Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Vandaag

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: In & om Poezenvrouwtjeshuis / Alweer zo vroeg wakker..pff..

In & om Poezenvrouwtjeshuis / flink gevroren ... 20 nov 2019 12:30 #25373

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13084

Flink gevroren afgelopen nacht...

Dit was de aanblik vanochtend vroeg. Alles bevroren ..en goed ook, kijk maar eens naar de laag ijs op de dakpannen. Wel lekker ‘t zonnetje er al bij, dat is fijn. Op de kou kan je jezelf kleden zeg ik altijd maar. Liever koud en een zonnetje dan gladheid met sneeuw en nattigheid op de weg. Dan gaat mijn voorkeur uit naar deze aanblik vanuit mijn dakraam.

Gelukkig had ik de door mijzelf opgekweekte zomer-plantjes binnen gezet en de hangers aan de muur afgedekt met noppen-folie , nu maar hopen dat dit afdoende is geweest voor deze nacht met 4 graden vorst. Tenminste dat gaf de thermometer aan !
Nu de klusjes zijn gedaan is het even pauzeren, ik had nog wat extra taken op mijn To-Do-list staan want ik heb dit jaar helaas alweer mijn 4e overlijden binnen de familiekring. Zometeen even de Mezenfamilie voorzien van wat eetbaars, die zullen het ook wel koud hebben gehad en behoefte om hun maagjes te vullen. Ze zijn het ook al zo gewend een klein laagje pitjes in hun hangers te krijgen. Beetje verwend zijn ze al wel...maar het geeft ook genot om naar te kijken. Mijn gevederde vriendjes ..ze zijn al helemaal niet zo bang meer voor mij als ik buiten kom, ze hippen van tak tot tak om als eerste snel een pitje op te pakken en deze dan op een andere tak kapot te pikken om zo bij de lekkernij te komen.

De Roodborstjes zijn niet altijd de beste vriendjes..zij maken soms ruzie en dat kan best heftig zijn voor een vogeltje dat ik altijd zag als heel erg lief en vertederend. Ik weet nu dat dit ook anders kan zijn..best felle beestjes hoor die schattige vogeltjes met hun rode borstjes, brutaaltjes zijn het ook nog eens. En helemaal niet zo bang uitgevallen. Zij pikken al het lekkers dat gemorst is van de grond af. Zo ruimt het mooi op en hoef ik er weinig aan te doen.

Zo nu ga ik een kopje koffie zetten en eens kijken of ik mijn roggebroodje met komkommerschijven naar binnen kan krijgen, veel honger heb ik niet vandaag maar je moet toch blijven eten ...ook al zit het leven soms wat tegen, daarom richt ik me maar op de Persjes en zoek ik wat vertier in het observeren van de zojuist beschreven activiteiten van mijn gevederde vriendjes in de tuin. Lamellen zijn opengeschoven zodat ook de Persjes mee kunnen kijken vanaf een verwarmde vensterbank. zwaai

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Slechte nachtrust gehad... 27 nov 2019 11:38 #25389

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Mijn God...wat een slechte nachtrust de laatste dagen. Het verwerken van een 4e overlijden dit jaar heeft er flink ingehakt. Ik kan ‘t maar moeilijk een plaatsje geven en heb moeite met de acceptatie en de confrontatie van het verlies. Het besef ook dat mijn kringetje met liefdevolle mensen steeds kleiner aan ‘t worden is en er bijna niets meer over is...maakt ‘t leven even heel erg zwaar. De vreugde is er even uit!

Toch moet ik ondanks het draaien en woelen in bed mijn gedachten zien af te leiden van het verdriet ... je wil niet weer wakker worden met dikke huilogen en het gevoel alsof je onder een vrachtwagen hebt gelegen omdat je hele lijf pijn doet van ‘t krampachtig liggen. Het lijkt alsof ik elke spier aanspan zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Met het gevolg dat ik strompelend mijn bed uit kom.

Deze ochtend maar opgestaan en de Litter Robot van Spotje op de bovenverdieping eens schoongemaakt. Ik heb besloten om daar mijn 2e test met het nieuwe grit in uit te voeren. Want de andere zak is nog lang niet leeg..super zuinig in gebruik blijkt nu. Deze heeft of zou een geurtje moeten hebben maar dat heb ik nog niet kunnen ontdekken. En dus nu maar op de badkamer de andere zak uittesten in natuurlijk weer een superschone Litter Robot Open Air.

Aan de slag en daarna lekker douchen en proberen om een nieuwe start te maken van de dag!

:verliefd: Fijn als ‘t weer schoon, na een paar uurtjes drogen bij de verwarming , weer in elkaar gezet kan worden en met ‘t nieuwe TEST-grit gevuld kan worden...deurtje dicht en dan is ‘t afwachten wat ‘t resultaat gaat zijn!
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Koude nacht op komst... 30 nov 2019 18:26 #25396

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Brrr... Koude nacht op komst, strooiwagens rijden al !

_voetje Tjonge...wat is ‘t koud, naarmate de avond valt lijkt de wind snijdender te worden. Echt niet fijn om nu buiten te zijn! De Persjes hielden ‘t dan al vlug voor gezien en kropen lekker boven de verwarming. Ik was de klos en moest nog alle buiten-paaltjes in veiligheid brengen en afdekken voor de nacht. De strooiwagen werd door de Persjes gevolgd terwijl hij de straat van een laagje zout voorzag. Ze vinden het oranje zwaailicht schijnbaar erg leuk en zodra ze de motor al horen aankomen stormt het volledige af op de vensterbank om het beste plekje vooraan te veroveren. Hier en daar is er even wat onenigheid van “ wie naast wie “ gaat zitten maar zodra het zwaailicht zichtbaar wordt en weerspiegeld in de ruiten van de huizen aan de overzijde is het snel gedaan en alle aandacht getrokken naar het langsknorrende voertuig. Wat er nu zo leuk aan is voor mijn harige huisgenootjes...”schoot me” ik weet ‘t echt niet!
Maar goed... wij mensen hoeven niet alles te weten, ze mogen best zo hun “geheimen en eigenaardigheden” hebben, toch!
Overdag is het voorraam “live tv” met de vogeltjes in de voortuin. Urenlang zitten ze doodstil te turen en volgen elke beweging terwijl alleen een kort dutje doen of even indommelen dit vaste dagelijkse patroon doorbreekt. Schijnbaar is dit een van de weinige invullingen die nooit gaat vervelen. Het enige wat ik hoef te doen is de lamellen voor hen aan de kant te schuiven zodat het venster vrij is om plaats te nemen. Dagelijks even zemen is wel van belang want zodra de zon schijnt zie ik allerlei handtekeningen van poezenneusjes en -voetjes op ‘t glas.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Koude nacht, nu schijnt de zon 01 dec 2019 12:33 #25404

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Koude nacht met flink wat vorst...nu schijnt de zon!

_voetje Het heeft flink gevroren en dat is te zien ook...

tinypaw Sumi: Brrr..te koud nog voor mij, ik blijf nog even binnen, poezenterras is nog niet erg uitnodigend voor mij!

tinypaw Shiye: Ah...daar is ‘t zonnetje al...ik voel ‘t op mijn rug...zo aangenaam!

_voetje De rijp zal nu snel verdwijnen met ‘t zonnetje erop. Lijkt een mooie dag te worden, op kou kan je jezelf kleden. Zelf heb ik naar mate de leeftijd vordert steeds minder met vocht en kou...ik prefereer de zomertijd steeds meer. Misschien dat mijn botten en spieren en beter op functioneren. Gelukkig zijn de poezels ‘t volledig met mij eens en verkiezen zij ook de warmte en de zon boven deze tijd van ‘t jaar!
Fijne zondag toegewenst!

tinypaw Lieveke: ja ook ik heb dit stoeltje verkozen omdat het zo lekker dicht tegen de verwarming aan staat, mijn middagdutje doen terwijl mijn poezenlijf genoeglijk de ontspannende warmte tot zich kan nemen..welterusten en tot straks vrouwtje, ik vertrek even naar dromenland.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Sint rijdt ons huisje ook dit jaar voorbij 05 dec 2019 17:35 #25420

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Sint rijdt Poezenvrouwtjes huisje ook dit jaar weer stilletjes voorbij...

Fijne pakjesavond toegewenst met veel gezelligheid

Bijlagen:

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Kerstman in aantocht... 08 dec 2019 16:23 #25424

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

_voetje De Goedheiligman is weer vertrokken en nu is het wachten op de komst van de Kerstmannetjes. Hoe ik mijn best ook doe..je kan ‘t niet missen. De winkels liggen vol...de pepernoten en chocoladeletters zijn nog niet uit de schappen of er staan al stellages met dozen vol kerstlekkernijen. Vulploegmedewerkers maken overuren om de Sint weg te werken en plaats te maken. Wat een overvloed, de keus is groot en lijkt ook beslissingen moeilijk te maken voor de consument...hoe meer keus, des te meer twijfel.
Ik laat ‘t gelaten aan mij voorbijgaan, werk mijn korte lijstje af en kom dan ook alleen naar buiten met hetgeen ECHT nodig is!

De Sint is hier ook stilletjes voorbij gereden en dat zal met de Kerstman ook zo gaan. Er zal voor de Persjes een extraatje zijn in de vorm van wat kattensnacks of snoepjes in ‘t Activityboard. Daar zijn ze al blij mee..Persjes blij...ik blij. Gelukkig maar ..de mensen kunnen wat leren van de dieren in dit opzicht. Al die overvloed, karren vol met eten, de overdadigheid, mijn poezengezin is blij met wat er is en wat ze krijgen. Zij zijn blij met een kleine traktatie en dat is fijn om te beseffen.
Maar goed de dagen komen eraan en gelukkig gaat ‘t ook wel weer voorbij. Aan de deur hangt een kransje met wat rode besjes en in de gang heb ik 2 miniboompjes staan naast mijn eigen gemaakte schelpen-slinger. Deze kan ook blijven liggen na de feestdagen want hij is sfeervol en geeft net voldoende licht voor de Persjes als ze in de gang zitten zoals poes Spotje vaak doet.
Toch een beetje kerst maar het gaat om de intensie..de gedachte die erachter zit... en die is er !!!
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena