Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens Poezenvrouwtje.
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

#poezenavonturen Poezenvrouwtjes huis 2018/ 31 dec 2017 19:46 #22981

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13653
Oudjaarsavond in huis van Poezenvrouwtje

Begin van ‘t nieuwe jaar met de poezen

_voetje Poezels waren zo angstig dat ik ze een mengseltje van koffiemelk maar daar doorheen geroerd een paar druppels pure cognac. Ze hebben allemaal ervan gedronken en nu liggen ze allemaal hun roes uit te slapen. Het is hier momenteel best heftig ...harde BOMSLAGEN knallen in ‘t rond afgewisseld met gillende vuurpijlen die ook geen goed doen. Het siervuurwerk heeft plaatsgemaakt voor het zwaardere geschut lijkt ‘t wel.

Ik ben niet zo bang uitgevallen maar deze knallen doen mij soms enkele centimeters van de bank opschrikken...zo dichtbij klinkt het vanaf een straat verder. Ik hoop zo dat mijn huisje beschermd is en dat de ruiten gespaard blijven want de luchtdruk is enorm. Buiten voel je de druk op je oren..dat kan toch niet goed zijn lijkt mij. Gelukkig zijn mijn poezenbeesten binnen maar ik hou mijn hart vast voor de buitenpoezels ! Waar moeten zij heen?

Afijn hier is ‘t nu rustig..ik hoop dat ‘t stel doorslaapt tot morgenvroeg. De deur naar boven zal open blijven zodat ze ook vannacht de veiligheid van de badkamer kunnen bereiken mocht dit nodig zijn. Ik zit wat te tuttelen en schrijf in die tussentijd wat verhaaltjes op ‘t forum. Zo hou ik de energie van mezelf down to earth ...want daar reageren de poezels op! Ik rustig..zij rustig!

Natuurlijk blijf ik zo lang mogelijk bij ze, dat mag duidelijk zijn. Wel ga ik zo lekker douchen en mijn badjas aantrekken en kruip dan lekker bij ze op de bank. Wie van de poezels er dan nog bij wil kruipen..nou die is welkom :welkom Hoe meer harige vrienden ..des te beter.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje/ t stormt flink... 03 jan 2018 16:00 #23015

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Ook hier rollen de grote buitenklimpaal en de twee kleinere met regelmaat voorbij t raam t poezenterras over. Door de beschermhoezen vangen ze veel wind. De wind loeit gierend om t huis en door de pijp van de open haard wat een beetje een onheilspellend gevoel geeft omdat het zo heftig is! Met name de poezels vinden dit onprettig. De vogels vinden hun weg buiten goed. Soms denk ik dat sommige Groelingen het leuk vinden om zittend op de twijgjes mee te wiegen op de windflagen. Het lijkt een beetje op dat ze dansend zitten op t ritme van de natuur, grappig om te zien hoe zij hier gebruik van maken en er schijnbaar plezier in hebben daar samen te zitten. Even heb ik er met een lachend gezicht van genoten, zo zie je maar de dieren creëren hun eigen vermaak door de storm op een andere manier te benutten handje_mond
Stond de grote klimpaal net nog rechts nu is dat links...

Kleine paaltjes stonden onder t raam en nu bij bloembak

paw Sheva: grappig ik volg het al een hele tijd... zo verplaatst t zich met een vaart naar links en dan komt het weer de andere kankt voorbij schuiven...ik vind t wel leuk .. t is net stoelendans maar dan met onze klimpalen op ons poezenterras. handje_mond
Oh wacht ik maak me even mooi want vrouwtje zet me op de foto...vlug mijn snorharen in de krul..!

paw Sheva; je ziet ook vanalles door de lucht vliegen...

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje/ goede morgen... 04 jan 2018 08:53 #23023

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Zo fijn om de vogeltjes weer te zien en te horen tjilpen en ruzie maken om een plekje bij de verse zonnepitjes. Ook zij zijn blij dat het weer is omgeslagen en het mede door ‘t vroege tijdstip rustig is buiten. Geen wind , geen voorbij vliegende takken en bladeren maar alleen de vogeltjes en een zo nu en dan voorbij zoevende auto. Ook de poezels merken de verandering en willen naar buiten maar vrouwtje moet eerst nog een boodschap doen want vandaag wil ik de garage in orde maken bij de wasmachine. Daar is een plank waar ik letterlijk alles opknal dat ik even uit de weg wil hebben. Bij het aanzetten van de was deze ochtend viel er iets af en ik bleef het een paar keer terug krijgen in mijn wasmachine. Uiteindelijk bedacht ik me...waarom zet ik de kast die nog op zolder ligt opgeslagen niet neer...die is voor om de wasmachine ...alleen weet ik niet of hij past want ik heb maar beperkt ruimte. Ik ga de uitdaging aan...straks de oude plunje aan en mezelf onder m’n gat schoppen om in actie te komen. Dat geeft vast rust als dan alles geordend is en niet alle soorten wasmiddelen en keukenrol en wc-rollen me tegemoet komen.
:lachen:

Nu de cattery klaar en netjes is wil ik dit ook eens gedaan hebben en het is een kwestie van in elkaar zetten maar dat moet lukken. Marleen kwam indertijd met de boormachine om mij te helpen de oude Litter robot te voorzien van nieuwe glijdopjes onder de bol. Deze zaten niet geschroefd maar “geplopt” (erin geschoten zonder schroefdraad”) Door haar handigheid heb ik de kunst eraf gekeken en animo gekregen om toen ik papa’s oude gereedschappen erfde het ook eens te proberen...als Marleen het kan dan moet ik dat toch ook kunnen. Welnu ..ik heb er plezier in gekregen om zelf te klussen en het scheelt nog een hoop geld ook want je hoeft niemand in te huren. En ...ik kan het doen als ik ‘t in mijn bol krijg om iets in orde te maken. Dan is ‘t het liefst nog vandaag dan morgen om de klus te klaren. En dus...aan de slag en Marleen bedankt dat je mij hebt laten zien dat wij vrouwen dit ook kunnen. Vlug mijn boodschap doen en dan oude plunje aan!
Tot later!

Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje/ goede avond... 04 jan 2018 19:41 #23026

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Goede avond...

Ja..t is een latertje geworden, inmiddels al avond en nu pas klaar!

_voetje He..he...eindelijk klaar, wat een rot-klus , hier heb ik mezelf echt op verkeken. Ik dacht dat zet ik zo in elkaar! Nou mooi niet. Als je geen goede handleiding hebt en een heleboel schroefjes, houten pluggen, schroef-innen die in de holletjes moeten passen van ...jawel...de JUISTE plank met de gaatjes precies op de plek waar het in elkaar valt. Nou...pfff..ik heb er erg lang over gedaan. Nu net pas gegeten...al die tijd bezig geweest. Maar hij staat en ik heb de wasmiddelen al ingeruimd. Staat netjes..had liever de droogtrommel erin geplaatst maar dat kon niet met de ombouw van de CV ketel. Mijn wasmachine is namelijk een bovenlader en dan kon de deksel niet open om het wasgoed erin te doen. Dus dan maar de veel te smalle wasmachine in de nu jammergenoeg te brede kast. Oh..eigenlijk deert het ook niet. Ik had niet gedacht aan de CV-ketel...hij zat al in elkaar toen ik aan ‘t schuiven ging en het niet paste...toen weer alles terug op zijn plek zoals ‘t was en de kast om de wasmachine gezet. Ook niet erg !

Welnu ik zal straks even een fotootje maken..eerst even afwassen en douchen dan zal ik een foto plaatsen.Het is nog niet helemaal opgeruimd ...wel heb ik alvast 1 mandje voor de kleine en middelgrote waszakjes opgehangen. Die plug zat er toch al (was van de steun van de oude plank) en die heb ik zo mooi benut. Wel moet ik nog zien dat het andere mandje voor de grote waszakjes ook nog een plekje krijgt.

Nu is de cattery op orde en ook de entree van de garage, zo doen we iedere keer een stukje!
:verliefd:

_voetje 20.23 uur: Zo lekker een hete douche genomen en nu de beloofde foto’s

Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje/ goede avond... 04 jan 2018 21:01 #23028

Goed gedaan zeg .dat geeft een heel voldaan gevoel denk ik.
Mooi gedaan hoor.

Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje/ goede avond... 04 jan 2018 21:25 #23029

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

:Thanks_ Louisse, altijd leuk om-en-om een complimentje te krijgen. Even dacht ik dat het me niet zou gaan lukken en wilde het weer naar zolder terug leggen maar ben toch blij dat ik het geklaard heb. Ook makkelijker schoon te houden met de poesjes want die zullen toch wel op onderzoek gaan. Denk dat ze binnen de kortste keren bovenop de kast zitten daarom leg ik er mijn voorraad reclame artikelen neer zoals de keukenrollen en toiletpapier. Anders zit poes Spotje binnen de kortste keren bovenop het plafonnetje van de cattery en daar lopen de stroomdraden overheen. Dus dat heb ik liever niet!
Nu denk ik...had ‘t jaren eerder moeten doen , maar dat is achteraf altijd makkelijk gezegd. En ja...het voelt wel heel goed en zo lekker opgeruimd ook! Niet meer zoeken maar alles zijn eigen plekje zonder dat er iets naar beneden valt handje_mond Zo’n open plank nodigt uit om er steeds iets bij te zetten...heel fout maar wel mensen-eigen. Ik heb mezelf er ook schuldig aan gemaakt. Nu zal ik het netjes kunnen houden. Voor de poezels komt er nog een goedkoop vlieggordijn zodat als ik de vachten droog met de krachtige waterblazer...de haren niet verder komen dat de cattery zelf. Die ligt er al maar moet ook nog aangebracht worden...alweer zo’n uitgesteld klusje, misschien voor morgen! :whistle:

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena