Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
16 okt 2019

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
De Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen wat vreugde en een glimlach te brengen in dit leven. Alle zielen krijgen hier een warm onthaal.
Advertentie uit ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit hebben we speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje dat u leuk vind of waarover iets te vragen hebt.

Lees meer...
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: In & om Poezenvrouwtjeshuis / Ook aan Mezenfamilies wordt gedacht...

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Vlinders drinken uit vrucht... 26 sept 2019 14:42 #25202

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 12953
Vlinders drinken uit verrotte deel Nectarine...

_voetje Oh zie hoe mooi en fragiel dit tere wezentje is, echt prachtig ook de kleuren en de wijze waarop. Gistermiddag brak de zon hier even door. Met tussenpozen kwam piepte hij zo nu en dan tussen ‘t wolkendek om zijn stralen te laten voelen. Heerlijk om even buiten te zijn en de mezen te voorzien van wat lekkers in hun favoriete voedingshangers. Zo ook in deze Japanse Kers die op de hoek van de oprit staat. Daar had ik een nectarine welke mijn aandacht trok op de fruitschaal door de vele fruitvliegjes op dit voedingshangertje gelegd...ik dacht “mooi voor de vogeltjes” maar niet was minder waar, zie hier het trok echt heel veel vlinders aan die hun maagjes wilden vullen met deze lekkernij. Het verrotte gedeelte was zacht en makkelijk toegankelijk voor hun lange tong die er als een “pakje boter in augustus” in zakte.

Met bewondering heb ik in ‘t zonnetje staan kijken hoe zich dit voltrok. Het fascineerde me en dus ben ik vlug naar binnen gelopen om met mijn Iphone wat foto’s te schieten. Helaas lukte het niet om ze met z’n allen tegelijk op beeld vast te leggen. Maar geniet even mee van het beeld dat ik in levende lijve heb mogen aanschouwen. Heel bijzonder.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Vlinders drinken uit vrucht... 26 sept 2019 16:15 #25208

Ja heeel mooi dit.
Groetjesss van Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

In & om Poezenvrouwtjeshuis / nog meer tegenslag/ ook dat nog!.. 13 okt 2019 20:03 #25232

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Dag lieve lezers,

Helaas had ik nog niet genoeg tegenslag... nu is ook mijn Iphone waar ik alle foto’s en filmpjes mee maakte defect geraakt. Ik kon er van de ene op de andere dag helemaal niets meer. Een nieuwe zit even niet in het budget en dus hoop ik op reparatie.
Voorlopig geen nieuwe fotootjes. Ik moet het even doen met wat ik nog op de USB heb staan. Die zal ik nog delen maar zijn van een tijdje terug !

Allemaal duimen dat reparatie mogelijk is en niet te kostbaar.
Hoeveel kan een mens voor zijn kiezen krijgen!

Nu hopen op beter bericht voor de komende tijd. Liefs en tot snel...:toonmijnhar
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Ook aan Mezenfamilies wordt gedacht... 22 okt 2019 13:50 #25278

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Ook aan de Mezenfamilies wordt gedacht...

_voetje Het is dan nog wel geen winter maar toch vind ik ‘t zo gezellig om de Mezenfamilie actief bezig te zien rond ‘t huis. Ik hou van alle dieren en de vogeltjes geven mij wat te kijken als ik mijn kopje koffie nuttig en mijn stoel voor ‘t raam. De Vuurdoorn met zijn mooie oranjekleurige besjes maakt het tot een leuk geheel. In alle voer-bakjes zit wat anders voor de variatie. De ene heeft zonnepitjes, een andere weer meelwormen en ook het gemengde zaad met wat eimeel is een van de keuzemogelijkheden. _voetje Het Roodborstje pikt de gevallen lekkernijen weg en de Merel is dol op de gevallen Meelwormen. Het hipt en vliegt af en aan. Met name de zonnepitjes houden ze wat langer in de tuin want die pikken ze op en vliegen ermee naar de boomtak of in de struik om ze daar uit hun schil te halen en op te eten. Dit tafereel herhaalt zich steeds maar toch kan ik er geen genoeg van krijgen. Ook voor de Persjes is dit een soort van Live-tv en levend vermaak. Zij zitten samen met mij onze gevederde vriendjes te bekijken van achter ‘t glas. De vensterbank is dan druk bezet. Het bakje dat met zuignapjes aan ‘t glas hangt krijgt ook veel bezoek. Je zou denken dat dit niet gewild is omdat het zo dicht bij en net boven de Persjes hangt die vanaf de vensterbank in de aanval liggen...maar niets is minder waar! De mezen lijken te weten dat het glas hen beschermd en de Persjes geen schijn van kans hebben om hen iets aan te doen. De gewaagde sprongen deren hen totaal niet en brengen ze dan ook niet van hun stuk!
Schattig om te zien hoe alles zo toch samen kan gaan. Ik koester het want je zal dit maar moeten missen. Het kost niets..nou ja op wat bollenvet en pitjes na..maar het vertier is gratis en de vrolijke momenten ook.

_voetje In de achtertuin hangt deze vogelvanger, ooit eens aangeschaft omdat anders de Eksters en Duiven met grote brokken in hun gigantische snavels ten opzichte van de Meesjes de gevulde kokosnoten in 1 middag leegeten en een slachtveld achter laten. Het draad er omheen weerhoudt hen ervan een poging te wagen en daarbij beweegt deze aan een ketting ...iets wat hen uit balans brengt en doet afhaken. De Meesje daarentegen weten mijn gevulde kokosnoten te bereiken. dit belooft nog wat voor de komende maanden. Alleen is het voor de hongerige bezoekers wel uitkijken zodra ze het poezenterras benaderen want de Persjes hebben hier vrij spel en als ze op de verkeerde plekken landen dan kan het zijn dat dit een laatste bezoek is geweest. Tja helaas..ook dit hoort bij moeder natuur en kan ik niet altijd voor zijn!

Gemaakt door Kunena