Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Vandaag
"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van poesjes
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kleine Zatou

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !
‘t Poezenvrouwtje.
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/

In & om Poezenvrouwtjeshuis / weer in de lucht met “Dagelijkse perikelen” 19 juli 2019 19:49 #24985

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13524

louisse schreef : Nou dan hoop ik nu toch dat je het grote geluk echt gaat vinden, want dat komt je nu wel toe.

Groetjesss. LVB

:Thanks_
Dat is lief van je!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / ondeugend poezenkoppie Shiye 20 juli 2019 15:52 #24995

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef :

:lachen: zij heeft zo’n leuk ondeugend koppie.

Ze heeft niet alleen een ondeugend koppie, het IS een heel erg ondeugend en ondernemend fel poesje. Ik zal weten dat ik ROOD in huis heb gehaald!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / ondeugend poezenkoppie Shiye 21 juli 2019 12:02 #25013

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Ontbijt en dan ... ‘t poezenterras op

tinypaw Sumi: Kom jongens “allemaal naar buiten”, ‘t is droog en volgens mij zie ik ook ‘t zonnetje doorkomen. Wie had dat gedacht na die heftige regen van gisteren.

_voetje Ja gisteren donderde het flink en er was veel wateroverlast, in een mum van tijd liep de vijver over en stond ‘t poezenterras volledig blank. Vanmorgen even vlug de plavuizen drooggetrokken en de poezenpaaltjes onder de hoezen uit gehaald. Dan kunnen mijn lievelingen weer hun plekjes opzoeken. Zeker na de maaltijd is er behoefte om je als poezenbeest ergens terug te trekken om na een wasbeurt een dutje te doen!

paw Trigger: dit is mijn plekkie...

paw Knoetje en Lieveke: Wij hebben dit uitgezocht om de dag te starten...

paw Pepe: En ik heb me toch een fijn schaduwrijk en koel slaapplekje gevonden, met een bladerdek boven mijn koppie, welterusten!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / ondeugend poezenkoppie Shiye 23 juli 2019 18:18 #25032

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

_voetje Jeetje...wat een hitte vandaag. Poezels zijn graag buiten maar nu was ‘t poezenterras ondanks de parasol en het zonnedoek een bakoven. Ze zijn heel de dag binnen geweest. Ik heb de doeken weer voor de dag gehaald die ik ooit eens gemaakt had om voor de grote ramen te spannen. Zij houden ‘t binnen koel. Het lijkt vannacht ook niet echt veel koeler te worden dus veel drinken en het waterfontein wat vaker verversen. Ik heb een glas met schoon drinkwater in de koelkast gezet zodat ik gedurende de dag het fontein van de poezels kan aanvullen met lekker koud water dat zich dan vermengd met het inmiddels warm geworden drinkwater. Ze lijken dat enorm te waarderen want zodra ze zien dat ik het daarmee bijvul komen ze aan gelopen om als eerste te genieten van deze koele verfrissing.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / belooft hete dag te worden 24 juli 2019 09:26 #25040

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Belooft een hete dag te worden....Spaanse hitte komt onze kant op!
Code oranje is van kracht

paw Pepe: nu is het nog koel jongens, even genieten nog ...straks is het hier te heet zegt vrouwtje!

_voetje Goede morgen allemaal,
Een heel hete dag, warmte records die gebroken zullen worden is de voorspelling. Welnu, de klusjes al gedaan die veel energie verbruiken zoals stofzuigen en dweilen. Afvallade van de Litter Robots (kattenbakken) zijn geledigd en de Markiezen hangen uit. Om het koel te houden nog even doorlichten nu de temperaturen nog aangenaam zijn en dan alles dicht. De doeken zijn voor de ramen gespannen om ook de zon die onder de Markiezen doorschijnt geen kans te geven om de dubbele beglazing te verwarmen.

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / belooft hete dag te worden 25 juli 2019 13:35 #25045

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

_voetje Zo, nu even tijd voor ‘t forum. Vroeg op en alle deuren in huis tegen elkaar open, er staat een koel briesje en dat wil je benutten. Even de warmte van de nacht uit huis laten waaien en dan rolluiken dicht, markiezen naar beneden en doeken voor de ramen spannen. Dan de dorstige plantjes nog een slok water gegeven want die moeten, ook vandaag weer een hete dag tegemoet zien. Daarna richting markt en vlug een boodschap gedaan. Nog even een bezoekje aan ‘t graf, om ook daar de plantjes te voorzien van water.

Eenmaal thuisgekomen begroet worden door een stel harige huisgenootjes, de staartjes hoog in de lucht geheven en luid miauwend. Heerlijk wat een ontvangst, altijd blij en opgewekt en nooit chagrijnig. Betere huisbewoners kan een mens zich niet wensen. De ventilator gaat aan, de deur naar t poezenterras op een kier. Het waterfontein verschoond, meteen wordt er gretig gebruik van gemaakt. Lekker koel en fris drinkwater. Buiten heb ik een schaal met water neergezet voor Zatou en Trigger, beiden zijn dol op met water knoeien en er wat in poedelen. Ik ververs het voor ze. Het inmiddels warm geworden water verdwijnt gretig in de droge potgrond van de plantenbak.

Binnengekomen kom ik tot de ontdekking dat ik vergeten heb om versvlees voor de Persjes uit de vriesla de halen. Dan maar brokjes...lekker zoals Tiamo het ‘t liefst eet met wat lauw water zodat het wat opwelt (Slobber heb ik ‘t genoemd). Het nat ervan vind hij heerlijk om te drinken. Ach ja...kan gebeuren, hebben we ook geen last van vliegen vandaag. Dat is wel met vers vlees , in een mum van tijd komen ze erop af. Snel de hordeur dicht. Nu die kapot is aan de onderkant (Pepe heeft dat van de week gedaan...dacht er moet een gat in want ik kan niet naar buiten). Weten de vliegen hun weg te vinden. Gelukkig hebben we AliExpres en is het daar betaalbaar om een nieuwe te bestellen. Het worden dan wel gewoon van die sliertjes die naar beneden hangen maar die deden vroeger-tijd ook goeddienst, ik vind ‘t prima, als ‘t maar betaalbaar en functioneel is.

Alles is gereed, snel de boodschappen uit de koeltas weggeborgen en dan is het tijd voor een heerlijk kopje koffie.

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena