Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Vandaag
"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van poesjes
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kleine Zatou

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !
‘t Poezenvrouwtje.
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Persjes nog lang en laat buiten... 26 juli 2019 11:37 #25050

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13524

Persjes zijn nog lang en laat op de avond buiten te vinden....

_voetje De deugnieten willen niet naar binnen en de hele nacht de deur op een kier laten is geen optie. Ondanks dat de tuin goed afgesloten is durf ik dat niet aan. Zij buiten en de deur dicht vind ik niets. Dus....al is ‘t met tegenzin..allemaal naar binnen. Ik moet ze dan echt dwingen en soms heb ik de een net over de drempel van de keuken op zoek naar de volgende...dan loopt de ander alweer terug ‘t Poezenterras op. Ze zijn zo graag buiten en eigenlijk kan ik ze dat ook niet kwalijk nemen met die lange vachten. Zelf slapen we met een ventilator aan onder een dun katoenen laken maar zij hebben altijd die warme vacht. De plavuizen zijn dan ook een welkome slaapplek en langgerekt liggen ze daar dan op.

Ook nu terwijl ik onder ‘t genot van een kopje koffie even pauzeer, zie ik Sumi hier ook lekker liggen luchten met zijn pootjes wijd.

_voetje Het is ook verleidelijk, de zon gaat laat onder (pas rond 21.30 uur) en het is juist dan wat aangenamer om even buiten te zijn. Ik ben dan aan ‘t rommelen in de tuin want mijn zaaigoed is net aan ‘t opkomen en de tere bloempjes zijn niet bestand tegen zo’n heftig warm en droog weer. Sproeien dus en dat geknoei met water en een tuinslang is natuurlijk “koren op de molen” van de poezen. De deur naar de achtertuin gaat dan open en terwijl ik de slang aansluit is het een spel om bij de vijver te komen.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Beetje verkoeling... 27 juli 2019 11:20 #25052

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Beetje verkoeling door regenval, hoe heerlijk is dat...
_voetje He, he, in bed liggen draaien de afgelopen nacht, wie vind het nu wel fijn bij deze temperaturen. Opluchting toen de 1e regendruppels op de erker neerkletterden, het leken zo te horen grote druppels. Niet veel en wat onregelmatig maar het was regen en regen, dat betekent afkoeling! Dat ik wakker lag kon me op dat moment niets schelen, het kon immers alleen maar beter en koeler worden. Met mijn oren gespitst luisterde ik naar het ritme van de de regen. Even kwam het liedje van Rob de Nijs in mijn hoofd op “ het ritme van de regen tegen ‘t zolderraam... en zo verder” .

Jammer genoeg heeft het niet erg hard doorgezet maar toch was het briesje door ‘t open venster aangenaam dat op mijn klamme lichaam neerdaalde. Het was voldoende om de slaap weer te vatten en eindelijk de broodnodige rust in te halen van de tekortkomingen van de afgelopen week.

In de ochtend snel aan de slag, douchen, aankleden en zelfs nog voor ik mijn eerste cafeïne-shot had genuttigd alle ramen en deuren tegen elkaar open. Even luchten, even doorwaaien om daarna alles weer te sluiten en donker te maken. De markiezen neergelaten snel naar ‘t achterterras waar de poesjes staan te trappelen om buiten te mogen maar het terras is dan nog een puinhoop in mijn ogen. Eerst alles stofzuigen en dan dweilen met chloor. De poezenpaaltjes onder hun beschermhoezen vandaan, parasol op zijn plek en openen. Als laatste de grote klimpaal naar zijn vaste plaats rijden. Zo dat is gedaan, nu mogen ze buiten hun plekjes opzoeken. In de garage de cattery snel nog een gezogen en gedweild, alles schoon en fris.

Nu is het tijd voor de medicijnen en zalfjes, straks de oogjes schoonpoetsen en misschien Zatou nog een een bad geven want die ziet er niet uit! Ligt te rollen in de tuingrond en is vet en zwart. “ Pietje smeerpoets” is ‘t...maar wel een heel lieve met hoog knuffelgehalte hoor!

Nu zit ik even op adem te komen en drogen de druppeltje op die langs mijn gezicht lopen....want ‘t lijkt wel wat koeler maar zodra je wat doet dat inspanning kost dan lopen de druppels langs je hoofd af. Ik dacht dit is een mooi moment om even een bericht te posten in de “dagelijkse perikelen van ‘t poezenvrouwtje” . Ja voor nu is het even mooi geweest met de pauze. Ik ga vlees voor ze klaarzetten en de snoeten poetsen. Misschien dat ik Zatou toch snel even een bad geef...kan hij mooi opdrogen als hij buiten is en ondeugd uit ligt te denken. Want alles wat voorbij vliegt heeft zijn aandacht.
zwaai Tot later maar weer....

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Beetje verkoeling... 31 juli 2019 12:58 #25068

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

paw Wij hebben ‘t vandaag prima naar onze zin. Wat een verademing deze winderige bewolkte dag met toch een fijne temperatuur om buiten te zijn. Alle blaadjes bewegen en de gevallen rozenblaadjes waaien als bewegend speelgoed over de plavuizen. Er is genoeg te beleven, de padden zijn ook actief en maken soms ritselende geluidjes in de bloembak, wat weer onze aandacht trekt. Vrouwtjes schelpen-gong beweegt in de wind en maakt mooie ronde klanken. Voor ons poezels met dikke lange vachten kan het niet beter. Wij hebben nu even niets te wensen en voelen ons tevreden.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Beetje verkoeling... 31 juli 2019 13:02 #25069

Hellooo
Nou hier flinke buien steeds en dan 5 minuten licht en dan begint het weer.
Maar maakt even niets uit lekker heel even bijkomen van die hitte.
In huis blijft het nog lang hangen.

Doeiiiii
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Beetje verkoeling... 31 juli 2019 13:12 #25071

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Hellooo
Nou hier flinke buien steeds en dan 5 minuten licht en dan begint het weer.
Maar maakt even niets uit lekker heel even bijkomen van die hitte.
In huis blijft het nog lang hangen.

Doeiiiii

Oooh...bofkont, wij zouden gisteravond buien krijgen, het leek te dreigen...zette helaas niet door. Nog even gehoopt dat het in de nacht zou vallen maar niks hoor! Dan maar weer de tuin sproeien...ik heb dit jaar alles gezaaid om kosten van dure planten uit te sparen en dat is allemaal niet zo bestand tegen deze heftige droogte en hitte...ik ben dus de klos!

Wij hadden ook zo graag wat regen gehad. Hier komt net de zon door terwijl ik dit schrijf. Maar ik moet niet klagen..de temperatuur is prima. Je kan wat doen zonder dat het meteen in straaltjes over je rug loopt en dat is ook prettig.
Lekker windje staat er wel, volgens weer-radar valt er hier voorlopig niets !

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Beetje verkoeling... 31 juli 2019 13:28 #25073

Volgens mij krijgen wij alles vandaag. Nou ja goed voor de bomen en het gras.
Nou ja gras dat is al weer helemaal bruin,waren we net blij dat alles toch weer groen was geworden .
Ik zag gisteren ook nog al wat wespen brrrr daar hou ik nou helemaal niet van maar ze moeten altijd mij hebben ook nog
Hihi wie bang is gaan ze juist op af.
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena