Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
28 nov 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

belevenissen ondeugden en poezen-avonturen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral heel veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:

Dagelijkse perikelen, poezenavonturen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Reigeralarm... 12 apr 2020 14:15 #25893

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

ImagineSandra schreef : Wat een joekel Peet , nooit zo gezien bij ons .. toch nog meer struiken of toch netje of grote nep reiger .. is er iemand die een goed idee heeft of wil helpen dan zou dat erg fijn zijn voor jou . En op de eerste plaats ook voor de visjes xxx en ook nog een mooie Pasen 🐣 lieve Petra

Ja ik ben al aan de slag met nog meer aluminium folie. Een net heb ik ooit gehad..ten eerste is ‘t niet mooi, ten 2e is ‘t niet handig en ik heb er een brug tussen zitten. Nee ik moet een super grote namaak-Reiger op de kop zien te tikken. Niet fraai maar als ‘t helpt dan moet ‘t maar.

Dit is een andere Reiger dan de 1e, kijk maar naar de eerdere foto’s op ‘t dak..dat is een jonge variant, veel kleiner..deze was echt enorm van formaat. Ik ga wel weer folie ophangen...!!!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Reigeralarm... 15 apr 2020 17:47 #25910

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Ja hoor en natuurlijk...daar zat ‘ie weer, bovenop de brede haag. Maar ik had ‘m al gezien en dus koos ie ‘t hazenpad, weg was ie. Ik ben inmiddels door mijn alluminiumfolie heen en heb een nieuwe rol gekocht. Ik moet wel anders eet hij de laatste visjes er ook nog uit. Wat een ellendeling zo’n Reiger. En het dier is nog beschermd ook!

Afijn, er is ook leuk nieuws te melden, even een UP-date vanuit de vijver. De kikkertjes hadden flink de liefde bedreven en hun kroost werd goed bewaakt zoals je al eerder hebt kunnen lezen. Ze gingen er met z’n tweetjes omheen liggen en keken mij aan met een blik van...durf er eens aan te komen, zit zijn onze kinderen in wording!

Welnu die kinderen zijn inmiddels kleine bewegende bolletjes geworden en als je ze beter bekijkt dan zie je dat ze veranderd zijn in “kikkervisjes” ze hebben een staartje gekregen en hun eitjes verlaten. Vandaag zijn ze eruit gezwommen en lagen ze op een dotje bij elkaar. Zo schattig dat zwarte bewegende binnenstuk met daaromheen de verlaten ei-cellen die nog nodeloos en verlaten ronddreven. Het leek ze te beschermen. Ze lagen lekker te zonnebaden in ‘t inmiddels flink opgewarmde ondiepe water bij de oever van de vijver.

Omdat ze zo moeilijk te zien zijn heb ik er een paar op mijn hand genomen...het kriebelde een beetje. Zo mooi de natuur. En veel kikkertjes we over een poosje hebben...( de poesjes kijken er vast naar uit..)

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Wat een gedoe... 17 apr 2020 11:40 #25919

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Wat een gedoe...

_voetje Kom ik vanmorgen beneden en is er weer eens op de mat bij de voordeur geplast...tja goede raad is duur, er zit geen briefje bij van ..ik was ‘t vrouwtje!
Helaas stinkt nu mijn gang weer naar pies. Ik denk te weten wie de dader is maar moet ‘t wel met beleid aanpakken. Was ‘t niet Toutie die laatst ook op de vensterbank bij ‘t voorraam zijn plas had laten lopen?
Zijn urine stonk toen ook zo en bij ‘t schoonvegen kleurde ‘t witte keukenpapier donkerbruin wat voor mij de indicatie is dat hij een flinke ontsteking in zijn urinewegen heeft. Nu stinkt katerurine sowieso...maar urine waar ontstekingsvocht in zit ..nou ik kan je vertellen dat ruikt net zo erg.
Jarenlang heb ik urinecontroles van mensen moeten doen en dus weet je hoe ‘t ruikt en eruit ziet.

Vandaag maar meteen starten met de Chinese kruiden en dan maar gelijk 3x per dag van de belangrijkste 2 die ik in huis heb. Ik zal wel een nieuwe dosis aan moeten schaffen want ik gebruik ze alleen voor onderhoudende factor bij Tiamo en Sheva. Tiamo moet ze hebben voor zijn Struvietgevoeligheid en Sheva omdat ze bij de Scopie iets vreemds had bij haar blaas wat ontstekingen veroorzaakte. De DA had dit niet eerder gezien en kon er toen niets mee...Sheva reageert goed op de kruiden en dus krijgt zij ze van mij ! We weten immers allemaal hoe vervelend ‘t is om met een blaasontsteking of geïrriteerde urinewegen rond te moeten lopen.

Doch ...dat is ‘t niet alleen, vandaag zit ik niet zo lekker in mijn vel heb ik gemerkt. Afgelopen nacht bij het naar bed gaan wilde ik nog even mijn kopje afspoelen en toen zag ik dat de LR in de “dump-stand” was blijven steken, de poesjes zaten ervoor maar konden er geen gebruik van maken en er werd druk gemiauwd om het euvel nog even kracht bij te zetten...”wat is dit nu weer” zei ik hardop, enigszins gefrustreerd want ik wilde naar bed. Hier had ik nou net geen zin in...hopelijk werken de knopjes “cycle” en “reset” maar niets werkte. Ik voelde mijn bloed stromen. Het anders zo geduldige vrouwtje trok het deurtje open en de unit uit ‘t onderkastje. Stekkers eruit en uit elkaar ermee. Maar wat ik ook schoonmaakte, leegklopte aan achtergebleven grit, niets hielp. In elkaar...weer uit elkaar, “hard reset” gedaan.
_pffft:
Moedeloos zakte ik in kleermakerszit op de koude plavuizen. Hoe kan dit nu...heeft als het slechte veel te plakkerige en zware grit van alle testen dan toch zijn tol geeist van dit apparaat? Ik mag toch hopen van niet he....dit komt nu zo slecht uit. Wat een timing. Even liepen de tranen over mijn wangen, wat een vette pech. Maar ja...hier blijven zitten met een heel lieve poes Knoetje die zachtjes tegen mijn wang aan veegde met haar koppie en mijn traan aflikte, heeft ook geen zin, de tijd tikt door en de frustratie bouwde alleen maar op. Liefst zou ik momenteel met alles smijten maar daar heb ik alleen mezelf maar mee. Alle frustratie van de hele situatie brak me ineens op. Ik wil niet meer sterk zijn...ik ben zo moe !!

Na even zo hebben zitten zwijmelen in mezelf....in de garage gereedschappen gepakt, gezocht naar ‘t doosje met sper-onderdelen die ik gelukkig ooit gekocht had voor noodgevallen zoals deze ...de basis bekeken en opeens dacht ik...dit kan nu de Pinch is gerepareerd ook liggen aan de CATSENSOR en die heb ik nog nieuw in mijn doosje liggen. Basis op zijn kant en beide schroeven losgedraaid, contact-stekkertje opnieuw aangesloten na het plaatsen van de nieuwe Sensor en toen het plaatje en de poot weer vastgeschroefd. Bol erop en de kap weer vastgeplakt met plakband aan de zijkanten, lade erin en toen na ‘t schoonzussen van ‘t onderkastje de LR er weer ingeschoven. Stekker erin en de 1e volledige cyclus laten draaien. Tot nu toe doet hij het nog. Wel klinkt de motor wat zwaar en moeizaam als hij draait ...zou die ook een opdoffer gehad hebben van al dat plakkerige kattengrit wat ik getest heb het laatste jaar?
Besloten dat ik wel een nieuwe motor op voorraad wil hebben mocht deze naar zijn “grootje gaan” . Maar voor deze nacht kan ik met een gerust hart naar bed gaan. De poezels waren blij met hun “ kleine kamertje “ , ze maakten er meteen gebruik van...
En ik....ik heb even stoom af kunnen blazen van al het gedoe...de Corona, de gillende mensen die je als een Melaatse uit de weg gaan met grote bogen van soms bijna meer dan 3 meter. Alle reclames die je opgedrongen worden over de Corona, geen enkele film is te bekijken zonder er even mee geconfronteerd te worden...ik had ‘t even helemaal gehad. Rekening houden is 1 maar je kan er ook in doorslaan. Mij breekt het momenteel zo ontzettend op..ik was er even helemaal klaar mee. Ik hoorde van de week 2 kindjes van een gezin met hun handen op beide oren gedrukt roepen “nee, nee, even geen Corona meer” we weten het nu wel...dit zegt genoeg denk ik!
Ik neem mijn films op die ik wil zien zodat ik de opdringerige reclame-waarschuwingen kan doorspoelen om even ontspannen een goed verhaal te kunnen volgen dat mij enige afleiding geeft.

Vandaag is het een nieuwe dag en ik ga zo even (wederom) de tuin in...wat ben ik blij dat ik niet op een flat woon met alleen een balkonnetje...ik zou gek worden!
Fijne dag voor de lezers. Ik hoop dat ik jullie niet teveel verveeld heb met mijn verhaal maar ik moest ‘t even kwijt en van me af schrijven. Liefst zat ik nu gezellig aan de koffie met een kennis of vriendin...maar ja...gelukkig heb ik mijn Poezen verhalen forum. zwaai

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Eindelijk wat regen... 29 apr 2020 19:18 #25948

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Eindelijk wat regen op de droge grond van de tuin....

_voetje Vandaag begon de dag kil en bewolkt. De poesjes wilden eigenlijk naar buiten maar toen ik deze van ‘t nachtslot afdraaide bleek het al te regenen. Pech voor hun maar ik was er eigenlijk wel even blij mee. De tuin is zooooo ontzettend droog, de grond hard geworden en je zag ook het regenwater eraf lopen. De jonge stekjes die ik gezet heb kunnen wel wat water gebruiken. Scheelt mij heel wat loopwerk want ik vang het spoelwater onder de keukenkraan op en loop een paar keer per dag naar de voortuin om het daar te lozen tussen de jonge aanplant.

Je staat ervan te kijken hoeveel liter er door de afvoer gaat, nu pas werd ik mezelf hiervan bewust. Ach ja...zo blijf ik actief. Daarnaast scheelt het zeker weten op de eindafrekening want het is al weken lang behoorlijk warm geweest. Heerlijk vind ik dit ...ik ben een zomer-mens en adoreer de warmte, het buiten bezig zijn, lekker met de Persjes op ‘t Poezenterras en een beetje tuinieren rondom huis.

Vandaag was een dagje binnen blijven, wel even wennen. Toch hoop ik dat het van korte duur is en ik weer lekker naar buiten kan. Ik merkte het vandaag ook aan de Persjes...sommigen onder hen snappen niet waarom ze toch niet buiten mogen ondanks de nattigheid. Dit kan ook komen omdat er natuurlijk beweging is op ‘t poezenterras en in de bloembakken. De kikkertje komen namelijk bij regen het terras op onder de deur door naar de achtertuin. Deze hebben dan plezier in de plasjes water die er blijven staan en verschansen zich in de bloembakken. Tja en dat is natuurlijk ook wel heel erg sneu als je dit vanachter ‘t glas moet aanschouwen en er niet bij kunt zijn!
paw deze kikker is de klos...Sumi schoot tussen mijn benen door en had ‘m te pakken. Voor ik ‘t wist waren ook de andere buiten.

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Nee, nee...niet weer!!! 01 mei 2020 16:22 #25969

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Nee, nee... niet weer !!!

_voetje Dit is toch om moedeloos van te worden...heel mijn tuin hangt vol met stroken aluminium folie die wapperen in de wind. Is het niet de grote volwassene dan is het wel deze magere Hein in iets jonger en kleiner formaat. Beiden zijn even schadelijk voor mijn eigen kweek vissen.

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Nee, nee...niet weer!!! 02 mei 2020 21:05 #25972

• louisse
  • louisse's Profielfoto
  • poezel
  • poezel
  • Ontvangen bedankjes 1943
oh jee daar is ie weer
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena