Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
09 jan 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ mijn verjaardag... 05 mei 2019 09:54 #24811

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13211
Mijn verjaardag...

Een geboortedag vieren...tja..sinds het overlijden van mijn vader is het niet meer de feestelijke dag die het zou moeten zijn, niet meer zijn bezoekje met een klein bosje roosjes, samen even dat kopje koffie drinken met voor de gast iets lekkers erbij, ik mis het zo op deze dag. Mijn moeder zei vroeger altijd: “denk erom dat je hier altijd een speciale dag van maakt en het viert dat je op deze dag het leven in stapte” Maak er iets feestelijks van en laat hem niet zomaar voorbij gaan. Maar nu ...vandaag is het 59 jaar geleden dat mijn ziel ter wereld kwam en mijn ouders door het dolle heen waren met mijn komst. Ik was het eerste meisje in het gezin en dan ook nog op Bevrijdingsdag. Iedereen hangt de vlag voor mij uit...nou ja...eigenlijk niet voor mij en maar voelde altijd zo. Mijn vriendin Rieky was op 4 mei jarig en vond dit altijd heel erg omdat het zo’n sombere dag was in haar beleving. Ach ja...als je pas 8 jaar bent dan besef je dat nog niet zo, ik ging naar haar verjaardagspartijtje en de dag erop kwam zij op mijn feestje. Er was taart met kaarsjes erop die je uit mocht blazen en limonade, er hingen ballonnen en slingers en je stoel was versiert met crêpe-papier wat afgaf op je kleding als je er te lang tegenaan had gezeten. Je deed spelletjes en natuurlijk, niet te vergeten, er waren cadeautjes om uit te pakken. Je voelde je speciaal op deze (naam-)dag, je verjaardag, het feest en iedereen die je feliciteerde. Misschien was dat nog wel het belangrijkste van alles...je even speciaal voelen en de blije vrolijke sfeer met gasten die blijheid uitstraalden.

Vandaag is dat gevoel er niet meer...er was poes Spotje die mij wakker maakte en een extra lik over mijn wang gaf...die even tegen mij aankroop om haar genegenheid te tonen, haar liefde naar mij toe! En toch voelt het leeg en stil..ik krijg veel van mijn poezenbeesten terug maar er is niemand meer die fysiek naar je toekomt en tegen je praat. De vlag hangt uit want dat doe ik ieder jaar voor de mensen die hun leven hebben gegeven en het mogelijk hebben gemaakt dat ik er ben en vandaag mijn verjaardag mag vieren.

Fijne dag en een lieve groet van Poezenvrouwtje.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ mijn verjaardag... 05 mei 2019 12:01 #24813

Hoi Petra hiep hiep hoera.nou dan zijn ze vandaag voor jou :party5: :party5: :party5:
Ik ben niet goed in plaatjes plaatsen ?lol maar dat weet je intussen wel denk ik.
Hartelijk gefeliciteerd en ja op deze dagen mis je degene die je op deze wereld hebben gezet.
En verdere familie maaaar bedenk dat er in elke familie onenigheid voorkomt (ook bij mij hoor)
Maar van wie komt altijd de echte liefde????
Juist , van onze beestjes die houden onvoorwaardelijk van jou , zoals niemand dat kan .
Dus maak er met hun toch een mooie dag van.

Jammer dat wij niet om de hoek wonen dan waren we vast op de koffie gekomen.
:party5: :party5: :party5: :party5: :party5:
Groetjesss ...Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ mijn verjaardag... 05 mei 2019 12:29 #24815

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Hoi Petra hiep hiep hoera. :party1:

Jammer dat wij niet om de hoek wonen dan waren we vast op de koffie gekomen.
:party5: :party5: :party5: :party5: :party5:

:Thanks_ Louise dat is erg lief van je en ja wat had ‘t leuk geweest als je even op de koffie had kunnen komen. Dan zouden er uren in de dag tekort zijn om alles te bespreken wat we te zeggen hadden. Je bent zo een heerlijk mens, aan de telefoon lachen we heel wat af! Op deze dagen mis je ‘t menselijk contact. Natuurlijk zijn de Persjes er voor mij maar een babbeltje maken dat gaat helaas niet. Hun liefde is onvoorwaardelijk dat weet elk baasje maar toch.... Gelukkig is ‘t zonnetje er wel vandaag, dat maakt de dag een stuk vrolijker. De Persjes hebben hun plekjes meteen al ingenomen toen ze vernamen dat de stralen de vensterbank verwarmden. Zie ze genieten.
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ mei... 07 mei 2019 18:20 #24829

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Bijlagen:
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ Even buiten, frisjes hoor.. 21 mei 2019 15:58 #24879

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Brrr... even buiten maar ‘t is frisjes hoor !

paw Shiye: Nou dat valt effe tegen zeg...ik dacht dat kan wel...maar brrr..frisjes hoor.
paw Trigger: Ja inderdaad ik dacht ook lekker even een frisse neus halen tijdens een rondje poezenterras maar wat mij betreft kan vrouwtje de deur wel weer open doen. Er staat ook een gemeen briesje en het ziet er zo somber uit.

Bijlagen:
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2019/ Oh.. kijk dit dan! 27 mei 2019 15:56 #24885

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Oh... kijk dit dan, hoe schattig dit stel.

_voetje Elke ochtend haal ik de poezenpaaltjies onder hun beschermhoezen vandaan. Doordat ze verrijdbaar zijn is er een ruimte onder de voet ...en zie hier wat er onderuit komt wanneer ik de klimpaaltjes verrijd naar hun plekje in de zon.

_voetje Dit padje heeft de zachte schuimrubber bovenzijde van de voet als nachtverblijf verkozen, deze lift mee naar het plekje in t ochtendzonnetje. Wel uitkijken geblazen voor de Persjes want die zijn wel in voor een speelkwartiertje! :woohoo:

_voetje Dan is het tweede poezenpaaltje aan de beurt... deze lijkt geen bewoner te hebben.. hmm of toch wel..?!

_voetje En jawel hoor bij het verrijden piept deze onder de voet vandaan, hij zet er meteen de sprint in... waarschijnlijk een eerdere ervaring met de Persjes gehad? scratch

:lachen: Dit maakt t begin van de dag vrolijk.. onverwachte gebeurtenissen die op je lachspieren werken. Wat zijn dieren toch leuk en wat brengen ze ons plezierige momenten om van te genieten. Ik hou van alle dieren!
:verliefd:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena