Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
09 jan 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: In & om Poezenvrouwtjeshuis / poezendrukte voor ‘t raam....

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Mijn zwart-witte gevederde vrienden zijn er weer.. 08 dec 2019 16:55 #25425

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13157

Poezenvrouwtjes zwart-witte gevederde vrienden zijn er weer...

Zo schattig dit..zie je ze zitten? Elke dag voer ik de Pimpel- en Koolmeesjes maar al snel komen mijn grote gevederde vrienden vanuit de hoge bomen aan de overzijde van de straat mij even begroeten. Ze landen op de stoep voor ‘t hekje en hippen dan met z’n tweetjes ‘t tuinpad op...na even observeren vliegen ze dan de Japanse Kersenboom in en brengen meteen een bezoekje aan hun schaaltje waar dan nog niets in zit. Eerst vul ik de hang-potjes en Kokosschaaltjes welke ik eenmaal leeg-gegeten voorzie van gaatjes in de bodem zodat ‘t regenwater eruit kan lopen als ik ze heb voorzien van hun dagelijkse laagje Zonnepitjes. Vrolijk twitterend komen dan ook de kleintjes aan fladderen om hun honger te stillen.

De twee grote vrienden (Eksters-paartje) blijft aanwezig en wacht geduldig tot ik ook hen voorzie van hun deel voor die dag. Dankbaar genieten ze van de stukjes en kruimeltjes die ik voor hen heb bewaard en in het schaaltje schudt. Zo liefdevol ...het zijn maar vogels zou je zeggen maar hoe trouw als ze elke dag zitten te wachten op je komst. Vandaag was ik naar de kerk geweest en daarna nog een bezoek aan de begraafplaats waar wat meer tijd dan alleen het kaarsjes aansteken ...gestoken moest worden in onderhoud. Daarna snel even langs de winkel voor ‘t hoognodige en eenmaal thuis gearriveerd...zitten ze op hun tak (zie foto) al te wachten want tja...ik ben laat...voor hen is dit niet gebruikelijk ...ik vergeet ze nooit en dus laten ze zich even zien en kijken met scheve kopjes , druk hippend van tak naar tak...vragend “vergeet je ons niet? Poezenvrouwtje?” Hoe schattig is dit. Ik praat dan tegen ze...” Oh ja natuurlijk ..even wachten ik loop nu naar binnen en pak het zakje met jullie kruimeltjes en de pitjes voor de Meesjes. Ze lijken mij te begrijpen en zijn bij terugkomst al op de grond gaan zitten om de weg naar ‘t schaaltje voor mij toegankelijk te maken. Zodra de bakjes gevuld zijn is ‘t smullen geblazen en hoor ik hun geluidjes dat ik als “bedankje” bestempel. Met een voldaan en goed gevoel van deze ervaring ga ik naar binnen en maak mezelf een heerlijk warm en vers geurend kopje koffie, al kijkend door ‘t venster naar dit tweetal dat nog steeds in mijn boom zit !
Ze weten ‘t precies...hoe leuk en daarom wilde ik ‘t delen.
Als we allemaal eens meer “oog” zouden hebben voor wat er om ons huis heen en in onze tuinen afspeelt...zou elke dag zoveel mooier zijn en kan men ervaren dat zelf de dieren onze grootste vrienden kunnen zijn.
Mijn spreuk is : “leer de mensen kennen en je gaat van de dieren houden” komt hier echt tot uiting!
Ik heb er een paar vriendjes bij...alleen hebben ze een verendek en kunnen ze vliegen. handje_mond

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Alweer zo vroeg wakker..pff.. 09 dec 2019 12:19 #25429

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Alweer zo vroeg wakker...pff...!

_pffft: Draaien en nog eens draaien ...mijn hele bed is omgewoeld. Het enige dat ik rechts naast me hoor is ‘t gesnurk van poes Spotje, links op de grond ligt kleine Toutie ook al ver weg in dromenland en dan poes Knoetje op mijn voeteneind, heerlijk op d’r rug gerold. Zelf de slaap niet kunnen vatten en dan dit stel om je heen hebben, ‘t frustreerde wel merkte ik op en ook dat hielp niet echt met weer in slaap vallen.

Ik moest er wel vroeg uit want ik stond een afspraak gepland, dus nog even indutten zou welkom zijn. Uiteindelijk is ‘t me niet meer gelukt en stond ik 06,30 uur al aangekleed beneden. Voor het drietal slaapkoppen boven ...te vroeg want die namen niet eens de moeite om mij te vergezellen. Beneden werd ik wel vriendelijk begroet met de staartjes in de lucht draaide het om mij heen. Zij waren blij om vroeg hun ontbijt te krijgen. Al gapend dweilde ik de vloer en plaatste de gevulde voerschaaltjes op de placemats. Daarna de lade van de LR geledigd ..ook belangrijk en het grit-niveau even aangevuld.

tinypaw He..daar is ‘t vrouwtje al ..zo vroeg..ik ben net wakker!

Dan klingelt ‘t deurbelletje van Spotje en ja hoor...daar zijn ze dan ..alle drie zitten ze voor de kamerdeur. Gezellig..het stel is weer compleet, kom maar binnen allerdiepste. Inmiddels is de tijd doorgetikt en moet ik weg naar mijn afspraak. Even tellen of alle Persjes er zijn en ‘t aantal klopt...dat is een tik van mij, ik wil altijd zeker weten dat ze allemaal binnen zijn bij mijn vertrek. Dan trek ik de deur achter mij dicht, tot straks allemaal!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Alweer zo vroeg wakker..pff.. 17 dec 2019 10:42 #25464

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Ja helaas...ook vandaag alweer zooo vroeg wakker!

paw Sumi: ik hou vrouwtje gezelschap nu ze klaar is met haar klusjes en haar koffiepauze gebruikt om wat op ‘t verhalen forum te typen...Ik maak daar graag deel vanuit en dus poseer ik wel even voor de camera. Zo zien jullie mijn katerkop ook nog eens voorbij komenhandje_mond Ik ben al buiten geweest ...’t is heerlijk, beetje nat nog maar dat droogt zometeen wel op. Het is heel zacht weer..lijkt wel voorjaar! Daarom heeft vrouwtje foto’s gemaakt van de zomerbloeiers die nu al in knop...en sommigen zelfs al een bloemetje hebben. Nu staan deze achter ‘t glas en dus wel heel beschut maar toch...’t is vlak voor Kerst en dus zou ‘t normaliter vriezen. Ons vrouwtje is er heel blij mee want die houdt net als wij poezels meer van de zomer en het warme weer. Ze zegt altijd vocht en en koude zijn slecht voor botten en spieren. Nou daar ben ik ‘t volledig mee eens.

_voetje Hoe graag ik vandaag eens even wat langer had willen blijven liggen om nog wat extra slaap en rust te pakken...’t is mij niet gegeven , heel mijn bed losgewoeld en dus maar eruit,
Zie hier de Campanula met de lila-paarse bloemetjes..staat al in bloei. Wel leuk dat hij precies bij de ini-mini tuinkabouter welke nog van papa’s tuin komt. Het doet mij plezier te zien dat juist dit beeldje waar ik fijne herinneringen aan heb omringt is met bloemetjes.

Het kan ook niet anders want zie hier de thermometer, het is nu al 10 graden boven nul! En het moet nog kerst worden.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / buitengesloten...daar stond ik in mijn jurkje... 21 dec 2019 20:05 #25479

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Keukendeur sloeg dicht, daar stond ik in mijn jurkje...

paw Trigger: He kijk nu dan...vrouwtje staat buiten op ‘t poezenterras, wat is ze toch aan ‘t doen?
paw Lieveke: weet je ‘t zeker ik hoorde haar net nog zeggen dat ze even de was uit de machine wilde halen in de garage...
paw Trigger: nou ik zie dat ze de was heeft neergelegd en aan de keukendeur trekt maar die gaat niet open..
paw Lieveke: hoe kan dat nou...!

paw Trigger: Ja echt ze kan er niet in de knip is door het dichtslaan in t slot gevallen...kijk maar ..wat doet ze nu ? Ze gaat de tuin in ....oh kijk ze pakt het witte vijvernetje..hmm..wat wil ze daar nu mee? Daar krijg je de deur niet mee open. Oh kijk ze steekt hem door de Taxushaag in de tuin van de lieve buurtjes...ze zwaait ermee maar er lijkt niemand te reageren! Ja en dan zonder jas...nu begint ‘t ook nog te regenen...arm vrouwtje, daar staat ze in haar jurkje.

paw Lieveke: Ah dit is niet leuk, konden we maar helpen, kom jongens we gaan allemaal voor ‘t achterraam zitten om haar te steunen.

_voetje Ja daar stond ik dan, al die poezen op ‘t vensterbank die mijn fout nog eens extra bevestigden. Ik kreeg ‘t koud, de buurvrouw was wel thuis maar zat met haar rug naar het achterraam van haar tuin toe. Gelukkig, ze wilde een kop koffie maken en zag het witte vinnetje zwaaibewegingen maken door de Taxushaag heen. Ze kwam naar de tuin en vroeg of er iets was..gelukkig, redding nabij. Even later kwam zij met de huissleutel via de voordeur mijn woning binnen en draaide de hendel van de nacht-knip omhoog zodat ik de keukendeur kon openen. Enigszins verkleumd en nat van de motregen bedankte ik haar! Toch fijn als iemand een sleutel heeft voor noodgevallen. En wat gelukkig voor mij dat ze thuis zijn met deze dagen! Ik zag me nog niet met mijn jurkje over de 2 meter hoge schutting klimmen handje_mond

Afijn...wat een gebeurtenis weer, moet mij weer overkomen. Wel leuk voor jullie ...lezers, ik heb wat te melden en jullie wat te lachen.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / buitengesloten...daar stond ik in mijn jurkje... 21 dec 2019 21:36 #25480

Oei ik weet dat dit niet leuk is,wij hebben al 2 keer buiten de deur gestaan met de sleutel aan de binnen kant,
Ja dan krijg je het zo niet open dan moet de slotenmaker erbij komen en ook die krijgt hem dan zo niet open en moet dan het slot open boren.
En ja duur grapje 150 euro.
Maar gelukkig jij kon weer naar binnen want buiten staan met dit weer is niet leuk ,
Gelukkig voor jou dat de buren met een sleutel van jou thuis waren
Groetjesss
Louise
Groetjesss ...Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Daar gaan we weer...! 23 dec 2019 15:20 #25484

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
_voetje Helaas... ik kom er niet onderuit, al een tijdje aangekeken en gehoopt dat ik ‘t nog even kon uitstellen maar sinds ‘t weekend eet Zatou heel slecht en nog maar het hoognodige , ook verstopt hij zich steeds op de bovenverdieping. Zijn 1e verstop-plek heb ik uiteindelijk kunnen vinden doordat hij zich bewoog en ik iets hoorde achter ‘t rooster van de verwarming in de badkamer. Als ik hem riep kwam hij niet meer....

Hij zal gedacht hebben...”vrouwtje weet nu mijn verstop-plaats en dus zoek ik een andere...en met succeshandje_mond “ Ik heb me rot gezocht, zelfs buiten omdat ik hem binnen nergens kon vinden. Hoe vaak ik al niet boven alle mogelijkheden heb bezocht hij bleef onvindbaar. Toen ik voor de zoveelste keer op mijn slaapkamer was geweest en net de deur op een kier wilde zetten zag ik de lange vitrage bewegen die opengeschoven in de linker hoek van de dakkapel hing...ik verplaatste mijn staande spiegel en haalde de vitrage omhoog van de grond af. En ja hoor hij kroop zelfs nog verder ‘t hoekje in....hij knarste ook met zijn tandjes en dus meteen de telefoon gepakt. Dit kan niet langer zo...het moet nog voor de Kerst.
Zelfs de snoepjes liet hij vallen...zijn allerliefste lekkernij ...dat zegt genoeg toch!

Toen ook poes Lieveke vanmorgen alles met een scheef koppie aanpakte en bij het kauwen ook uit haar bekje liet vallen waarna zij in de badkamer niet op de LR ging maar voor de deur haar plas deed en mij aankeek met een blik van ....”is het nu nog niet duidelijk vrouwtje?” Snap je nu dat ik pijn heb ?
Heb ik haar meteen ook maar aangemeld voor een ingreep.
Samen zitten ze nu op de Antibiotica omdat het morgen al is en er anders teveel doorbloeding is waardoor de ingreep bij eventueel trekken van elementen te riskant gaat worden. Lieveke is nog maar 1 keer bij DA John geweest .

Ergens ben ik nu ook wel blij dat het opgelost gaat worden...kiespijn is immers verschrikkelijk . En wat moet..dat moet gebeuren.

paw Sorry vrouwtje, ik doe ‘t niet expres...maar ‘t lukt niet de snoepjes vast te houden en kapot te bijten...

Gemaakt door Kunena