Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens Poezenvrouwtje.
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om 't huis van Poezenvrouwtje/ sombere dag, klusjes doen... 11 jan 2018 15:19 #23069

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13653

Vroeg wakker deze ochtend

Sombere dag....klusjes doen!

_voetje Eerst wakker worden...zo liggen Spotje en Zatou naast mijn kussen. Gebroederlijk naast elkaar. Ja Zatou weet Spotje voor zich te winnen en vriendjes te maken. Ik denk dat hij zijn privileges niet meer op wil geven. Het bevalt hem prima zo boven slapen. Ik vind het wel zo gezellig wakker worden met deze twee poezenkontjes naar mij toegekeerd. Gelukkig zijn zij beiden schoon op zichzelf en ruikt het fris. Even knuffelen en na wat likjes van Zatou op het puntje van mijn neus zet ik hem vlug op de grond en zeg...kom dame en heer...wij gaan maar eens kijken wat we vandaag van ons kluslijstje kunnen afstrepen. Douchen en naar beneden met het hele stel in mijn kielzog..nou ja Pepe en Lieveke staan al ruimschoots ongeduldig te wachten tot de klink van de kamerdeur open gaat. Omdat het te lang duurt kijkt het tweetal om ..zo van schiet eens op vrouwtje, wij willen de rest een Goede morgen wensen.

Wat een sombere dag vandaag en koud ook nog. De vochtige lucht maakt het frisser dan het zou hoeven te zijn. Vandaag maar klusjes doen want dan is de tijd goed besteed. In het toilet beneden is geen voorziening voor een aantal reserve-closetrollen. Altijd prettig dat wanneer het laatste papiertje van de rol af komt je het tekort meteen kunt oplossen met een greep in de voorraad. Zelf vind ik het niet prettig mezelf te moeten afvegen met een closetrol die onbeschermd hangt en dan ook nog op een hoogte (vaak achter of tegen de muur) van de wc zelf. Alles spettert er tegenaan en ik wil ook niet teveel toestanden op de grond hebben staan want dat is niet handig met dweilen.

Goede raad is duur en dus de tijd dat ik niet kon slapen benut om een goedkope oplossing te vinden...geen aankoop maar gewoon zelf iets in elkaar knutselen want ik heb voldoende restjes liggen van alles. Wat lijm en een restje witte verf. Een gad boren in mijn mooie tegeltjes vind ik geen oplossing en dus ook daar iets op gevonden. Hier kunnen 4 rollen in en met een greep naar boven kun je er zo bij !

Spotje is er als de “pinken bij “ ze loopt mee naar de garage om alle benodigdheden op te snorren en bij elkaar te zoeken. Klussen doen we daar want anders zie ik het al gebeuren. Poezen die met hun staart in de lijm zitten of er met mijn schroefbitjes of schroeven vandoor gaan.
_voetje Zo die zit... DIKKE_duim ik streep hem af _vingertjeso Netjes toch! Wat je van een paar plankjes en wat verf en lijm al niet kunt maken. Eigenlijk zat het ook zo in elkaar en vraag ik mezelf nu af...waarom heb ik dit niet eerder even in orde gemaakt, :whistle: had veel ongemak gescheeld.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtjes Trouwe viervoeters 2017... 12 jan 2018 16:17 #23076

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
_happyrollin

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtjes poezen/ wat is dat nu... 13 jan 2018 21:57 #23092

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

_voetje Alle poezen zaten in een mum van tijd voor ‘t raam om tussen de lamellen door te kijken wat er gaande is op de straat. Het is al avond en dus donker. Alleen Lieveke en Pepe (in d’r mandje op de vensterbank) lagen voor ‘t raam door de lamellen te kijken. Schijnbaar is daar ook nu nog veel te zien wat een poes zoals interesseert en bezighoudt. Maar dan...opeens is er het oranje zwaailicht dat deels door de lamellen naar binnen flitst. De andere poezels horen de motor van ‘t wagentje en kijken op naar ‘t oranje licht. In een mum van tijd zitten ze met z’n allen te dringen om een plekje te bemachtigen. Aan de kopjes en de kijkrichting kon ik precies zien hoe het strooiwagentje reed en van welke kant hij afkwam. De motor ronkt in het voorbij komen en eenmaal uit het zicht verdwenen keerde de rust terug en zochten ze allemaal hun vertrouwde plekjes weer op!

Dit voorspelt dus vorst . Vlug nog even naar de garage om het licht van de onderwaterspotjes aan te klikken zodat de ondiepe vijver niet dichtvriest. Vandaag nog heb ik de vele jonge visjes zien zwemmen. Het zijn er echt een heleboel ....en ik ben trots want dit is het eerste jaar dat er zo vaak en zoveel zijn geboren. Als dat dit jaar weer zo’n baby-boom aan geboortes is...nou dan kan ik ze verkopen want anders raakt de vijver overbevolkt. Wel leuk hoor dat gekrioel en al die verschillende generaties in grootte. De kleurtjes variëren ook van heel fel oranje tot meerkleurige Shibunki’s . Zo schattig. Hij is nu ook kraakhelder...je kijkt zo op de bodem. Oh was ‘t maar voorjaar..ik verlang er zo naar!

Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtjes poezen 15 jan 2018 23:31 #23111

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

paw knoetje; he Lieveke zin om te spelen?

paw Lieveke; nee dank je ik kijk liever vogeltjes...

paw Pepe; is er wat te beleven ? Ik kom er even gezellig bij... is er nog plaats?

Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtjes poezen/ winter laat zich zien 16 jan 2018 17:23 #23117

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

koning winter laat zich zien...

paw wow ... kijk eens!

paw bevroren regen...

paw oh zou t weer wit worden?

paw nou als ik naar boven kijk .. komt er zo te zien nog meer

paw Lieveke; oh die arme vogeltjes...die kunnen nergens heen, wij zitten met ons gat warm voor t venster terwijl zij zitten te verkleumen op een tak diep weggedoken in hun verendek!

Discussie gesloten.

In & om 't huis van Poezenvrouwtjes poezen/ multifunctioneel.... 31 jan 2018 10:40 #23162

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Waterblazer van de Poezen blijkt ...multifunctioneel

paw Shiye: Uh..wat zie ik nu, wat doet vrouwtje in de voortuin met onze “ waterblazer”? Ze gaat het gras droogblazen lijkt ‘t wel. Ik dacht dat dit apparaat voor onze vachten is. Zou vrouwtje het gras ook gewassen hebben? Dan heb ik dat zeker gemist ...ze is het nu aan ‘t droogblazen..of toch niet hmm , ‘t lijkt er wel op maar ik zie haar vooral de dikke laag gevallen blad wegblazen in de borders.
Jongens kom eens kijken...snappen jullie er iets van?

paw Lieveke: Hi..hi..ik was nog boven en kan via de voordeur kijken wat vrouwtje met onze föhn aan ‘t doen is. Ja het is wel wat vreemd, Shiye heeft gelijk dat ze hier vraagtekens bij heeft maar ik denk dat vrouwtje hem als “bladblazer” gebruikt omdat ze er dan geen hoeft te kopen. Ik vind ‘t alleen maar heel creatief gedacht. Zo houdt vrouwtje de centjes in de zak en heeft ze toch de tuin netjes. Kijk ze blaast alles op ‘t trottoir en hoeft zo niet alle blaadjes met de hand tussen ‘t Schaarhekje uit te pulken.
_sterretje eerste krokus die zijn kleurenpracht toont...voorjaar in aantocht!

paw Nu blaast ze de openingen mooi schoon en komen ook de krokussen en sneuwklokjes tevoorschijn. Leuk hoor en het gaat ook nog een makkelijk en vlug ook. Zo is ze in een mum van tijd klaar! Slim bedacht. Ik snap ‘t wel...!

Oh...wegwezen nu want ze komt de GFT-container ophalen om alles erin te doen. zwaai

_voetje Zo alles weer netjes schoon en opgeruimd. De vogels hebben de winter lang onder het blad alle insecten weggehaald voor een maaltijd. Nu de ergste vorst voorbij is heeft ‘t bladerendek geen nut meer en heb ik behoefte aan ‘t voorjaar. De krokussen en blauwe druifjes mogen van mij wel in de meerderheid zijn. Ik zie ze graag want ‘t geeft een blij gevoel. Heerlijk dat je weer meer naar buiten kunt om lekker in ‘t zonnetje te zitten. Gisteren was een fantastische dag en dus heb ik hem aangegrepen om het binnen zijn af te wisselen met tuinklusjes in de buitenlucht. Het moet immers toch gedaan wil je ‘t netjes houden en voor de mens is het gezond. De deuren kunnen ook even open staan op zo’n mooie dag. De poezen-paaltjes ontdaan van de beschermhoezen en vooral poes Pepe was van de partij...
De waterblazer is een uitkomst in dit geval, hij heeft misschien niet zoveel kracht als een echte bladblazer maar met een beetje geduld en aanpassen mag ‘t resultaat er best zijn. Normaal zou ik hier een aantal uren over gedaan hebben om alles met een hartje en de hand te verwijderen....nu was ‘t zo klaar!

thumbsup
paw Pepe: even om ‘t hoekje bij vrouwtje kijken in de voortuin...

paw Pepe: Oh...netjes hoor vrouwtje, is mooi schoon geworden...

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena