar is. Vandaar dat het even duurde voordat ik hem klaar had om in elkaar te zetten.

Welnu dit is het resultaat geworden...vind je hem mooi?

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, desorayo
Discussie gesloten.

poezenvrouwtje verrast poezen.. buitenklimpaal 29 mrt 2015 23:52 #17259

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Windvlagen en stortbuien ...buitenklimpaal krijgt vuurdoop

Wat jammer toch dat het weer zo tegen zit...voor de poezen een enorme teleurstelling want die wilden niets liever dan naar buiten op die nieuwe klimfaciliteit. Dat viel tegen want er stonden flinke rukwinden en ook de stortbuien gaven geen gelegenheid om het poezenterras te betreden.
Sumi zat voor het raam en keek er alleen maar naar. Wat zou er allemaal in dat prachtige katerkopje hebben afgespeeld. Misschien mag het morgen anders zijn. Dan kan ik weer mooie leuke foto's plaatsen.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena