Echt even klaar maar alle berichten over Corona
Van de week hebben jullie kunnen lezen op die eerste zonnige dag op 10 mrt dat ik de hardhouten vlonders en ‘t achterterras heb afgeschrobd, ik ging namelijk bijna languit in de spagaat op die groen aangeslagen houten ondergrond.
Inmiddels was ik de garage ingedoken en heb alle oude restjes houtolie van eerdere jaren die er nog stonden bij elkaar gegooid en er een rode inkt doorheen gemengd om die vergrijzing weg te krijgen en de nerf van ‘t mooie hardhout weer op te laten leven. Welnu dat is gelukt. Ik had voldoende voor 1 x in de olie zetten.
Helaas was t bewapende afdekzeil over mijn mooie tuinbankje vergaan en de gaatjes hadden regen en wind doorgelaten. Toen ik ‘t eraf trok scheurde het ook in en er kwam een regen van plastic stukjes neer ... even schoot ik in de lag want ‘t leek wel gatenkaas maar dan in ‘t klein. Ik heb de stofzuiger erbij gepakt om het tussen de groeven van ‘t hardhout uit te zuigen. Het bankje had hier en daar ook verkleuring en was niet meer zo mooi als eerdere jaren toen het droog en beschermd stond. Ik heb ‘t oude plastic klein gevouwen en in een afvalzak voor plasticafvoer gepropt. Die kan mee zodra de ophaaldienst komt.
Straks ga ik de garage in om te zoeken naar het stuk dat ik bewaard heb...want ja...ik kan wel veel spullen in mijn garage hebben..maar wie wat bewaard..die heeft ook wat!

Ik heb nu spierpijn van ‘t op mijn knietjes zitten...dat gaat zo makkelijk niet meer heb ik gemerkt en zeker geen uur lang achter elkaar. Maar dat komt wel weer in orde. Ik heb een voldaan gevoel als ik nu naar mijn vlonders en achterterras kijk...toch maar mooi zelf weer geflikt he!
En het bankje dat heb ik bijgewerkt met ‘t rolletje waarmee ik de vlonders heb gedaan. Leuke was dat het precies de kleur was die ik uit de hand en een beetje op mijn gevoel gemengd had van alle halve blikken olie.
Het tuinbankje lijkt wel nieuw. Alleen staat het nu zonder bescherming en moet ik daar vandaag nog wel even mee aan de slag.
Kijk zo is ‘t geworden...mooi toch? Ja je ziet wel de plekken op de vlonders waar het heel erg door de zon was uitgebeten...daar is de houtkleur wat lichter..maar wie daarop let is een kniesoor (zeiden wij vroeger...)
En dit is ‘t bankje nu het bijgewerkt is....
Ik zie me hier van de zomer wel weer zitten...nu is ‘t weer toonbaar en blijft alles netjes en goed onderhouden. Het oog wil ook wat en daarnaast is het ‘t behoud van je spullen. Zo hoef je niet steeds iets nieuws aan te schaffen. Een stuk afdekzeil kan dus wonderen doen. Ik ga er zo meteen mee aan de slag want ik wil ‘t ook beschermen tegen de zon-invloeden.
tot later

oh ja...en blijf gezond lieve lezers!