Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om 't huis van Poezenvrouwtje/ Maart roert zijn staart... 04 mrt 2018 10:35 #23297

Haha die is altijd graag buiten he weet zich ook altijd goed te vermaken die kleine boef
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje/ Zonnige dag in maart... 09 mrt 2018 13:57 #23316

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13714

zonnige dag in maart...

Klusjes in de tuin en vijver

Heerlijk is t buiten met t zonnetje op je bol. De poezen kijken vanachter de glazen afscheiding op t terras mee. Alle handelingen worden zorgvuldig gevolgd, niets ontgaat de poezenoogjes. Zodra er een kikker ergens onder zijn of haar schuilplaats vandaan komt... wordt dit gespot . Het is fijn om even buiten bezig te zijn. Daarbij komt meteen de tuin weer wat op orde... ook is de vijver toe aan een voorjaarsschoonmaak. Het water is wel erg koud en dus doe ik dat in etappes. De vlonders zijn al geschrobt. Alle groene aanslag is eraf, nu kan t mooi drogen en mag het Maartse zonnetje zijn werk doen.

Nog even en ik kan de zomerbloemen inzaaien.. maar daar is t nu nog te vroeg voor. De zaadjes zijn wel mooi gedroogd.. ik heb ze al in een doosje gedaan , deze staat klaar voor gebruik. Zo is er ook dit jaar weer een rijk gevulde bloemenrand langs de borders en vijverrand.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje/ . 11 mrt 2018 11:57 #23318

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

binnen blijven...

paw knoetje: he wat jammer nu, t regent al.. he bah ik had zo graag naar buiten gegaan!

paw Sheva: ach Knoet.. boven de verwarming is ook fijn..

paw zo kom ik ook de zondag wel door, lekker luieren...

_happyrollin
paw Pepe; helemaal mee eens Sheva, we maken t ons gewoon gemakkelijk en comfortabel en er is genoeg te zien buiten.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje/ Vijverklusjes ondanks regen 13 mrt 2018 19:11 #23321

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Ondanks regen en kou vijverklusjes...

_voetje Alleen poes Spotje vergezelde mij tijdens deze onaamgename vijverklus. Zo ontzettend koud in t water en dan gebukt in de regen staan met een gure wind op je rug en lendenen. Ik had rubberen huishoudhandschoenen aan en laarzen maar de kou was goed te voelen en drong door tot mijn spieren en botten. Poes Spotje zat na een snuffelrondje door de achtertuin een poosje op t bruggetje en keek toe! Ook zij was nat geworden en stond al vlot bij de deur te miauwen dat ze er genoeg van had. Met Spotje eenmaal binnen, bleef voor mij geen andere optie dan terug te gaan de vijver in om de klus te klaren!
paw Zo..ik ben weer lekker warm binnen, niks’an hoor daarbuiten.

Uiteindelijk lijk ik het vijverprobleem opgelost te hebben.
Na een uurtje werk de laarzen en een doorweekte jas uit en vlug naar boven de warme badkamer in. Op de trap hoor ik ‘t getrippel van poezenvoetjes. De hele meute poezels is mij naar boven gevolgd en zitten nu in een kringetje om mij heen. Spotje op de wasmand en Knoetje op de dichte wc-deksel.

Pepe heeft ‘t zich comfortabel gemaakt op de badmat. Wat een stel..ik schiet in de lach en voel me bekeken bij het uitdoen van de doorweekte kleding. De douchecabine vult zich met warme waterdamp en ik geniet van het gevoel weer op temperatuur te komen. Mijn spieren ontspannen zich en dan zie ik alle poezels voor het glas van de cabine zitten. Ze loeren naar binnen om te zien wat ik daar doe. Het schuim schijnt een aantrekking te hebben en terwijl ‘t zich een weg zoekt naar ‘t putje volgen de poezenogen dit minitieus. Lekker ...dat voelt goed en die glimlach kan ik goed gebruiken. Wat een prachtstel dieren heb ik toch. Ik kan me gelukkig prijzen met zoveel interesse. Ze zijn er allemaal...gewoon..door er te zijn, hoe lief is dat. Eenmaal gehuld in een dikke badjas word ik wederom in mijn voetsporen gevolgd terwijl ik de trap afloop. Weer hoor ik de trippel-geluidjes die versnellen bij het afdalen. Eenmaal beneden krijgen ze van mij wat lekkers in de “ catit” Zie ze zitten, mijn lievelingen en huisgenootjes. Wat ben ik blij met jullie!
_happyrollin

Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje/ Vijverklusjes vervolg: in zon 14 mrt 2018 18:40 #23328

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Vijverklusjes vervolg: maar nu in de zon...

swing
paw volop in de zon

paw Sheva geniet met d’r snoet in de zon

paw Sumi is ook aanwezig...

paw Evenals Trigger

_voetje Oh..had ik een dag gewacht dan zou ik het gisteren niet zo koud hebben gehad. Maar vandaag...dat was boffen, het zonnetje was volop aanwezig en de poesjes hebben genoten. Samen bezig zijn in de tuin en zij toekijkend op ‘t terras. Ach ja..natuurlijk zo nu en dan even door de deur glippen en op ‘t bruggetje bij de vijver kijken, dat hoort erbij. Dan weer allemaal terug naar ‘t poezenterras want als je bezig bent dan is het stel niet in de gaten te houden. Nu maar hopen dat ‘t waterniveau op peil blijft en we deze zomer de visjes weer kunnen zien zwemmen nu de bodem schoon is.
_happyrollin
paw Lieveke trekt haar nageltjes ... een teken dat ook zij haar plekje gevonden heeft.

_voetje Inmiddels valt de duisternis in en gaan de lichtjes in de tuin aan. De onderwaterverlichting heb ik aan voor de visjes, ze zwemmen er ‘s avonds graag voor langs en dat is grappig om te zien. Natuurlijk geven de halogeenspotjes ook warmte af ter voorkoming van bevriezen wateroppervlak mocht het dit weekend nog onder nul komen.
Nu is het water nog troebel door al het gewoel over de bodem...morgen zal het water helder en de troebelheid naar de bodem getrokken zijn.
Einde van een bewogen dag die veel voldoening geeft. thumbsup

Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtje/ Gezelligheid bij voordeur... 16 mrt 2018 23:02 #23332

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Gezelligheid bij de voordeur...

Het mandje aan de muur naast de voordeur gevuld met de mini-viooltjes. Hoe schattig de kleurtjes... ze kondigen het voorjaar aan! Zo is thuiskomen een warm en vrolijk welkom, zowel voor de gast als de bewoner.

zo blij met de cadeau gekregen lantaarn. De oude lekte en doofde menig kaarsje dat ik met de beste intentie had aangestoken voor deze of gene die het nodig had ... voor wat kracht of om even in “ ‘t licht” gezet te worden.

Op t mos hier en daar al een paaseitje. Ook hier volop lente details ondanks dat er voor dit weekend nog -5 graden is aangegeven.. maar volgende week gaat t weer de goede kant op! Ik kijk ernaar uit en de poezels met mij...

En wie houdt mij gezelschap bij het creëeren van deze gezelligheid rond de entree van de woning? Natuurlijk .. mijn Spotje.. en ze blijft netjes op de oprit DIKKE_duim Goed van jou Spotje!

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena