Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
16 okt 2019

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
De Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen wat vreugde en een glimlach te brengen in dit leven. Alle zielen krijgen hier een warm onthaal.
Advertentie uit ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit hebben we speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje dat u leuk vind of waarover iets te vragen hebt.

Lees meer...
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: In & om Poezenvrouwtjeshuis / Alweer zo vroeg wakker..pff..

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ 01 feb 2019 14:14 #24449

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13083

Buiten kou en sneeuw, dan binnen vervelende klusjes doen ...

Tijd nuttig besteed!

_voetje Zo.. die is weer netjes en toonbaar ! Zelf gedaan dat spaart veel geld uit...

_voetje Door het met isolatiemateriaal bekleden van ‘t draadkooitje waar Spotje tijdens de vrieskou vervoert moest worden naar de DA, was mijn tafelblad volledig geruineerd door het schuiven en draaien met het ijzer over t gelakte tafeloppervlak. Op dat moment interesseerde het mij geen zier! Dit moest klaar zijn zodat Spotje veilig warm en beschemd tegen de scherpe kou naar buiten kon. Pas de volgende dag toen ik haar had weggebracht en thuis kwam zag ik de diepe krassen en beschadiging in de bovenste laag. Het zag er werkelijk niet uit. Zo kon dit niet blijven maar ik was te moe en de afgelopen weken met de intensieve zorg voor Spotje kwam t er niet van!

Aangezien het toch te koud en nat is om mijn andere geplande klusjes uit te voeren heb ik vanmorgen alle moed en energie bij elkaar geschaapt om deze renovatie uit te voeren! Pfff veel zin had ik niet maar als ik t wilde doen dan moest t in de ochtend! Zo gedacht... zo gedaan, garage in en de handschoenen, mijn stuk scherp metaal, borstel, stofzuiger, strijkbout en waxinelichtjes klaargelegd.

Natuurlijk waren alle poezen ook nieuwsgierig en aanwezig, liefst met z’n allen bovenop de tafel en dan ook nog precies op t stuk waar ik de laklaag moest afschrapen met t scherpe stuk metaal. Mooie lange halen in een vaste richting. Met pauzes ertussen was de laag eraf binnen 1 1/2 uur. Alles afgestoft en gezogen. Vloer gedweild en toen de strijkbout op temperatuur. Net als bij de houten buitenklimpaal heb ik een dun laagje parafine aangebracht op t houten tafelblad. En zie.. dit is t resultaat, ben best wel een beetje trots op mezelf. Helemaal zelf gedaan en zonder een hoop kosten. Zeker met alle kosten van medicatie voor Spotje is dit nu zo welkom. De tafel is weer toonbaar en ik heb er meteen een voorjaarsstukje op gemaakt met een kaarsje erin.

Poes Knoetje keurt hem even... dan moet ze eraf want de tafel is voor mensen.. de poezels hebben immers genoeg plekjes om te zitten en liggen. Toch heeft het hout altijd de voorkeur bij hen.. ik denk dat t hout isoleert en lekker warm ligt of zo!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ 06 feb 2019 17:51 #24476

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Geen zin....

_voetje Oh... ik had er zo “ geen zin in..” maar t moest!! Alsmaar stelde ik t uit en vond excuses.. nee morgen, dan start ik er in de ochtend meteen mee want dan ben ik nog fris en fruitig. Uiteindelijk kreeg ik er nu na 2weken zo’n last van... steeds terugkerende gedachtes dat ik dit klusje nog moest klaren. Alle papieren bij elkaar zoeken, niets vergeten op te voeren want dan doe ik mezelf tekort. Gisteren had ik een nieuw excuus.. de jaaropgaaf was nog niet binnen. Tot deze vanmorgen op de mat viel. Ik gaf mezelf een schop onder mijn kont, pakte mijn telefoon met scan erbij en met een hete kop koffie ben ik ervoor gaan zitten.

Nu.. een paar uur verder is de klus geklaard en voelt t zo fijn, zo vrij, een last is van mijn schouders gevallen. Alle stukken zijn naar het boekhoudkantoor voor verwerking. Zij vullen de belastingaangifte in. He lekker!

Waarom heb ik dat nou niet meteen gedaan!
Nu maar hopen dat we ook nog wat kosten terugvangen.
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ 07 feb 2019 10:25 #24483

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
_vingertjeso
Wat een verademing... geen grit uitloop en ook geen kleiafdrukken van poezenpootjes

_voetje Dit was de eerste blik op de vloer voor de ingang van de Litter Robot kattenbak. Ik slaakte een zucht van verlichting... hoe heerlijk is dit YES YES YES de eerste ochtend dat ik niet meteen de stofzuiger uit de kast hoef te trekken en op mijn knietjes de verschillende sporen van poezenafdrukken weg te vegen.

:goodone:
_voetje Dit grit blijft voorlopig mijn voorraadcontainer vullen !
Dat is zeker.
Hier nog even een close-u-foto , er ligt wel wat grit maar je moet goed kijken om het te vinden!

paw Pepe: Goh waarom staat vrouwtje te fotograferen terwijl ik van de LR af kom?
Hebben we geen privacy meer... :angry:

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ 07 feb 2019 10:43 #24485

:lachen: juich nou niet te vroeg want anders gaan ze de samenstelling weer veranderen,
Groetjesss van Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Marleen

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ 07 feb 2019 11:37 #24486

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : :lachen: juich nou niet te vroeg want anders gaan ze de samenstelling weer veranderen,

Oh maar ik was zooo blij deze ochtend! Ik heb de Persjes hun vers vlees gegeven en ben mijn ontbijt gaan inschenken. I.p.v. aan de verplichte schoonmaak kon ik even rustig mijn ontbijt opdrinken. En ja.. misschien moet ik t voor mezelf houden maar ik deel nu eenmaal graag. Weet je slecht grit kan heel de functie van de Litter Robot teniet doen! Dan werkt de LR niet meer naar behoren en willen de Poezels er uiteindelijk niet meer op!

Dat zou echt een ramp zijn met 10 Persjes in huis van #Poezenvrouwtje. Moet er niet aan denken weer open stinkende bakken uit te gaan scheppen en wassen.
Ik zou zeggen ... _vingertjeso geniet ervan zo lang het er is en doe er je voordeel mee.
Ik zag trouwens dat GROPET t ook aan huis brengt en daar kosten de zakken 13,50 euro voor de normale zonder geur die ik hier nu ook in gebruik heb.

Bijlagen:

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ 07 feb 2019 16:39 #24487

Ja weet ik jaren geleden heb ik ook een tijd gropet laten bezorgen.
Ik moet nu eerst de canadian fine opmaken en dan kijk ik of jij nog steeds
Tevrde bent met de nieuwe steentjes.
Hopelijk volgen er voor jou nu nog vele gemakkelijke ochtende lekker op je mak aan de koffie.

Doeiiii
Groetjesss van Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Marleen

Gemaakt door Kunena