Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
11 mrt 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: In & om Poezenvrouwtjeshuis 2020 / Zo koud en wat een gure harde windvlagen

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2020 / Even een dipje... 25 mrt 2020 09:51 #25819

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13299

Eventjes is alles me teveel !

Opstaan met een “dipje” ...vandaag voelt de dag wat zwaar en moeizaam aan...

Hearts: Hearts: Hearts:

Ik leef niet... maar ik word beleefd,
Ik mag niet maar ik moet
Ik wil zo graag maar ik kan niet meer,
ik werk hard maar ik “boet”

Ik wil iets leuks doen maar er is geen ruimte voor,
ik wil zien wat het leven me biedt.
Ik ben uitgeput want ik ga maar door...
het is daardoor dat ik niet geniet!

Het “moeten en geleefd” worden,
het is even teveel voor mij.
Want ook de mooie dingen in het leven,
die kunnen er nu niet meer bij...

_sterretje

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2020 / Niet vergeten ...! 28 mrt 2020 18:15 #25836

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Niet vergeten hoor... vannacht om 02.00 uur

_voetje Sommige mensen weten ‘t soms niet meer maar ik heb een ezelsbruggetje voor je. In het woord Voorjaar zit de letter “V”, welnu... dit komt overeen met “V”opruit zetten. Anderzijds is het niet meer zo belangrijk, waarschijnlijk hebben we nu de laatste keer dat we dit moeten doen want in 2021 is het afgeschaft..wat mij betreft GELUKKIG!
Dit is zo slecht voor de biologische klok van mens en dier.

Dus... niet vergeten vannacht 1 uurtje vooruit zetten en dus eigenlijk 1 uur korter slapen.
:verliefd:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2020 / in tuin bezig...even klaar met Corona-media 28 mrt 2020 18:34 #25837

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

in tuin ... ben echt even “zo klaar” met Corona-media...

Van de week al het terras en tuinbankje opgeknapt...In olie gezet!

Zojuist plastic afdekzeil gevonden in garage en op maat geknipt !

Zo... nu staat t tuinbankje afgedekt tegen Weersinvloeden regen, wind en zon. Blijft zo ook schoner onder de boom , daar komt altijd groene aanslag vanaf. Dit zeil is nog mooi en flexibel omdat ik het in een plastic zak had opgeborgen. Zo blij dat ik ‘t niet weggedaan heb. Nu komt ‘t zo goed van pas.

Toch vind ik ‘t moeilijk om mezelf onder mijn kont te schoppen en aan te zetten tot deze klusjes. Ook heb ik mezelf een pleziertje gedaan en alvast wat bollen in potten gezet voor de zomer, dit is geen straf voor mij...vind ik leuk en de Persjes vinden het ook geweldig als ik aan het “kneuten ben” op ‘t poezenterras. Ze zijn zo nieuwsgierig en zitten ook meteen overal in. In de bloempot waar ik alleen nog wat hydrokorrels in had zitten en Zatou zat natuurlijk in de half lege zak met potgrond...kwam er natuurlijk weer uit als zwarte-piet. Hij had beter aan Onze Lieve Heer kunnen vragen of hij zwarte vacht mocht hebben i.p.v. deze mooie sneeuwwitte vacht. Maar ik ben toch heel erg dol op hem hoor. ‘t is een ondeugd maar ook een ontzettende lieverd. En een katertje mag streken hebben ..dat is juist leuk ! Ik ben zo blij met mijn Persjes..ik praat veel tegen ze maar toch mis ik ‘t menselijke contact. De poezels zijn lief ...maar ze zeggen niets terug he! Morgen ga ik , mits ‘t goed weer is en niet te koud... door met de voet van de buitenklimpaal..want die moet ik nog afkrabben. Ik wil de voet net zo mooi zien te krijgen als de lig-plankjes nu zijn.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2020 / Zo koud en wat een gure harde windvlagen 29 mrt 2020 15:50 #25840

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Zo koud en wat een gure harde windvlagen

Maar..maar, wat een gemene gure koude windvlagen. Het snijdt door je jas en das heen. De hangstoel schommelt hard heen en weer ondanks dat het poezenterras afgezet is met glas. De wind loeit in de pijp. Mijn plan was om vandaag de voet van de buitenklimpaal af te krabben en schuren maar dat laat ik nu voor als ‘t buiten beter te vertoeven is. Ik hou ook niet van kou en sneeuw. Mij maak je niet blij met een wintersportvakantie. Geef mij maar de zomer, lekker buiten met de zon op je snoet, bezig in en rond het huis en tuin.

Even naar het kerkhof geweest want de graven moeten ook onderhouden. De wandeling ernaar toe roept altijd weer herinneringen op. Ik had moeite met lopen door de harde wind, kleding waait omhoog en alle lag ook van de graven af, vazen omgewaaid, etc.
Ben blij even gegaan te zijn omdat je ook niet weet of we de komende tijd verscherpte maatregelen krijgen.

Toutie is alweer druk in de weer met een lege kartonnen doos die ik voor ze in de kamer heb gelegd, heb er gaten in gemaakt op verschillende plaatsen zodat ze er overal in en uit kunnen tijds het spel....

Nu is het belangrijkste dat ik kleine Toutie weer beter krijg. Hij moet echt stoppen met overal te plassen. Eens kijken of ik er met de Chinese kruidentabletjes het een halt toe kan roepen zonder naar de DA te hoeven gaan. Hij mag vandaag dus ook niet naar boven... even beneden blijven om te zien of het begint te werken. Als het echt een blaasontsteking is dan kan dat al vlug vermindering van klachten geven. Zeker als ik het drankje erbij inzet in combi met de Struviet-brokjes. Hij moet weer gewoon de tijd hebben om naar de LR te kunnen lopen en daar zijn plas te doen.
Ik ga goed voor hem zorgen en vandaag blijven we maar weer eens binnen... het is wat ‘t is...en ‘t is niet anders!
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena