Wat een gedoe...

Kom ik vanmorgen beneden en is er weer eens op de mat bij de voordeur geplast...tja goede raad is duur, er zit geen briefje bij van ..ik was ‘t vrouwtje!
Helaas stinkt nu mijn gang weer naar pies. Ik denk te weten wie de dader is maar moet ‘t wel met beleid aanpakken. Was ‘t niet Toutie die laatst ook op de vensterbank bij ‘t voorraam zijn plas had laten lopen?
Zijn urine stonk toen ook zo en bij ‘t schoonvegen kleurde ‘t witte keukenpapier donkerbruin wat voor mij de indicatie is dat hij een flinke ontsteking in zijn urinewegen heeft. Nu stinkt katerurine sowieso...maar urine waar ontstekingsvocht in zit ..nou ik kan je vertellen dat ruikt net zo erg.
Jarenlang heb ik urinecontroles van mensen moeten doen en dus weet je hoe ‘t ruikt en eruit ziet.
Vandaag maar meteen starten met de Chinese kruiden en dan maar gelijk 3x per dag van de belangrijkste 2 die ik in huis heb. Ik zal wel een nieuwe dosis aan moeten schaffen want ik gebruik ze alleen voor onderhoudende factor bij Tiamo en Sheva. Tiamo moet ze hebben voor zijn Struvietgevoeligheid en Sheva omdat ze bij de Scopie iets vreemds had bij haar blaas wat ontstekingen veroorzaakte. De DA had dit niet eerder gezien en kon er toen niets mee...Sheva reageert goed op de kruiden en dus krijgt zij ze van mij ! We weten immers allemaal hoe vervelend ‘t is om met een blaasontsteking of geïrriteerde urinewegen rond te moeten lopen.
Doch ...dat is ‘t niet alleen, vandaag zit ik niet zo lekker in mijn vel heb ik gemerkt. Afgelopen nacht bij het naar bed gaan wilde ik nog even mijn kopje afspoelen en toen zag ik dat de LR in de “dump-stand” was blijven steken, de poesjes zaten ervoor maar konden er geen gebruik van maken en er werd druk gemiauwd om het euvel nog even kracht bij te zetten...”wat is dit nu weer” zei ik hardop, enigszins gefrustreerd want ik wilde naar bed. Hier had ik nou net geen zin in...hopelijk werken de knopjes “cycle” en “reset” maar niets werkte. Ik voelde mijn bloed stromen. Het anders zo geduldige vrouwtje trok het deurtje open en de unit uit ‘t onderkastje. Stekkers eruit en uit elkaar ermee. Maar wat ik ook schoonmaakte, leegklopte aan achtergebleven grit, niets hielp. In elkaar...weer uit elkaar, “hard reset” gedaan.
Moedeloos zakte ik in kleermakerszit op de koude plavuizen. Hoe kan dit nu...heeft als het slechte veel te plakkerige en zware grit van alle testen dan toch zijn tol geeist van dit apparaat? Ik mag toch hopen van niet he....dit komt nu zo slecht uit. Wat een timing. Even liepen de tranen over mijn wangen, wat een vette pech. Maar ja...hier blijven zitten met een heel lieve poes Knoetje die zachtjes tegen mijn wang aan veegde met haar koppie en mijn traan aflikte, heeft ook geen zin, de tijd tikt door en de frustratie bouwde alleen maar op. Liefst zou ik momenteel met alles smijten maar daar heb ik alleen mezelf maar mee. Alle frustratie van de hele situatie brak me ineens op. Ik wil niet meer sterk zijn...ik ben zo moe !!
Na even zo hebben zitten zwijmelen in mezelf....in de garage gereedschappen gepakt, gezocht naar ‘t doosje met sper-onderdelen die ik gelukkig ooit gekocht had voor noodgevallen zoals deze ...de basis bekeken en opeens dacht ik...dit kan nu de Pinch is gerepareerd ook liggen aan de CATSENSOR en die heb ik nog nieuw in mijn doosje liggen. Basis op zijn kant en beide schroeven losgedraaid, contact-stekkertje opnieuw aangesloten na het plaatsen van de nieuwe Sensor en toen het plaatje en de poot weer vastgeschroefd. Bol erop en de kap weer vastgeplakt met plakband aan de zijkanten, lade erin en toen na ‘t schoonzussen van ‘t onderkastje de LR er weer ingeschoven. Stekker erin en de 1e volledige cyclus laten draaien. Tot nu toe doet hij het nog. Wel klinkt de motor wat zwaar en moeizaam als hij draait ...zou die ook een opdoffer gehad hebben van al dat plakkerige kattengrit wat ik getest heb het laatste jaar?
Besloten dat ik wel een nieuwe motor op voorraad wil hebben mocht deze naar zijn “grootje gaan” . Maar voor deze nacht kan ik met een gerust hart naar bed gaan. De poezels waren blij met hun “ kleine kamertje “ , ze maakten er meteen gebruik van...
En ik....ik heb even stoom af kunnen blazen van al het gedoe...de Corona, de gillende mensen die je als een Melaatse uit de weg gaan met grote bogen van soms bijna meer dan 3 meter. Alle reclames die je opgedrongen worden over de Corona, geen enkele film is te bekijken zonder er even mee geconfronteerd te worden...ik had ‘t even helemaal gehad. Rekening houden is 1 maar je kan er ook in doorslaan. Mij breekt het momenteel zo ontzettend op..ik was er even helemaal klaar mee. Ik hoorde van de week 2 kindjes van een gezin met hun handen op beide oren gedrukt roepen “nee, nee, even geen Corona meer” we weten het nu wel...dit zegt genoeg denk ik!
Ik neem mijn films op die ik wil zien zodat ik de opdringerige reclame-waarschuwingen kan doorspoelen om even ontspannen een goed verhaal te kunnen volgen dat mij enige afleiding geeft.
Vandaag is het een nieuwe dag en ik ga zo even (wederom) de tuin in...wat ben ik blij dat ik niet op een flat woon met alleen een balkonnetje...ik zou gek worden!
Fijne dag voor de lezers. Ik hoop dat ik jullie niet teveel verveeld heb met mijn verhaal maar ik moest ‘t even kwijt en van me af schrijven. Liefst zat ik nu gezellig aan de koffie met een kennis of vriendin...maar ja...gelukkig heb ik mijn Poezen verhalen forum.