Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Dagelijkse perikelen, poezenavonturen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis / UH...oh nee toch...!! 14 mei 2020 08:49 #26043

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

Oh...nee toch..NIET WEER...!!

_voetje Kom je beneden om vlug de Persjes te eten te geven en mezelf een heerlijke geurige kop koffie te zetten want ‘t zonnetje schijnt en dat belooft een mooiere dag dan gisteren (al is ‘t nog erg koud)... en dan tref je dit aan..dit is de blik die ik nadat de aroma’s mij bij het openen van de kamerdeur al tegemoet kwamen.

paw Zatou: Uh..wat is dit dan...dit hoort “in” de Litter-Robot, wie doet nou zoiets..!?! Dit is niet leuk voor vrouwtje...dit gaat ze niet fijn vinden, van wie zou het zijn?

paw Ah..ik ruik ‘t al die is van kater Sumi...dit is echt zijn luchtje...!! Ooooh die krijgt op z’n kop !! handje_mond

paw OEF...dat ruikt niet fris...ik denk dat ik even wacht om me hier te ontlasten...ik ga wel terug naar boven..daar is ‘t minder erg als hier. Of...zo naar buiten zien te komen en dan snel in de Cattery gaan (garage). Die LR is wel een stuk kleiner maar waarschijnlijk frisser ruikend dan deze hier..._Yuk!:

_voetje Dit was mijn aanblik op een nuchtere maag...behalve een stinkende kamer!

_voetje Dit kattengrit is duidelijk niet goedgekeurd door de Persjes...neennee

_voetje Het blijft ook plakken zoals hier te zien is...en de lucht in de bol...echt niet fris terwijl ik deze gisteren schoongemaakt heb. Nee ..dit gaat ‘m niet worden!!

_voetje Nou was ik zo lekker vroeg op...wilde even genieten van ‘t ochtendzonnetje In mijn stoel bij ‘t raam...gewoon lekker met een dampende kop koffie achter ‘t glas met de zon op mijn snoet. Dat werd al snel anders door dit tafereel...niet leuk om zo op te staan en verrast te worden , ik heb zo’n hekel als mijn huis stinkt naar katten.

Ben snel aan de slag gegaan en heb een emmer warm sop gemaakt, eerst de stinkende drollen opgeruimd en gezogen, toen gedweild met een open keukendeur naar buiten zodat het een beetje kon doorwaaien. Meteen de Litter-Robot van binnen schoon gemaakt met mijn nieuwe spray van “ HG-kunststof-Intensief” (Echt fijn deze ...)

Vandaag maar tijd nemen om de beide litter-robots te ledigen en schoon te maken. En dan op naar een nieuw avontuur , het testen van de juiste Klompvormende kattenbakvulling In mijn zoektocht, voor in de Litter-Robot Open Air.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Knuffelmomentje... 15 mei 2020 15:40 #26048

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Knuffelmomentje...

Wat mis ik ‘t soms...dat gesprek , normaal zonder restricties, niet hoeven na te denken “ oh ja..afstand, staan we wel ver genoeg van elkaar” anders roept een voorbijganger het je wel berispend toe. Mensen letten zo op elkaar, ‘t zet aan tot “klikken” meldingen doen, akelig ... het geeft een naar gevoel. Vreselijk deze tijd en het duurt en duurt maar voort. Waar is ons eigen verantwoordelijkheidsgevoel... soms vraag ik me af..waar is onze vrijheid gebleven. Ik heb t geluk dat ik een huis met tuin heb en eruit kan lopen..en nog heb ik soms mijn momenten dat ik denk GEK te worden van de afzonderingen, het constante hersenspoelen door reclames tussen programma’s door. Heeft dit nog een goede uitwerking? Of begint ‘t ons tegen te werken.

Mensen zijn niet gemaakt om in afzondering te leven, wij hebben contact nodig en dan bedoel ik “ 1 op 1 “ niet via skype, face-time of App-jes. We hebben menselijk contact nodig , aanraking, streling, een arm om je heen of alleen maar een hand op je schouder , een aai over je bol of...zoals ik vaak doe...even een HUGG geven net zoals de katjes op deze foto. Energie uitwisseling..dat hebben we nodig in een tijd als deze ..meer en meer is het verlangen ernaar.
Vandaag kwam Spotje bij me liggen en hebben we geknuffeld..zo lief als ze tegen me aan vleide, mijn gezicht likte, haar manier van kusjes geven en zeggen..je bent van mij ...je krijgt mijn luchtje op je gezicht en ik hou van je vrouwtje. Later op de dag kwam zomaar ineens kater Sumi met zijn grote forse lijf en streelde met mijn lichaam langs mijn armen en handen. Zo van...ja ‘t is goed vrouwtje..aai me maar, streel met maar, pak met maar op en knuffel me maar eens dicht tegen je aan. Ik pakte hem op...voelde zachte lange vacht tegen mijn gezicht, Sumi begon meteen te spinnen van genot en even hebben we zo gezeten. Ik bedankte hem dat hij mijn leegte aangevoeld en op deze wijze had opgevuld. zo mooi dat een dier dit aanvoelt. Juist omdat het zo uniek is wilde ik het zo graag even delen. Dus lieve mensen ...als je een dier hebt ..praat tegen ze en zeg dat je de aanraking zo mist en behoefte hebt aan een knuffel...je dier begrijpt je..pakt dat telepatisch op en komt naar je toe om dit in liefde te geven. Hoe fijn is het dat er dieren zijn...zij kunnen je van dienst zijn..en ze doen ‘t nog graag ook voor hun baasjes!

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Zwarte bosgrondvlekken er nog niet uit.... 20 mei 2020 13:23 #26056

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Zwarte Bosgrond-vlekken er nog niet uit...weer kleed naar buiten

_voetje Opnieuw in het sop, dit keer in speciaal schoonmaakmiddel van HG voor tapijt. Dit werkte ...eindelijk, vanaf nu de schoenen uit als je in ‘t bos geweest bent. Zo spaar ik mezelf een grote dure rekening uit van de stomerij...even dacht ik dat ‘t me niet ging lukken toen het er de 1e keer niet uit bleek te zijn.
Vandaag werkt ‘t weer niet echt mee...de zon is minder aanwezig en dus een andere oplossing zoeken om het droog te krijgen want dit zuigt water als een spons en dan is dit loodzwaar ! Hangende over 2 containers insoppen, laten inwerken, afspoelen en nog een keer insoppen en laten inwerken en dan laatste keer afspoelen...uitdruipen en laten drogen....!!

paw Tiamo: wat een kale bedoeling zeg...waar is ons kleed? hmm Ik wilde er net een tukkie op gaan doen scratch

_voetje Inmiddels zie ik in dat het doorweekt is en ik dit nooit voor de avond valt naar binnen krijg gesleept. Hoe ga ik dit oplossen..”goede raad is duur” Plots schiet mij iets te binnen. In de Cattery-ruimte staat de waterblazer van de Persjes ...die zou uitkomst kunnen bieden. Als het ‘t water uit hun vachten kan blazen met hoge kracht dan kan ik ook de wol van dit kleed droogblazen. Het stramien blijft dan nog wel nat...maar ja...die droogt met de tijd wel als hij in de voorkamer ligt. Meteen aan de slag...wel een hele klus om dat systematisch droog te blazen..maar ik ga ervoor, het moet toch naar binnen.

_voetje (paar uur later) Zo die is weer schoon en netjes...hij ligt weer op z’n plek, nu opruimen en even rust nemen !

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Zon...dan plots regen , nu weer zon 23 mei 2020 13:54 #26067

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Zon... dan plots regen, nu weer zonneschijn

_voetje Inmiddels is de grote poezenklimpaal weer terug gereden op zijn vaste plek, vanmorgen scheen de zon...plots betrok de lucht en kwam ‘t korte tijd met bakken uit de lucht, nu is ‘t weer droog en kunnen de Persjes weer buiten.

paw Shiye: Oh..mogen we nu weer naar buiten, ook vreemd een uur geleden moesten we allemaal naar binnen...nee nou hoeft ‘t niet meer hoor, ik blijf nu liggen waar ik lig vrouwtje. Zo dadelijk liggen we net ergens lekker en moeten we plots weer naar binnen. Nee ik wil geen onderbreking van mijn schoonheidsslaapjes meer! Laat mij maar, lig hier goed zo!

paw Sumi: voor mij ‘t zelfde.. lig hier prima voor ‘t achterraam. Mij te onbestendig, Ik heb gegeten , gedronken, je hebt mijn oog gezalfd, mijn gat is gepoederd en schoongeborsteld...ik hoef effe geen gedoe meer. Enige dat ik wil is mijn rust!

_voetje Zo vreemd dit weer, heel onbestendig, zo nu en dan ook van die harde windvlagen dat je denkt alles te moeten vastsjorren. Apart..toch is de temperatuur wel goed, zeker als de zon onverwacht even tussen de wolken door schijnt. Maar voor in de tuin werken ...nee daar is ‘t net iets te onvoorspelbaar voor.

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Zon ? ...die is er niet vandaag ! 24 mei 2020 12:47 #26072

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Zon ? ...die is er niet vandaag !

paw Kom jongens .... naar beneden...wij hebben honger en willen eten!

paw Sumi: ja...gaan jullie maar de kamer in dan “spurt” ik naar boven, daar staan altijd nog wel ergens lekkere brokjes van poes Spotje in de badkamer. Hoe ik dat weet? Nou gewoon ..dat zegt een snuifbeweging met mijn ervaren katerneus. De uiterst gevoelige reukorganen daarin zeggen dat er boven iets heel lekkers staat te wachten in een van die bakjes ...dus ik schiet als een pijl naar boven.

paw Sheva: Ja...die Sumi...die heeft gelijk hoor, ook ik maak dat ik boven kom want Spotje laat nooit heel veel achter en dus moeten we maken dat we die trap op komen... Sumi zal al wel aan ‘t schrokken zijn omdat hij weet dat wij hem op de voet zullen volgen...kom Shiye..rennen !

paw Sheva: ik ben weg Shiye, ...doei...!!

paw Sheva: puf, zucht, tjonge...dat valt niet mee die trap op rennen, begin toch een dagje ouder te worden, maar...ik ben boven nu snel de badkamer in.

paw Shiye: Uh..waar is Sheva nu?...
Die ging als een speer die trap op..mijn kans is verkeken, nou hoef ik niet meer te gaan, die twee zijn me mooi te snel af geweest, en heb ik ‘t “nakijken” !

paw spotje: Vrouwtje...wat is dit nu? Ik werd zowat overlopen door eerst Sumi en nu net Sheva, ze hebben ‘t voorzien op mijn brokjes... Ze mogen toch niet boven komen..dat was toch de afspraak? Ze pikken langzamerhand alles in. Wat een gedoe op zondagmorgen.

_voetje Het is inderdaad, zoals de voorspellingen, een sombere, regenachtige maar vooral bewolkte en erg winderige dag. Het poezenterras blijft leeg en de tuin moet ook wachten. Een zondag om binnen te blijven en andere klusjes te doen. De poezels moeten zich vandaag in huis vermaken...hoewel dat voor de meeste van hen geen probleem is. De oudjes onder hen slapen ergens op een knus plekje en de jongere Persjes kunnen best een dagje zonder kikkertjes vangen of bij een muizenholletje op wacht zitten. De buikjes rond gegeten liggen ze inmiddels in een diepe slaap...om jaloers op te worden zo ronkt het om mij heen. Overal komen “snurk-geluidjes” vandaan.

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Vruchtbare dag... 26 mei 2020 19:14 #26086

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Vruchtbare dag vandaag...

Mooie dag vandaag, niet te warm , goede temperatuur om weer eens wat in de tuin te doen na die sombere dagen. Het onkruid stond hier en daar al hoog en moest verwijderd. Een klusje voor vandaag. Poes Spotje mocht mee in de voortuin en heeft zich netjes aan de afspraak gehouden die ik met haar heb gemaakt. Soms probeerde ze over ‘t randje te gaan maar als ik haar dan herinner aan “voortuin-arrest voor poesjes” dan bleef ze netjes binnen op eigen grond. Zo hoefde ik niet steeds als politieagent op te letten en kon ik ook even het onkruid wieden. Hier en daar heb ik wat gesnoeid. Nu is het weer netjes.

Toen door naar de achtertuin..dit met grote tegenzin van Spotje want die moest haar privileges en vrijheid in de voortuin opgeven. Bij de achtertuin moeten alle poesjes achter ‘t glas op ‘t poezenterras blijven. Het is voor mij niet te doen om ze allemaal los te hebben lopen.. dan loop ik te stressen en komt mij niets uit mijn handen. Dus allemaal achter ‘t glas en vrouwtje alleen aan t werk. Het was fijn om even buiten bezig te zijn..lekker met de handjes in de grond en nadien als de houten vlonders zijn schoongespoten ..een voldaan gevoel als ik dan mijn tuin in kijk. Uit de garage de grote parasol gehaald en deze meteen in de zware voet op ‘t houten achterterras bij de vijver gezet. De komende dagen beloven warm te worden en dus is het fijn als ik daar ook in de schaduw kan zitten. De kussens van ‘t houten tuinbankje moet ik nog even opzoeken..die kunnen er ook op!

Moet nog een klein stukje snoeien en onkruid wieden op het achterste punt-stuk van de tuin waar de bielzen wat gestapeld liggen en de bomen op staan. Ook dat deel wil ik dit jaar eens even aanpakken want anders is dat een te grote wildernis aan ‘t worden. Ik hoop dat ook de visjes in de vijver hun best weer willen doen en de kraamkamer ook dit jaar weer willen voorzien van nieuw kroost. De Reiger heeft namelijk flink huisgehouden in mijn vijver...van de 40 visjes is amper de helft nog over. Sinds de glimmende wokkels die ronddraaien is hij niet meer geweest. Althans ik heb ‘m niet meer gezien vanaf die tijd.

Nu ben ik moe...en dat mag na zo’n lange dag. Ik ga zo lekker douchen en dan een beetje tv kijken !
Maar ...voor nu ga ik eerst mijn welverdiende kopje koffie maken want daar heb ik echt heel veel zin in.
_voetje Ahhhh zie die Knoetje eens lekker liggen...

paw Sumi: Oh kom ik ook op de foto ... leuk!

paw Lieveke : Ik hoef niet op de foto hoor..ik wil alleen naar binnen ...

paw Toutie: leuk he...ik zit onder dit krukje...zelf gevonden dit plekje.

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena