Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
09 jan 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: In & om 't huis van Poezenvrouwtje / 2016 & 2017

In & om 't huis van Poezenvrouwtje / 2016 & 2017 01 jan 2016 09:06 #18614

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13207
Nieuwjaar 2016

Heerlijk het geknal is voorbij..tenminste op dit vroege uur want laat ik niet te vlug juichen, de jeugd zal echt nog wel wat bewaard hebben is mijn vermoeden. Tot vannacht 04.00 uur is het een gefluit van gillende keukenmeiden en zware knallen geweest. Voor nu is het even rust. De poezen zaten deze ochtend allemaal in hun vertrouwde kringetje bij de kamerdeur om mij en mijn gevolg (Spotje, Knoetje en Lieveke) te begroeten. Ook Shiye was uit haar schuilplaats gekomen en zat met grote ogen in het midden. Allemaal krijgen ze dan hun aai en spreek ik hen lieve woordjes toe. Als ook mijn "gevolg" (3 poezels die boven hebben geslapen) hun begroeting in ontvangst hebben genomen loopt het hele stel met opgeheven staarten in vlugge tred achter mij aan richting keuken want daar komt immers het ontbijt vandaan.
Onder luid gemiauw zet het hele spul in koor nog even wat kracht bij. Dit kattengezang maakt dat ik al vlug aan de gang ga en het poezenontbijt voorrang geef op mijn caffeïneshot waar ik zo naar verlang op de vroege ochtend. Mijn enige verslaving waar ik echt niet zonder kan. Ik functioneer gewoon beter en dus heb ik dit gewoon geaccepteerd. Een mens mag immers ook iets voor zichzelf hebben nietwaar! Als dan de aanval is ingezet op de geurige smeuïge inmiddels iets gewelde Ziwipeak stukjes is er even tijd om plaats te nemen achter de laptop .
Zo start de dag in huis van Poezenvrouwtje en d'r harige bewoners. Pietje zit overigens ook weer goed in zijn verendek en fluit voor mij zijn hoogste lied, ik heb hem er zojuist al voor bedankt ...zo leuk want hij lijkt uit dank zijn volume nog wat kracht bij te zetten handje_mond Malle dieren heb ik toch in huis..maar..ze zijn goud waard en ik ben dol op ze!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, Funny
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje / 2016 01 jan 2016 11:05 #18620

• Funny
  • Funny's Profielfoto
  • aanwezig
  • kitten
  • kitten
  • Ontvangen bedankjes 504
Jullie hebben weer lekker zitten smullen zie ik wel.
En nu maar hopen dat het geknal inderdaad voorbij is, maar ik denk dat jouw vermoedens nog wel uit komen en dat er hier en daar
nog wel iets bewaard is scratch
Funny en mijn 2 katers
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Marleen
Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje / 2016 02 jan 2016 01:36 #18622

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1926
Van dat geknal blijven we hier in Vlaanderen gelukkig nog grotendeels gespaard. Het begint rond een uur of 23.30 en het duurt een uurtje. Het officiële vuurwerk is om middernacht. Een jaar of twintig geleden hadden we zelfs helemaal geen geknal, behalve het officiële, maar dat is intussen jammer genoeg veranderd.
Groetjes van Marleen en een van Abby en Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Funny
Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje / 2016 02 jan 2016 15:06 #18625

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Marleen schreef : Van dat geknal blijven we hier in Vlaanderen gelukkig nog grotendeels gespaard. Het begint rond een uur of 23.30 en het duurt een uurtje. Het officiële vuurwerk is om middernacht. Een jaar of twintig geleden hadden we zelfs helemaal geen geknal, behalve het officiële, maar dat is intussen jammer genoeg veranderd.

Voor mij hoeft het helemaal niet, siervuurwerk vind ik niet zo'n heel groot probleem maar dat is tegenwoordig vervangen voor de "cobra's" dat is dat hele harde en illegale vuurwerk... heb ik vernomen uit de media. De ramen denderden in de sponningen en dan werd het ook nog een heel eind verder afgestoken. Er gaan geruchten omdat het dit jaar met dit speciale vuurwerk uit de hand lijkt te lopen dat heel het vuurwerk wordt verboden.
Ik heb er geen problemen mee...zal een stuk rust geven ook voor de ouderen, baby's , blinde geleidehonden (deze kunnen niet meer hun werk doen) en de overige dieren.

Leuk dat je er weer bent, je hebt het druk gehad met de kerstdagen heb ik begrepen van Guido. Vond het leuk hem gesproken te hebben aan de telefoon.
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, Funny
Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje / 2016 03 jan 2016 21:33 #18633

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1926
In Brussel is het vuurwerk afgelast, niet vanwege het lawaai, maar omdat men schrik had voor een aanslag.
Groetjes van Marleen en een van Abby en Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje / 2016 04 jan 2016 11:02 #18634

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Marleen schreef : In Brussel is het vuurwerk afgelast, niet vanwege het lawaai, maar omdat men schrik had voor een aanslag.

Dat is heel begrijpelijk. Goed dat ook daaraan is gedacht. :verliefd:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena