Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis /Salamandertje slachtoffer van koude nacht 11 nov 2019 20:09 #25345

Achhh zielig he .
Groetjesss ...Louisse,

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis /Salamandertje slachtoffer van koude nacht 11 nov 2019 20:16 #25346

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13600
Ja ... wat een ukkepuk is t he!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / een “vroegertje” deze ochtend 14 nov 2019 11:41 #25350

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Tjonge...’t was een “vroegertje” deze ochtend.

Nou dat was me ‘t nachtje wel...zo vroeg wakker ook deze ochtend. Spotje vond het welletjes geweest en begon met aandacht trekken. Nog even liggen draaien en getracht mijn hoofd onder ‘t dons te verstoppen maar dat had geen nut. Toen ook poes Knoetje en Toutie in de gaten kregen dat er meer beweging hoorbaar was dan normaal op dit vroege tijdstip van 04.30 uur....kwamen ook zij aan mijn bed rammelen.

Snoepjes uit vrouwtjes nachtkastje in de hoop dat ik nog even mag indommelen...

Uiteindelijk maar eruit gegaan, met mijn zo nog slaperig hoofd alle om mij heen cirkelende poezen ontwijkend de badkamer kunnen bereiken. Tjonge...dit moet me niet te vaak gebeuren ...merk ik terwijl ik na een ochtendritueel in mijn kleren schiet. Dan volgt het stel mij op de trap naar beneden. Al miauwend kom ik veilig aan op de onderste trede.
paw eenmaal beneden de kamer in....

De kamerdeur geopend is het ontvangst ook wel weer hartverwarmend ! Dat maakt veel goed. Nu snel naar de keuken voor mijn 1e caffeine-shot waar mijn lijf zo naar verlangd. Tussendoor zet ik het inmiddels ontdooide Tupperware bakje met vers kippenvlees van Smuldier op ‘t aanrecht. Dan galmt Tiamo in mijn oor...luidkeels schreeuwend om maar vooral niet over ‘t hoofd gezien te worden laat hij van zich horen. Dit is zijn manier om mij te laten weten dat hij een knorrende maag heeft en dat ik hem niet vergeet! De lieverd, mijn “oude botjes” zoals ik hem soms liefkozend noem.
Snel voeg ik wat warm water aan ‘t verse vlees toe om de kou eraf te halen ...met name Tiamo is dol op ‘t uitgelekte vleesnat van de gemalen kip. Dan is er alleen nog maar gesmek & gesmak en is iedereen tevreden. Ik heb mijn koffie en zij hun ontbijt...ook al is ‘t rond ‘t krieken van de dag!

paw wachten en miauwen omdat ‘t niet snel genoeg gaat....

paw Eindelijk tevreden smek en smak geluidjes....

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / een “vroegertje” deze ochtend 14 nov 2019 11:48 #25351

Haha mooi verhaal het bewijst maar weerrrrr wij zijn hun personeel.
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / drukke ochtend... 15 nov 2019 14:08 #25353

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Drukke ochtend...

De poezels vonden ‘t geweldig want ook vandaag veel bezigheden en afspraken die tijd kosten. Maar eenmaal weer thuis wachtend en nieuwsgierig of er wat lekkers voor hen bijzit, kan ik nu even bijkomen en uitpuffen. Wat een gevlieg en ge-ren om alle winkels met aanbiedingsprijs af te lopen. Helaas is bij ons de Pluswinkel al weken met verbouwing bezig en dus loop ik die kortingen mis. Ik moet er nu extra ver voor gaan, wat tijd kost met de wegrenovaties in de buurstaten.

Doordat ik nu ook in winkels kom waar ik normaal aan voorbij ga of alleen maar specifieke producten haal...kwam ik wel een nieuw klompvormend grit tegen wat ik ga uitproberen. Het is heel goedkoop en niet een grote hoeveelheid. Handig dus om eens te proberen. Wie weet is dit de oplossing voor onze elektrische kattenbakken en de problemen die het huidige KLOMPVORMEND grit nu geeft. Ik denk dat we inmiddels alle merken al zo’n beetje gehad hebben. Dan maar eens voor goedkoop. Ik zal ‘t melden en foto’s plaatsen bij de topic KATTENGRIT hier op de INDEXpagina. Ook zal ik mijn bevindingen schrijven na enkele dagen gebruik want nu zit het nog vermengd met het andere grit van Greencats dat naar ik heb vernomen helaas ook alweer is overgenomen en dus niet meer voldoet aan de kwaliteit die het had.

De Persjes hebben zojuist hun kruidentabletjes gehad van de “Huisdierendokter “ . Dat werkt goed en is betaalbaar voor iedereen. Opsturen is gratis en het komt via een envelop in de bus. Vandaag je bestelling gedaan..morgen al in huis , super handig, een aanrader dus!!

Oh ja..ik ben de vogeltjes vergeten in alle drukte vanmorgen. Ze zitten nu allemaal in de struiken te tjilpen omdat ze mij hebben gezien en zich afvragen waar hun verlate ontbijt blijft. Ik zal ze zo hun BRUNCH geven...zo schattig en lief dat ze gewoon weten dat je er bent en bijna vragen van “ hallo daar...vergeet je ons niet? Onze zonnepitjes zijn allemaal opgegaan gisteren, komt er nog een nieuw laagje pitjes in de voeder-elementen?”

Eenmaal gegeven vliegt het weer af en aan...dicht bij het raam zelfs...de poezels vinden het fantastisch om te zien en genieten van dit gefladder. Sumi vergeet soms dat het glas er tussenuit en waagt een sprong naar het doorzichtige voederbakje dat met zuignapjes tegen ‘t glas hangt bij het voorraam. De brede vensterbank is nu favoriet bij allemaal. Soms is ‘t dringen geblazen want een ieder wil vooraan zitten en goed uitzicht hebben.

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / wakker liggen... 19 nov 2019 06:56 #25370

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Veel en veel te vroeg wakker... 6.50 uur

Oh vreselijk.. ik lig al een tijdje naar t plafond te staren en te luisteren naar de snurkgeluidjes van de poezels om mij heen. Een uur lang liggen draaien en woelen.

De enige die in dromenland zijn... ja goed geraden mijn harige vrienden. Het helpt niet echt als je zelf de slaap niet meer kunt vatten en zij languit of op een rolletje zich nog wat uitrekkend een betere positie aanmeten.

Toch knip ik t licht maar weer uit na een kort toiletbezoek en kruip weer terug onder t dikke donzen dekbed. Nog even proberen ... hopelijk lukt t, misschien dat de regen die tegen t venster aan klettert mij wat afleiding geeft en de aandacht afleidt van mijn slapende vrienden. Nog even een poging wagen dan maar!

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena