Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
11 mrt 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ 10 mrt 2019 19:09 #24588

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13299
hevige rukwinden en onstuimig weer doen 50 kg parasolvoet omslaan

_voetje wat een noodweer vanmiddag, ineens sloeg het weer om. Vanmorgen was t droog en brak even t zonnetje door maar daarna was t plotsklaps gedaan! De poezenpaaltjes vlogen heen en weer over t poezenterras, de regenhoezen vlogen eraf door de windvlagen. De grote bomen aan de straatkant swiepten heen en weer. Echt heftig, rukwinden staken op en gierden om t huis, soms zo hard dat de zware vierkante natuurstenen 50 kg parasolvoet is omgewaaid. Gelukkig zonder schade aan t terras of de schutting!!

Het kleine klimpaaltje heb ik snel naar binnen getild en staat nu te drogen in de keuken. Het hoost buiten, de vijver loopt al over de tuin in... zoveel regen is er gevallen .

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ 12 mrt 2019 13:51 #24602

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Ondanks wind ... even buiten eten

_voetje Snel even ‘t poezenterras drooggetrokken en de kleine paaltjes onder de hoezen uit gehaald in de hoop dat ‘t nog droog wil blijven..
_voetje De wind is straf en komt in vlagen...maar ‘t is te doen vandaar de kippenhartjes hier gevoerd!

_voetje Het is goed voor de Persjes om na zoveel dagen binnen een frisse neus te halen en lekker uit te waaien om daarna al vlug weer binnen het comfort en de warmte op te zoeken bij het grote voorraam. :toonmijnhar
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ 12 mrt 2019 14:00 #24603

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Ne een frisse neus gehaald te hebben snel terug naar binnen...

paw Sheva: ik heb ‘t beste plekje, daar moet je vlug voor zijn anders is’ie bezet!

paw Pepe: ik lig hier prima, onder dit punt van de plavuizen loopt de verwarmingsbuis...hi.hi.slim he handje_mond

paw Shiye: wij liggen hier prima...goed uitzicht op alles wat buiten voorbij waait, takjes, bladeren. Vermaak is er voldoende.

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ 13 mrt 2019 13:34 #24607

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Te onstuimig weer voor de Persjes om op ‘t poezenterras te zijn, windkracht 8
_voetje He zo jammer, ze willen zo graag naar buiten maar ‘t kan echt niet. Het is zo heftige...deze rukwinden. Soms komen ze uit ‘t niets en vliegt je alles om de oren. Echt niet te doen!

De dag begon zo mooi want mijn koffiecupmachine van Coffee Brokers daar ging het schuifje van de cupinvoer niet meer open. De service van Kaldi in Gouda is geweldig want ik kreeg omdat dit nog in de garantie valt een label toegezonden waarmee ik de machine maandag kosteloos kon insturen voor vervanging van dit binnenwerk. Maandagmiddag de goedverpakte doos naar de post gebracht. Plots kreeg ik gisteren een melding dat er een pakket van Kaldi Gouda naar mij op weg was. Ik schrok want dat kon toch niet. Binnen 1 dag de machine retour...dat moest een misverstand zijn. Zou de bode het adreslabel fout hebben gelezen en het weer retour naar mij als afzender hebben aangemeld?? Ik klom in de telefoon en belde meteen naar Bob van Kaldi...deze verzekerde mij dat het geen misverstand was. Hij wist immers dat de machine voor reparatie kwam en had al onderdelen bestelt zodat hij ‘t bij binnenkomst meteen heeft vervangen en weer goed verpakt naar mij heeft opgestuurd.
Hoe mooi is dat...wat een service!!! Maar 2 dgn zonder mijn favoriete koffie ...en ja hoor, rond 11.00 uur belde de bode aan met mijn pakket. Snel uitgepakt en meteen een heerlijk warm en geurend kopje koffie gezet van mijn Nespresso cupjes. Oh wat een genot, dat je van zoiets eenvoudigs zo blij kan worden. :toonmijnhar
:sterretje: :sterretje: :sterretje: (drie sterren) voor Bob van Kaldi koffie en thee in Gouda. Waar vind je tegenwoordig nog zo’n medewerking en inzet!

Bijlagen:
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ 14 mrt 2019 15:03 #24609

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
_huilen:
Te onstuimig om buiten te mogen zijn...

paw Oh.. vrouwtje heeft dit speeltje weer tevoorschijn gehaald , yes.. die is leuk!
_vingertjeso

_voetje Helaas voor de Persjes maar ik vind t niet verantwoord ze buiten te laten, ook niet op t poezenterras. Het weer is te onberekenbaar. Lijkt t ene moment wind te zijn gaan liggen... breekt iets of wat de zon door t wolkendek... slaat t in een mum van tijd om in noodweer. Komt t met bakken uit de lucht en rukt de wind de deur zowat uit mijn hand. Heb nu al 2 keer alle Persjes in veiligheid moeten brengen.. ik drijfnat en de poezels doorweekt. Snel afdrogen en even kort de “ waterblazer erop.

Nu zitten ze zij het wat teleurgesteld voor t grote raam, daar heb ik wat speeltjes ter vermaak neergezet.
_happyrollin
paw Zatou; niet zo leuk als buiten zijn, maar ja!

paw mag ik meedoen..?

paw Shiye ; Ik wil ook meedoen... let op ik kom eraan

paw Shiye; Maak eens ruimte, kom kom... opzij!

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ 18 mrt 2019 13:58 #24613

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

En daar is ‘t zonnetje.. Jippie!

_voetje Oh..fantastisch, deze ochtend met dweilen de keukendeur open gehad. De Persjes wisten niet hoe snel ze buiten moesten komen en dus eerst maar even het poezenterras met de “trekker” drooggetrokken, de grote klimpaal naar voren gezet en de kleine poezenpaaltjes onder hun regenbescherming uit gehaald om weer dienst te kunnen doen als lig- en zitplaatsen. Een vrolijk gekleurd kussentje in de hangstoel en daar gingen ze hoor...allemaal hun eigen plekje opzoeken. Nu kan het hout van de grote klimpaal mooi drogen na alle regenval.
Het doet ze zichtbaar goed om weer in de buitenlucht te zijn.

Daarna was het etenstijd..dit maal ook buiten. Na de maaltijd borstelen en ogen schoonmaken. Nu liggen ze allemaal te slapen. De rust is wedergekeerd. Nu kan ik even wat huishoudelijke bezigheden uitvoeren en een stukje schrijven op ‘t #poezenverhalen forum.
Voor straks de kleine Litter robot in de garage schoonmaken...die heeft een beurt nodig. Even uitsoppen en dan de bol laten drogen in ‘t zonnetje..nu is daar de mogelijkheid voor! Oh van mij mag ‘t voorjaar ECHT zijn intrede doen hoor! Ik ben dol op zijn zonnestralen en laat me er graag door verwarmen. Dan kunnen ook de zaadjes die ik gekocht heb de grond in.

Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena